Rally Sweden 2015

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Ainut mahdollisuus kuroa piste-eroa kiinni on se, että jossain kohtaa vuotta Ogierin pää hajoaa jatkuvaan voittamiseen.
..

Thierrylle se päivitetty auto alle ja sassiin.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Jos joku tuon Sebastienien ylivallan joskus nujertaa niin Neuville. Kaveri on todella nopeasti oppinut ajamaan hyvin sarjan vaikeimmin voitettavissa ralleissa eli Ruotsissa ja Suomessa.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Nyt jos löytys jostain mentaaliliimaa niin J-M vois kokeilla kasata itsensä uusiksi mutta lienee mahdoton tehtävä.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Taisi muuten olla toinen ralli Kubicalle, missä hän ei sortunut ulosajoon?
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Nyt jos löytys jostain mentaaliliimaa niin J-M vois kokeilla kasata itsensä uusiksi mutta lienee mahdoton tehtävä.
Jos olisi kyseisen yksilön kohdalla mahdollista niin eiköhän se olisi tapahtunut jo viimeisen noin 10 vuoden aikana. :doubtful:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
On kai aika haudata Suomen mahtiasema rallin historiassa. Lumiralli ja yksi suomalainen ykkösluokassa, eikä hänkään päässyt kymmen joukkoon. Ranska taisi tasata voittojen määrän Suomen kanssa tässä rallissa, 172 kummallakin?
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Näinhän se vaan taas kerran meni et kun kaikki muut tarpeeks tyrii nii Ogier tulee ja korjaa voiton, vaikka oli itekkin vaikeuksissa perjantaina. Harmi Mikkelsenin kannalta, että sitä uran enisimmäistä voittoa ei vieläkään tullut, luulen kyllä että se tällä kaudella vielä jossakin vaiheessa tulee. Neuvillen ajo oli hyvää, ilman suurempia virheitä palkintopallille, ja vauhdillisestikin vain kaksikko Mikkelsen-Ogier oli edellä.

Sitten tuosta Latvalan kisasta: Kylläpähän oli taas pohjanoteeraus, ei voi muuta sanoa. Missään vaiheessa ei pystynyt vastaamaan kärjen vauhtiin, ei edes ennen ulosajoa. Ennen kisaa Latvala painotti, että "Ruotsista lähetään hakemaan vain ja ainoastaan voittoa", no eipä tuo voitto kovin lähellä ollu, ikävä kyllä. Nythän se mestaruustaisto muuttu kyllä aika pahasti taas Ogierin eduks, 2 kilpailun jälkeen Latvala perässä jo yli 1 osakilpailuvoiton verran, siinä sitä riittää taas kiinnikurottavaa loppukauden ajaks....
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Sitten tuosta Latvalan kisasta: Kylläpähän oli taas pohjanoteeraus, ei voi muuta sanoa. Missään vaiheessa ei pystynyt vastaamaan kärjen vauhtiin, ei edes ennen ulosajoa.
Ennen ulosajoa vain pari pohja-aikaa ja 2.9sek kärjestä. :doubtful:

Lopulta ansaittu voitto Ogierille. Olisin kyllä suonut voiton kenelle tahansa tuosta podiumkolmikosta.

Eipähän tarvitse Latvalan aurata Meksikossa. :D
 

Isokello

Well-known member
Liittynyt
17.1.2012
Viestit
177
Olipahan ralli, no pitkästä aikaa edes jonkinlaista sekuntipeliä oli tekemällä tehtyä tai sitten ei...säännöt on säännöt. Latvalasta olen sitä mieltä että "se mikä ei tapa, se vahvistaa" ja Ogier voisi lopettaa tuon ajopaikasta itkemisen joka kisassa. Säännöt on säännöt ja niillä mennään, jos ei niihin tyydy niin sitten pitäisi valita laji uudelleen. Mielestäni tämä on kuitenkin vähemmän paha lajin kannalta kuin ne muut ehdotukset mitä oli pöydällä.

Kattelin tuota touhua https://www.youtube.com/watch?v=3SwCRQZA_yc videolta ja tuli mieleen, että eikö Ruotsin ralliin kannattaisi autoon ottaa pari pikku lapiota ja liina "varaosiksi" vai onko se säännöissä kiellettyä? Nimittäin parilla lapiolla ja liinalla tuo Polo olisi ollut pariin minuuttiin tiellä vai mitä olette mieltä, ei se niin syvällä hangessa kuitenkaan ollut? Mielestäni jos muistan vuoden 2014 Ruotsin rallin ennakkoa, jossa Hirvonen esitteli autoaan niin siinä mainitsi että heillä on Ruotsissa pari lapiota mukana autossa ulosajojen varalta.

No ralli meni suomalaisittain miten meni, tosin ei pidä unohtaa Ketomaan WRC2 luokan voittoa ja katse on käännettävä tulevaan Mexicon ralliin. Siellä kuitenkin hyvä lähtöpaikka jonka pitäisi parina ensimmäisenä päivänä tuoda hieman etua auraajiin nähden. Mielenkiintoinen myös tuo Latvalan keskeytys viimeisen EK:n jälkeen, jolloin antaa vapauden joidenkin osien vaihtoon Mexicon ralliin.

Nyt kun katsoin videon loppuun saakka, niin heti kun pienet lapiot löytyi niin alkoi tapahtumaan. Mutta ei tainneet olla Latvalan autosta?
 
Viimeksi muokattu:

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
.... Mielenkiintoinen myös tuo Latvalan keskeytys viimeisen EK:n jälkeen, jolloin antaa vapauden joidenkin osien vaihtoon Mexicon ralliin.

...
? Ainakin wrc comin tulosluettelossa Latvala on vielä mukana.

Neuville vei Colinin hypyn "pokaalin" 44 m loikalla.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ennen kisaa Latvala painotti, että "Ruotsista lähetään hakemaan vain ja ainoastaan voittoa"
En tiedä, onko Latvalalla psyykkistä valmentajaa. Jos on, hänelle pitäisi antaa potkut. Kun vuosi toisensa perään on nähty, että Latvalalla ei kestä pää, niin miksi täytyy asettaa tuollaisia tavoitteita? Ne vain kasaavat paineita ja johtavat yliyrittämiseen. Kun ajaisi omalla tasollaan, vauhti saattaisi kasvaa sivutuotteena ja ainakin palkintona olisi melko varma kakkossija tai ainakin palkintopallisija.

Jatkossakin näemme pakkovoittavan Latvalan eli epätasaista ajoa ja keskeytyksiä.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
En tiedä, onko Latvalalla psyykkistä valmentajaa. Jos on, hänelle pitäisi antaa potkut.

Latvikselle kannattaisi suositella samaa urheilupsykologia kuin Romain Grosjeanille, vai työllistääköhän tämä sveitsiläis-ranskalainen jo hänet täysipäiväisesti? Toiminut on ainakin.. :rolleyes:
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Latvala lähti voittamaan ja kenties aikoi tyytyä vähempäänkin haastattelussa ennen kisaa.Kisa meni miten meni ja podiumille jos olisi päässyt niin kelvollinen suoritus.

Mutta nämä selityset!!!:nope: Auton takapää oli liian kova ? Kuka sen sääti liian kovaksi ? Miksi se oli liian kova autossa jolla on ajettu jo viime kesästä asti testiä ? Miksi ongelmat pitää aina ulkoistaa jonnekin ? Voiko Latvala olla ihan tosissaan kun laukoo ilmoille noita aivopieruja ? Joko kaikki on nähty ja kuultu ?
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
... Mielenkiintoinen myös tuo Latvalan keskeytys viimeisen EK:n jälkeen, jolloin antaa vapauden joidenkin osien vaihtoon Mexicon ralliin.

Sama Bertellillä:

We decided not to take part in Rally Sweden final ceremony to protect the integrity of the car in the other rallies of the link.
We are racing in the 2015 season as a WRC Team and, according to the regulations, since we didn't finish the rally, we will be able to fit a whole new set of transmission and spare parts in Mexico.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Hiukan Kummastuttaa Bertellin meno. Erot kärkeen aikasakkoineen, sukelluksineen ja sekoiluineen sitä luokkaa, että kohta eroja katsellaan kalenterista. Montessakin sijoitus 68. Viimevuonna herra oli sentään WRC2 MM-3. ja voittikin yhden osakilpailun.
Eihän vauhti ihan toivotonta ollut. Pääsi ajamaan kahdeksan pätkää ehjällä autolla ja ne meni ihan kohtuullisesti Paddonin/Prokopin/Solbergin tahtia. Ekan päivän pilasi auton muuttuminen etuvetoiseksi, tokana sitten kyl sukelsi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Jari-Matti on nyt onnistunut tuudittamaan Sebastienin vaaralliseen itsevarmuuteen. Tästä on hyvä jatkaa :thumbup:
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Ogier oli rallissa nopein - ja rallin ulkopuolella:

The reigning WRC champion was caught speeding seven times during reconnaissance for this week's event and while the Frenchman has escaped a penalty for Sweden, it has been suspended for the rest of the season.

That means that if Ogier is caught speeding on a recce again this year, the penalty will be applied on that rally.

It will only be triggered by an infringement on reconaissance rather than on road sections during rallies themselves.

Ogier was also hit with a €1232 fine - €25 for every collective kilometre he was over the limit.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/117689
 
Ylös