Länsimetro & Treen ratikka - Infraa kaupunkilaisille jämsäänien selkänahasta

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia – HSL joutui myöntämään kehäradan ongelmat

Kehäradan tulon myötä kaupunkirataa käyttävien lähijunien myöhästymiset ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Heinäkuun kolmella ensimmäisellä viikolla myöhästyneitä junavuoroja on ollut 2,7-kertainen määrä kesäkuun määrään verrattuna.

Kesäkuussa kaupunkiratojen junat eli A-, I-, K-, M-, N- ja P-junat olivat ajoissa 96,5 prosentin varmuudella. Heinäkuussa luku on pudonnut 89,8 prosenttiin. Pudotus ei kuulosta paljolta, mutta koska kaupunkiradalla kulkee kuukausittain yli 15 000 junavuoroa, käytännössä ero on valtava.

...

Varsinkin kehäradan vuorot ovat yskineet pahasti. I- ja P-junat ovat olleet ajallaan vain 86,6 prosentin varmuudella. Myöhästyneitä tai peruttuja vuoroja oli yli 450 yhteensä noin 3 400 junavuorosta.
Paskan möivät. Toisaalta helpottaa kun tietää että jämsäläiset ovat tukenamme näinä vaikeina hetkinä, verille raavituin selkänahoin samassa rintamassa. Kiitos tuestanne.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Itse jos olisin saanut suunnitella radan, niin olisin vetänyt sivuraiteet myös Espoon ja Keravan suuntaan. Ei kaikkien junien tarttis Pasilaa ja Hesaa tukkia. Lentoasemaa käyttää muutkin kuin helsinkipellet.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Itse jos olisin saanut suunnitella radan, niin olisin vetänyt sivuraiteet myös Espoon ja Keravan suuntaan. Ei kaikkien junien tarttis Pasilaa ja Hesaa tukkia. Lentoasemaa käyttää muutkin kuin helsinkipellet.
Niiih olishan se kiva, jos Espooseen ja Keravalle pääsis maaseudulta suoraan junalla, ettei tarttis Pasilas ja Hesas käydä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Itse jos olisin saanut suunnitella radan, niin olisin vetänyt sivuraiteet myös Espoon ja Keravan suuntaan. Ei kaikkien junien tarttis Pasilaa ja Hesaa tukkia. Lentoasemaa käyttää muutkin kuin helsinkipellet.
Mutta ei kyllä tarviis käyttää!
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia – HSL joutui myöntämään kehäradan ongelmat

Paskan möivät. Toisaalta helpottaa kun tietää että jämsäläiset ovat tukenamme näinä vaikeina hetkinä, verille raavituin selkänahoin samassa rintamassa. Kiitos tuestanne.
Tuo aikataulujen epävarmuus nyt on ollut asiantuntijapiirien tiedossa jo siitä saakka, kun HSL ilmoitti tulevat aikataulut, ja asetti keravalaisten muutenkin jo loistavien yhteyksien parantamisen lentokenttäjunien täsmällisyyden ja nopeuden edelle. Mitä pidempi linja, sen suurempi mahdollisuus pieneenkin myöhästymiseen ja sitä kautta myöhästymisten kertautumiseen on. Ja tällöin olisi tarvetta muutamalle pysäkinvälille, joissa voisi sitä aikataulua ottaa kiinni. Keravan kaupunkiradalla junat ovat perillä aina 29 kilometrin jälkeen ja tämän lisäksi saavat ajaa kolmen aseman ohi, kun samaan aikaan kehäradalla junat paahtavat 51 kilometria ilman ainoatakaan mahdollisuutta ottaa aikataulua kiinni.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niiih olishan se kiva, jos Espooseen ja Keravalle pääsis maaseudulta suoraan junalla, ettei tarttis Pasilas ja Hesas käydä.
Kaukomatkaajatkin vaihtavat varmasti mieluummin IC:stä Flirttiin Hyvinkäällä/Keravalla ja Espoossa, kuin Pös..korjaan Pasilassa.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Itse jos olisin saanut suunnitella radan, niin olisin vetänyt sivuraiteet myös Espoon ja Keravan suuntaan. Ei kaikkien junien tarttis Pasilaa ja Hesaa tukkia. Lentoasemaa käyttää muutkin kuin helsinkipellet.
Kyllähän se olis samalla kannattanut haaroittaa suoraan Turkuun, Kouvolaan ja Jyväskylään. Saisivat myös ko. paikkakuntien pellet palvelua.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Lentoaseman nimikin on Helsinki-Vantaa, joten eikös ole ihan loogista että kehärata palvelee nimenomaan helsinkiläisiä ja vantaalaisia. Jos espoolaiset, keravalaiset ja mitkälie turenkilaiset hinkuvat omaa kehäradan haaraansa, niin rakentakoot omat lentoasemansa sitten saatana. Tartte tulla hesaan haisemaan saatana.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Lentoaseman nimikin on Helsinki-Vantaa, joten eikös ole ihan loogista että kehärata palvelee nimenomaan helsinkiläisiä ja vantaalaisia. Jos espoolaiset, keravalaiset ja mitkälie turenkilaiset hinkuvat omaa kehäradan haaraansa, niin rakentakoot omat lentoasemansa sitten saatana. Tartte tulla hesaan haisemaan saatana.
Mitäs fidduu sillä Seutulan kentällä on edes Helsingin kanssa tekemistä?

Eikös niillä tsadilaisilla ole oma Malmin kenttä. Pysyis nekin pussihousut siellä.:mad:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Lentoaseman nimikin on Helsinki-Vantaa, joten eikös ole ihan loogista että kehärata palvelee nimenomaan helsinkiläisiä ja vantaalaisia. Jos espoolaiset, keravalaiset ja mitkälie turenkilaiset hinkuvat omaa kehäradan haaraansa, niin rakentakoot omat lentoasemansa sitten saatana. Tartte tulla hesaan haisemaan saatana.
Niijust!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No nykyisellä ratkaisulla lantajoonaat tulee ihan perille asti.

"Älä istu siihen. Se on vuohelle varattu paikka"

No, talvea odotellessa. Me Turussa ainakin tykätään. :)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kait sitä voi lentää Turusta Hesastadivitunvantaa-kentälle, ettei tarvitse haista junissa?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Turussa on jo kaikki tarvittava. Autolauttasatamat, kehätiet ja lentoreitit Tukholmaan ja muihin merkittäviin paikkoihin läheltä. Helsinkilento olikin kova yllätys.

Onkohan edes mietitty tuolla sivuraiteiden mahdollisuutta? Veikkaan, että ei. On ne sen verran pölöjä. Itse uskoisin painetta vähentävän moisten. Junavuoroja ei tartte vähentää, mut junapituudet saisi ehkä lyhkäsemmiksi ja sitä kautta muutaman vuoron enemmän liikkumaan samaan aikaan, lyhyemmillä suojaväleillä.
 
Ylös