Formula 1 - 2015 - Kiina: Aika-ajot

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Kyllähän tuon eron näkee silmilläkin, kun vertaa nykyrenkaita noihin vanhoihin. Esim. Räikkösen mäkkiajan eturenkaat näyttää onboard -kuvissa aivan järkyttäviltä läskeiltä. Tuossa taitaa olla suurin syy. Kimi ei ole loistanut pirellin kaudella kertaakaan aika-ajoissa. Ja ainahan se valittelee tuota etupään pitoa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei nyt kannata pelkästään kimin aika-ajo taitoja mollata,vai oletteko unohtanut esim 2005 monacon jossa Alonson unelmakierroksen murskasi muuan Kimi matias Räikkönen ja vaatimattomasti vaan SEKUNNILLA!Nykyrenkaat ei vaan ole sopineet kimille,ei saa yhdelle kierrokselle optimilämpöä ja sit menee keulan osalta luisteluksi....yksi mutka pitkäksi riittää siihen että muutut sankarista nollaksi,menkää itse ajamaan microautolla eka hyvillä renkailla ja huonoilla niin saatte vähän perspektiiviä...siihen on syynsä miksi Kimi ajaa formuloissa ja on maailmanmestari ja te jotka katsotte kisoja kotona ette ole.99.9% meistä jotka seuraa F1 ei uskaltais ajaa tollaista autoa kaasu pohjassa,mutta foorumilla uskalletaan haukkua omaa sankariamme jota fanitettu koko uran ajan.

Ajatelkaa pettymyksen hetkellä niitä hetkiä jolloin ollaan saatu iloita kimin ja muiden finskien maagisista suorituksista....onneksi on aina olemassa SPA!!!
Joo. 10 vuoden takaisia juttuja ei tänä päivänä 10 vuotta vanhemman kuskin kohdalla auta muistella yhtään. Aivan eri mies, aivan eri autot.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
On se uskomatonta miten Kimi ITSE aina munii noi :D Milloin ajetaan toisen konttiin(Ericsson) ja milloin ajetaa liian hiljaa ettei renkaat lämpene.

Lisäksi on se nyt helvetti uskomatonta, että Kimi yhdessä insinöörien jne. kanssa ei löydä lääkettä tuoho renkaiden lämpenemiseen, ei voi olla noin vaikeaa? Runttais vaikka helventinmoisia koukkauksia sisääntulokierroksella, että renkaat varmasti lämpenee :eek::D Tuo sama ongelma on ollut jo vuodesta 2007, niin luulisi että siihen on lääkkeet löydetty. Onko Kimi sarjan ainut kuski, joka ei suostu muuttamaan ajotyyliään ollenkaan renkaiden tai auton mukaan?
Uskon, että on löydetty ja kyllähän sitä vauhtia kimiltäkin löytyy kisassa.. En usko että se on ongelma, vaan tuo että itse munailee nykysin noita aika-ajoja.. HUOh. Kaukana on ne ajat ko oli varma että kimiltä tippu timanttinen aika-ajikierros aina. Nykysin ko seuraa niin tulee semmonen maldonadofiilis yhdellä kierroksella, ettei tiedä millon vedetäään pitkäksi.. Noh onneksi kisat on menny hyvin.
 

Water

Well-known member
Liittynyt
25.7.2013
Viestit
87
Veikkaus: huomenna Räikköseltä tulee jälleen kerran kisan parhaimpia ajosuorituksia, mutta oli tulos mikä tahansa, voi jälleen kerran puida, mitä olisi voinut tapahtua.
On se nyt kumma, kun Q1 ja Q2 ovat kelpoja, kisavauhti on miehellä yleensä enemmän kuin kohdillaan - mutta Q3 sitten erittäin harvoin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
On se uskomatonta miten Kimi ITSE aina munii noi :D Milloin ajetaan toisen konttiin(Ericsson) ja milloin ajetaa liian hiljaa ettei renkaat lämpene.

Lisäksi on se nyt helvetti uskomatonta, että Kimi yhdessä insinöörien jne. kanssa ei löydä lääkettä tuoho renkaiden lämpenemiseen, ei voi olla noin vaikeaa? Runttais vaikka helventinmoisia koukkauksia sisääntulokierroksella, että renkaat varmasti lämpenee :eek::D Tuo sama ongelma on ollut jo vuodesta 2007, niin luulisi että siihen on lääkkeet löydetty. Onko Kimi sarjan ainut kuski, joka ei suostu muuttamaan ajotyyliään ollenkaan renkaiden tai auton mukaan?
:D
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Luulisi että tyhmemmällekkin menisi jo kaaliin ja syvälle renkaitten lämmittämisen merkitys, varsinkin kun tämä ei ollut Kimille ensimmäinen eikä toinen vaan paremminkin 35. kerta kun lämmittäminen menee ketuiksi. Kyllä Kimi tämän osaan tehdä mutta asenne on se ongelma. Ei mun tarvii, mä teen työni niinkuin teen enkä välitä muista.

Hamiltonin yritys Q2:ssa oli hyä esimerkki, kaikki viimeisen päälle, tavallaan täysin tarpeeton mutta erittäin kova jarrutus ennen viimeistä mutkaa ja aika-kierrosta varmistaakseen että renkaat toimivat 1. mutkassa.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
"Paska kierros,minkäs sille mahtaa" Kimi Räikkönen äsken maikkarin haastattelussa.Niin,minkäs sille mahtaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
"Paska kierros,minkäs sille mahtaa" Kimi Räikkönen äsken maikkarin haastattelussa.Niin,minkäs sille mahtaa.
Tässä se asenne näkyy, mahtaa kun tekee ja toimii kuten pitääkin! Ei ollut ruuhkaa, ei teknisiä ongelmia ei mitään, baana oli auki ja ketuiksi meni.

Peiliin katsomisen paikka herra Räikkönen!
 

jokke79

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
313
Kyllähän tuon eron näkee silmilläkin, kun vertaa nykyrenkaita noihin vanhoihin. Esim. Räikkösen mäkkiajan eturenkaat näyttää onboard -kuvissa aivan järkyttäviltä läskeiltä. Tuossa taitaa olla suurin syy. Kimi ei ole loistanut pirellin kaudella kertaakaan aika-ajoissa. Ja ainahan se valittelee tuota etupään pitoa.
Ongelmia oli jo 2007 Ferrarilla ja Bridgestoneilla. Kyllä Kimi pystyy oleen nopein kun palikat istuu käteen 100%, mutta sopeutuvuus on surkeaa, Kimillä on asennevamma tuossa.

Olihan Kimi itsekkin maikkarin haastattelussa aika pettynyt. Tietää sentään itsekkin, että vetää päin helvettiä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä se asenne näkyy, mahtaa kun tekee ja toimii kuten pitääkin! Ei ollut ruuhkaa, ei teknisiä ongelmia ei mitään, baana oli auki ja ketuiksi meni.

Peiliin katsomisen paikka herra Räikkönen!
Komps komps.

Täytyy itse huomiselle asennoitua, että paskaksi menee kisakin, niin ehkä se meneekin hyvin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Nämä haukkumiset täällä on onneksi vielä pientä siihen verrattuna, mitä kaikilta muilta palstoilta saa lukea paitsi iltasanomilta jossa on Facebook-kirjautuminen.
Se on Iltalehdessa toi Facebook-kirjautuminen, ei Ilta-Sanomissa.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Ongelmia oli jo 2007 Ferrarilla ja Bridgestoneilla. Kyllä Kimi pystyy oleen nopein kun palikat istuu käteen 100%, mutta sopeutuvuus on surkeaa, Kimillä on asennevamma tuossa.

Olihan Kimi itsekkin maikkarin haastattelussa aika pettynyt. Tietää sentään itsekkin, että vetää päin helvettiä.
Löytyykös joltakin foorumin gurulta tietoa, että miten noiden renkaiden koko on muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana? Pirelliin siirryttäessä tuli aika iso muutos, mutta onko renkaan kokoon puututtu aiemin?
 

Andon

Well-known member
Liittynyt
25.8.2014
Viestit
333
Ja jos autojen suorituskyvyissä ei olisi niin selkeää eroa kolmen parhaan tiimin ja muiden välillä, niin tuollahan maailman nopein kansa olisi jossain sijoilla 12-15. Kimi otti melkein pataan Renault'n moottorilta :D :alppu:
 

typerä80

Active member
Liittynyt
29.3.2015
Viestit
26
Renkaat ja jousitusgeometria on ne mitkä vaikuttaa yhdessä renkaan lämpeämiseen ja Kimin vahvuus ollut aina renkaskuluman hallitseminen ja pehmeät ajolinjat joilla pystynyt ajamaan kisoissakin aika-ajo kierroksia putkeen sen 20-30 kun muut ajaa 10...voidaankin sanoa että se mikä teki kimistä suuruuden on kääntynyt nykyrenkailla ja sit jousitusgeometrian rajotusten takia kimiä vastaan.Rengaskulmaa ei saa kimille enää tarpeeks nykyrenkaille,SIKSI eturenkaiden lämpöikkuna on hankala saavuttaa tai pitää,kisassa onnistuu kun ei tarvii ajaa 110% kaasupohjassa ja nopeinta ajolinjaa.10V sitten oli samat paineet aika-ajoissa ja isommatkin kun nuori kuljettaja oli vasta luomassa uraa,nyt ei periaatteessa ole enää menetettävää kun ura ja meriitit miljoonineen saavutettu ja KYLLÄ se kimi vielä voittaa haluaa,ei huvikseen ohitellu viime kisassakin eniten...olis ollut helppo vaan cruisailla ja olla vaikka sijalla 8.

kimillä ollut paljon huonoa tuuria alku kaudesta,mutta tuuri pitää myös ansaita ja kyylä kimi itsekkin voi varmasti parantaa omaa tekemistään niinkuin jokainen kuljettaja lähtöruudukossa.miettikää mersua,Rosperi vei viimekaudella aika-ajot suvereenisti ja nyt osa vaihtunut ja vettel hävis Ricciardolle jne... joka vuosi on eriasia kun autot ja renkaat vaihtuu.pidetään peukkuja että kimi sais ongelmattoman kisan ja vaikka yhdellä pysähdyksellä palkintopallille.

ja onko Bottaskin nyt ihan susi kun hävis Massalle?
 

jokke79

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
313
Renkaat ja jousitusgeometria on ne mitkä vaikuttaa yhdessä renkaan lämpeämiseen ja Kimin vahvuus ollut aina renkaskuluman hallitseminen ja pehmeät ajolinjat joilla pystynyt ajamaan kisoissakin aika-ajo kierroksia putkeen sen 20-30 kun muut ajaa 10...voidaankin sanoa että se mikä teki kimistä suuruuden on kääntynyt nykyrenkailla ja sit jousitusgeometrian rajotusten takia kimiä vastaan.Rengaskulmaa ei saa kimille enää tarpeeks nykyrenkaille,SIKSI eturenkaiden lämpöikkuna on hankala saavuttaa tai pitää,kisassa onnistuu kun ei tarvii ajaa 110% kaasupohjassa ja nopeinta ajolinjaa.10V sitten oli samat paineet aika-ajoissa ja isommatkin kun nuori kuljettaja oli vasta luomassa uraa,nyt ei periaatteessa ole enää menetettävää kun ura ja meriitit miljoonineen saavutettu ja KYLLÄ se kimi vielä voittaa haluaa,ei huvikseen ohitellu viime kisassakin eniten...olis ollut helppo vaan cruisailla ja olla vaikka sijalla 8.

kimillä ollut paljon huonoa tuuria alku kaudesta,mutta tuuri pitää myös ansaita ja kyylä kimi itsekkin voi varmasti parantaa omaa tekemistään niinkuin jokainen kuljettaja lähtöruudukossa.miettikää mersua,Rosperi vei viimekaudella aika-ajot suvereenisti ja nyt osa vaihtunut ja vettel hävis Ricciardolle jne... joka vuosi on eriasia kun autot ja renkaat vaihtuu.pidetään peukkuja että kimi sais ongelmattoman kisan ja vaikka yhdellä pysähdyksellä palkintopallille.

ja onko Bottaskin nyt ihan susi kun hävis Massalle?
Tuosta ongelmasta on nyt jauhettu kohta kymmenen vuotta. Luulisi ratkaisun löytyvän. Sanokaa nyt asiantuntijat, että miksi Kimi ei ULOSTULOKIERROKSELLAAN voi väkisin runtata renkaita lämpimäksi? Pitääkö sekin ajaa sulavasti omalla tyylillä? Just leave me alone i know what im doing :eek:
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Onko Alonson todellinen taso autonkehittäjänä paljastumassa kun ei ole valmiina hyvää autoa?
Heheh, johan vitsin murjaisit. Aika hyvin McLarenin vauhti on jo kahden kisan jälkeen kehittynyt, vaikkei se sijoituksissa näykään. Nyt ollaan jo aika samoissa vaikkapa Force Indian kanssa. Lisäksi Button & Alonso molemmat aika heikkoja aika-ajokuskeja siinä missä Kimikin.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Kyllä sille mahtaa. Jos osais ajaa, hermot kestäis ja osais lämmittää renkaat ja ajatella. Noin lyhyesti.
Tämä just ja se että jos asenne on toi niin homma jatkuu. Kimi ei todellakaan ole se tyyppi, joka kääntää joka kiven selvittääkseen jonku jutun ja miettis kaikki jutut puhki, et miten voi parantaa tekemistä. Jos Vettel ajaa tota vauhtia ja Kimi kämmää aina eri syystä hommat, ni vois luulla et sille jotain mahtaa. Ei sitä autoa kukaan muukaan voi eritavalla ajaa. Tai no voi, mutta se ei auta Kimiä :D
 
Ylös