Formula 1 - 2015 - Australia - Kisan jälkipyykki

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Kyllä jokaisen pitäisi tietää että tuolla Vettelin ajolinjalla mutkasta tulee paljon jyrkempi ja menee pitkäksi kuten Vettelillä menikin.
Vettel kaartoi vähän ulospäin juuri ennen jarrutusta, että sai paremman linjan ekaan mutkaan. Jos Kimi olisi ollut edes vähän enemmän oikealla, olisi järjestys voinut olla toinen shikaanin jälkeen.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Kyllä jokaisen pitäisi tietää että tuolla Vettelin ajolinjalla mutkasta tulee paljon jyrkempi ja menee pitkäksi kuten Vettelillä menikin.
Samaa mieltä tästä, että linja ei ole optimaalinen ja sillä voi tehdä vain "mulkun" ohituksen, mutta Kimin pitäisi ottaa tämä huomioon, sillä Vettel tekee juuri näitä röyhkeitä ohituksia usein. Nyt pitäisi käyttää vähän kyynerpäitä ja jos osuu niin sitten osuu.. muuten jää kakkoskuskiksi.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ruotsalainen Ericsson pisteillä? Milloin viimeksi Ruotsi on saanut pisteitä F1:ssä? 80-luvun lopussa Johansson?:eek!:
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Vettelin edessä ei ollut ketään, joten tilaa oli myöhäiselle jarrutukselle. Sen hän teki. Kimin olisi pitänyt olla enemmän oikealla. Koska täällä sohvalla tiedetään paremmin. :D
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Se on kyllä tikkarimiehen duuni tarkistaa onko kaikki renkaat paikallaan ja onko turvallista lähteä liikkeelle. Siellähän rengasmies heilutteli, että nyt meni jotain päin vittua, mutta silti Kimi päästettiin lähtemään liikkelle. Niin ja vielä unsafe release siihen päälle. Tikkarimies on suurin syyllinen.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Se on kyllä tikkarimiehen duuni tarkistaa onko kaikki renkaat paikallaan ja onko turvallista lähteä liikkeelle. Siellähän rengasmies heilutteli, että nyt meni jotain päin vittua, mutta silti Kimi päästettiin lähtemään liikkelle. Niin ja vielä unsafe release siihen päälle. Tikkarimies on suurin syyllinen.
Ei oo Ferrarilla nykyään tikkarimiestä, renkaan vaihtaja iskee pulttipyssystä nappia kun on omasta mielestään valmis, ja kuskille syttyy vihreä valo.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Ei oo Ferrarilla nykyään tikkarimiestä, renkaan vaihtaja iskee pulttipyssystä nappia kun on omasta mielestään valmis, ja kuskille syttyy vihreä valo.
Jep, korvaa aikaisemman pulttipyssyn noston ylös, jonka toinen rekisteröi ja painaa nappia. Nopeampaa, mutta riskinä juuri näitä, että hermostuksissaan hakkaavat nappia liian aikaisin.

Edit: Buttonilla rankkaa...
 

JohtajaRinne

Well-known member
Liittynyt
1.8.2013
Viestit
72
No voi jeesus...Ei johtunut. Eihän sinne ongelmarenkaan puolelle mitään edes osunut, niin kuinka ne ongelmat olisi siitä voineet johtua?
Tiedä millaisia ketjureaktioita tuolla syntyy kun johonkin kolahtaa? En kyllä jaksa uskoa että Ferrarilla voisi olla niin kädetöntä miestä varikolla renkaanvaihdossa, että sössisi noin pahasti saman renkaan kanssa kahdella perättäisellä stopilla ja vieläpä saman auton kanssa. Jossakin siellä vikaa oli ja ihan loogista ajatella että kun perään on ajettu ja perässä ongelmia alkoi esiintyä niin jotain yhteistä näillä asioilla voi olla? Ei sen tarvii olla kummoinenkaan muuttuja että se rengas ei mene paikoilleen. On varmaan ennenkin siellä Ferrarilla renkaita vaihdettu, ja aika äkkiä kyseinen talli vaihtaa uudet äijät noihin hommiin jos ote lipsuu.
 

Ronzo

Sir
Liittynyt
3.8.2007
Viestit
247
Puolityhjä gridi oli ainakin omalla kohdalla suurin murheen aihe, heti toisena tämä yhä jatkuva Mersujen dominointi. Kaudesta tulee helvetin tylsä 2004 toisinto.
 

Aiju

Member
Liittynyt
20.3.2013
Viestit
15
Se on kyllä tikkarimiehen duuni tarkistaa onko kaikki renkaat paikallaan ja onko turvallista lähteä liikkeelle. Siellähän rengasmies heilutteli, että nyt meni jotain päin vittua, mutta silti Kimi päästettiin lähtemään liikkelle. Niin ja vielä unsafe release siihen päälle. Tikkarimies on suurin syyllinen.
Maikkarin Oikarisen mukaan tikkarimiestä ei enää ole. Varikon lähtövalot vaihtuvat, kun jokaiselta pulttipyssymieheltä on tullut kuittaus. Kuulemma pulttipyssyssä on katkaisija, jota painamalla renkaanvaihtaja ilmoittaa olevansa valmis.

Pulttipyssymies siis näytti hätäilevän ja vasta kuittauksen jälkeen kolleega vieressä huomasi, ettei kaikki olekaan kunnossa.

Täytyy vielä erikseen mainita, että maikkarin formulalähetysten graafinen anti hidastuskuvineen ja suurennettuine yksityiskohtineen näyttää parantuneen tälle kaudelle merkittävästi siitä, mitä se oli.

Edit. tää on näköjään nopeuslaji :D
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eiköhän Kimin toisen varikkostopin ongelmat olleet jatkoa edellisestä. Ensimmäisellä kerralla akselin kierteet tms vaurioitui ja uuden pyörän ehjä mutteri ei enää kiristynyt ongelmitta.
 

Andon

Well-known member
Liittynyt
25.8.2014
Viestit
333
En kyllä jaksa uskoa että Ferrarilla voisi olla niin kädetöntä miestä varikolla renkaanvaihdossa, että sössisi noin pahasti saman renkaan kanssa kahdella perättäisellä stopilla ja vieläpä saman auton kanssa.
Ei varmaan ensi kisassa olekaan? :D Eikös täällä jossain päin live-ketjua joku kirjoittanut että tallipomo antoi tyypille "palautetta" ja korosti sitä nyrkiniskulla kämmeneensä... pitikös tämä paikkaansa, näkyikö sellaista oikeasti jossain lähetyksessä?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Samaa mieltä tästä, että linja ei ole optimaalinen ja sillä voi tehdä vain "mulkun" ohituksen, mutta Kimin pitäisi ottaa tämä huomioon, sillä Vettel tekee juuri näitä röyhkeitä ohituksia usein. Nyt pitäisi käyttää vähän kyynerpäitä ja jos osuu niin sitten osuu.. muuten jää kakkoskuskiksi.
Se on juuri näin. Tämä on juuri se tapa, millä kovat jätkät laittavat pehmot ruotuun. Ajetaan pehmot niin tiukkaan väliin, että se on kolari tai sitten väistät. Nyt Seb teki pelin selväksi ja tietää, että Kimi kyllä väistää. Mulkkua? Kyllä. Mutta sellaista se peli tuolla on. Ja Kimi on vain ihan liian pehmo starteissa. Mielestäni Kimi on muutenkin kärkikuskiksi aivan poikkeuksellisen huono asemoimaan itsensä startin jälkeisissä mutkissa. Käytännössä aina väärässä paikassa ja jää pussiin.

Tuollaisella "ei kisaa yhdessä mutkassa ratkaista" -mentaliteetilla voi periaatteessa aina perustella pehmeyttä ohitustilanteissa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tiedä millaisia ketjureaktioita tuolla syntyy kun johonkin kolahtaa? En kyllä jaksa uskoa että Ferrarilla voisi olla niin kädetöntä miestä varikolla renkaanvaihdossa, että sössisi noin pahasti saman renkaan kanssa kahdella perättäisellä stopilla ja vieläpä saman auton kanssa. Jossakin siellä vikaa oli ja ihan loogista ajatella että kun perään on ajettu ja perässä ongelmia alkoi esiintyä niin jotain yhteistä näillä asioilla voi olla? Ei sen tarvii olla kummoinenkaan muuttuja että se rengas ei mene paikoilleen. On varmaan ennenkin siellä Ferrarilla renkaita vaihdettu, ja aika äkkiä kyseinen talli vaihtaa uudet äijät noihin hommiin jos ote lipsuu.
Oikarinen kertoi kisan aikana, että Ferrarilla (ja muillakin) ollut aiempina vuosina aika yleinen juttu, että ekoihin kisoihin mennessä tulee ongelmia renkaiden pulttien kanssa, koska vaikka kuinka tekee harjoitus-stoppeja testeissä, ekassa kisassa on sitten ihan eri lämpötilat, ja autot lämpenee ihan eri tavalla kisan tiimellyksessä ja lämpölaajeneminen saattaa aiheuttaa ongelmia, ja pultit ei sitten yllättäen napsahdakaan paikoilleen niin hyvin kuin talvitesteissä meni.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Täytyy vielä erikseen mainita, että maikkarin formulalähetysten graafinen anti hidastuskuvineen ja suurennettuine yksityiskohtineen näyttää parantuneen tälle kaudelle merkittävästi siitä, mitä se oli.

Edit. tää on näköjään nopeuslaji :D
En osaa sanoa kun katsoin ilmaselta streamiltä skyn lähetystä..melkosta puuroa se oli, mutta en todellakaan ajatellut maikkarille maksaa tuota ryöstöhintaa mitä pyytävä. seuraavat kisat katsonkin sitten skyn maksavana-asiakkaana intian kautta. n.20eur koko kausi ja HD kuva :) :):thumbup:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Oikarinen kertoi kisan aikana, että Ferrarilla (ja muillakin) ollut aiempina vuosina aika yleinen juttu, että ekoihin kisoihin mennessä tulee ongelmia renkaiden pulttien kanssa, koska vaikka kuinka tekee harjoitus-stoppeja testeissä, ekassa kisassa on sitten ihan eri lämpötilat, ja autot lämpenee ihan eri tavalla kisan tiimellyksessä ja lämpölaajeneminen saattaa aiheuttaa ongelmia
Kuulostaa aivan uskomattomalta. Tallitko eivät muka testeissä pysty ottamaan autosta irti sitä mitä kilpailuissa?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tuossapa tuo olennainen. Kimi voisi alkaa miettimään näissä tilanteissa "What would Fernando do?", niin alkaisi ehkä vähän tulemaan tolkkua startin jälkeisiin tapahtumiin. Jos tuossa olisi heti leikannut sisäkaarteen puolella, olisi saattanut pystyä haastamaan Massaakin. Mutta ei, Kimi jää ulkoreunaan ihmettelemään, mitä tapahtuu.
 
Ylös