Rally Sweden 2015

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
12-15.02.2015 Rallia Ruotsissa. Kuka voittaa, noh Tänäk tietysti.

Loistavaa olla takaisin puolen vuoden vankeuden jälkeen :D
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Kiima nousee ja sen huomaa kuinka kova keskustelu käy näin rallin aattona. Ymmärtäähän sen, ei nää nykyiset mopoWRCeet kiinnosta ketään.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Joo, ihan yhtä kovilla hevosvoimilla mennään mitä löytyy Suzuki PV:stä kun kiinni on 80cc Malossi ja Arrowin tehoputki... Muuten vaan Jyväskylän mm-rallinkin keskivauhti on samalla tasolla 2014 ja 2004 (ja itseasiassa nykyään jopa pari kmh korkeampi).

Äly vittu hoi, älä jätä. :wall: Montakohan kertaa on kuultu tuo sama laulu että "Joo ei nää nykyautot oo mitään, ennen oli paremmin kun oli b-ryhmä".
Suosittelen ihan paikan päällä katsomista. Helppohan se on karkkipussin ja huonolaatuisen livestreamin ääreltä haukkua nykywrc:t mopoiksi, mutta todellisuudessa noista lähtee ihan kiitettävästi meteliä. Ja eikös Jyväskylässäkin menty vuosi pari sitten suurinpiirtein joku pätkä (oliko Päijälä?) suurinpiirtein samaan aikaan mitä kultaisen B-ryhmän aikakaudella?

Ja itse rallista sen verran että ilmeisesti reitti lipsahtaa vähän Norjankin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3611
Sijainti
JKL
Keskinopeudet on ollut B-ryhmäläisiä kovempia ja parikymmentä vuotta...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Vain 46 autoa kisassa, ei voi pitää paljona.
Täyteluokkana Historic-kisassa 56 kilpailijaa, he ajavat perjantaina ja lauantaina 4+4 EK:ta. Siellä kai voi Petter Solbergia pitää ennakkosuosikkina. Hisseissä mukana suomalaisista Markku Taipale (Escort TC), Egil Eriksson (Panda 45) ja Jukka Aromaa (99 EMS).
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Joo, ihan yhtä kovilla hevosvoimilla mennään mitä löytyy Suzuki PV:stä kun kiinni on 80cc Malossi ja Arrowin tehoputki... Muuten vaan Jyväskylän mm-rallinkin keskivauhti on samalla tasolla 2014 ja 2004 (ja itseasiassa nykyään jopa pari kmh korkeampi).

Äly vittu hoi, älä jätä. :wall: Montakohan kertaa on kuultu tuo sama laulu että "Joo ei nää nykyautot oo mitään, ennen oli paremmin kun oli b-ryhmä".
Suosittelen ihan paikan päällä katsomista. Helppohan se on karkkipussin ja huonolaatuisen livestreamin ääreltä haukkua nykywrc:t mopoiksi, mutta todellisuudessa noista lähtee ihan kiitettävästi meteliä. Ja eikös Jyväskylässäkin menty vuosi pari sitten suurinpiirtein joku pätkä (oliko Päijälä?) suurinpiirtein samaan aikaan mitä kultaisen B-ryhmän aikakaudella?

Ja itse rallista sen verran että ilmeisesti reitti lipsahtaa vähän Norjankin puolelle.
Kannattaako tästä sen enempää välittää, Super_1600 on trolli. Aivan samaa mieltä ääneen liittyen, paikan päällä nähtynä 1,6-litraisista WRC-autoista lähtee ihan riittävästi ääntä, eri asia on joku N-ryhmän Mitsu, missä 90% äänestä on anti-lagia, loput sellaista laiskaa pörinää.

Itse kun on päässyt vertailemaan Goodwoodissa samalla pätkällä B-ryhmäläisen ja WRC:n vauhtia niin kyllä siinä uusimman mallin WRC-autolla mentiin selvästi kovempaa. Mitä tulee ääneen, niin jos nyt etsitään ralliautoa, missä on oikeasti kova meteli niin vastaus on MG Metro. Ei se 205:sen Peugeotin ääni nyt loppupeleissä niin kummallinen ole.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Shakedown ajettu.

WRC.comista
1. Sébastien Ogier 1min 59.0sec
2= Robert Kubica + 0.2sec
2= Mads Østberg + 0.2sec
4. Kris Meeke + 0.3sec
5. Andreas Mikkelsen + 0.5sec
6. Jari-Matti Latvala + 0.9sec
7. Yuriy Protasov + 2.9sec
8. Elfyn Evans + 3.1sec
9. Henning Solberg + 3.3sec
10. Ott Tänak + 3.5sec

http://www.ewrc-results.com/shake.php?e=19120&t=Rally-Sweden-2015
Nämä näyttää vähän erilaiselta.

Kubica oli ekasta rundista lähtien hyvässä vauhdissa. Penkat on ilmeisesti aika isot, joten voisi odottaa maaliin asti hyvää tulosta? :rolleyes:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Näyttäviä verrattuna mihin? Putkirunkoisia siluettejahan voi mennä katselemaan mm. Andros Trophy -kisoihin ja ovatpa rallicrossin SuperCar Litesitkin suurin piirtein samalla filosofialla toteutettuja kuin B-ryhmäläiset.

Hei...kuuntele. Äitis huutaa. "TUUUUUUKKAAAAA!!! Syömäääään".
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
WRC häviää katu katiskalle (youtube.com) Ihan oikeesti. Ketkä täällä on sitä mieltä että nykyiset autot ovat tarpeeksi näyttäviä?
Tämä ei ole vastaus sinulle, olethan pelkkä trolli(ja huono sellainen), vaan siltä varalta että tätä lukee joku asiaan perehtymättömämpi henkilö.

Mitsu häviää vain koska siinä on väärät renkaat ja alusta asvaltille. Jos alla olis kova, matala asvaltti alusta ja renkaat niin Honda saisi komeasti pataan. Saatikka jos tuon mitsun (joka oli kilpailukyvytön jo silloin 10 vuotta sitten) tilalla olisi nykypäivän WRC Polo samoilla säädöillä & renkailla kuin vaikkapa kataloniassa tai ranskassa niin ei tarttis haaveilla pysyvänsä millään katuautolla mutkatiellä perässä. Käytännön suorituskyky WRC:llä on jotain aivan muuta ja se taittuu mutkien läpi vauhdilla josta katulaitteet liukuisivat renkaat vinkuen ulos tieltä.

Ja äänistä sen verta että nesteralli battlessa vertasin kun Audi S1 ja nykyautot veti urku auki alle 10metrin päästä ohi niin äänen voimakkuudessa ei ole mitään eroa. Sävel on kyllä eri mutta volyymi sama. Saattaisin jopa sanoa että Huyndaissa ehkäpä aavistuksen kovempi ääni.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Olipahan huimia eroja lähtö kiihdytyksessä
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Ja äänistä sen verta että nesteralli battlessa vertasin kun Audi S1 ja nykyautot veti urku auki alle 10metrin päästä ohi niin äänen voimakkuudessa ei ole mitään eroa. Sävel on kyllä eri mutta volyymi sama. Saattaisin jopa sanoa että Huyndaissa ehkäpä aavistuksen kovempi ääni.
Tuo Kankkusen Audihan oli todella hiljainen tuolla Helsingissä. ääni maailmahan siinä on ihan toinen niin se vaikuttaa paljon.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Jos nyt jotain asiaakin väliin tähän Ruotsin rallia käsittelevään trollauksen sijaan..

Tideman aloitti rc2:lla todella kovaa Karlstadin Färjestadstravetilla ss1:llä. Latvala tuntumassa kolmanneksi nopein. Myös Ketomaa aloitti ihan hyvin, mutta eihän erot isoja ole.

20:n kärki raviratapyörityksen ajaneista:
1. 39 P. TIDEMAND 1:32.1
2. 4 M. OSTBERG 1:32.4 +0.3 +0.3
3. 2 J. LATVALA 1:32.5 +0.1 +0.4
4. 7 T. NEUVILLE 1:32.7 +0.2 +0.6
5. 9 A. MIKKELSEN 1:32.8 +0.1 +0.7
6. 6 O. TANAK 1:33.1 +0.3 +1.0
7. 1 S. OGIER 1:33.2 +0.1 +1.1
8. 16 R. KUBICA 1:34.1 +0.9 +2.0
9. 17 Y. PROTASOV 1:34.3 +0.2 +2.2
10. 20 K. ABBRING 1:34.6 +0.3 +2.5
11. 36 F. AHLIN 1:34.6 +0.0 +2.5
12. 38 A. GRONDAL 1:34.6 +0.0 +2.5
13. 3 K. MEEKE 1:34.7 +0.1 +2.6
14. 40 J. KETOMAA 1:34.7 +0.0 +2.6
15. 37 L. BERTELLI 1:35.1 +0.4 +3.0
16. 71 E. BRYNILDSEN 1:35.2 +0.1 +3.1
17. 21 M. PROKOP 1:35.3 +0.1 +3.2
18. 8 H. PADDON 1:35.4 +0.1 +3.3
19. 41 V. GORBAN 1:36.2 +0.8 +4.1
20. 18 M. SOLOWOW 1:36.3 +0.1 +4.2
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ja eikös Jyväskylässäkin menty vuosi pari sitten suurinpiirtein joku pätkä (oliko Päijälä?) suurinpiirtein samaan aikaan mitä kultaisen B-ryhmän aikakaudella?
Ei lähellekkään samaa aikaa, vaan paljon nopeammin menty jo monta vuotta. Ero WRCn eduksi on sama kuin Ferrarin ja etanan ero.

Nykyautot ovat aivan yhtä näyttäviä kuin ennenkin. Kertokaa nyt joku että mikä tekee tuon näyttävyyden? Se, että mennään räkäluisussa sivuikkunoista tietä katsoen koko pätkä? :nope:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Autoissa ei ole mitään vikaa, mutta kuskeja jotka pystyvät viemään niitä limitillä on liian vähän. Kun mistä vain ralliautosta otetaan kaikki irti, on se automaattisesti pirun näyttävää. Oli kyseessä sitten takaveto Escortti, etuveto Fiesta tai nyky-WRC.

Onneksi sarjan tulevaisuus näyttää nyt ihan hyvälle, jos nykyiset tallit vain pysyvät mukana.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3611
Sijainti
JKL
Kisa täysillä käynnissä. Ja Östberg totesi tokan maalissa että iso etu jos on ekana reitillä. Niin ne olosuhteet muuttuu ja yllättäen Ogier on se joka hyötyy...
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Iso juttu että ei ole reitilllä ekana ja Volkkarilla ja Ogierin ranteilla ja kaikki muu turhaa selittelyä. Ja paljonko lyödään vetoa että toisella ajokerralla kärjen ajat on parempia ?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös