Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2015, 5. kisa, Turku sittenkin ulkorata

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
harkat          Aika    #   Ajoryhmä   [u]AIKA-AJOT[/u]       Aika    #   Ajoryhmä

 1. Nasty Boy   45,89   7   2           1. Nasty Boy   44,11   3   2
 2. DW          46,37  10   2           2. WoPe        44,28   3   1
 3. PbBMW       46,39   1   2           3. DW          44,34   1   2
 4. Jatenski    47,07   6   2           4. 4stroke     44,61   6   2
 5. 4stroke     47,15   2   2           5. Jatenski    45,02   7   2
 6. WoPe        47,29  10   1           6. PbBMW       45,12   2   2
 7. Sue_me      47,80   8   1           7. Cmoney      45,31   6   1
 8. Albert Oil  48,45   8   2           8. Sue_me      45,53   2   1
 9. Rainier     48,53   3   1           9. Rainier     46,12   7   1
10. Cmoney      49,43   2   1          10. FW08        46,41   1   1
11. Dominic     49,92   6   1          11. Albert Oil  46,42  10   2
12. FW08        50,38   1   1          12. Dominic     46,48  10   1
13. tmoi        51,87  11   2          13. tmoi        47,13   8   2
14. Williams-   53,03   7   1          14. Williams-   47,56  11   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. Nasty Boy    14krs   [b]43,923[/b]   8  51
 2. WoPe         +4,44   43,925   3  42
 3. DW          +11,18   44,029  11  36
 4. PbBMW       +21,42   44,956   1  32
 5. 4stroke     +23,02   44,930   2  29
 6. Jatenski    +23,32   44,956   6  26
 7. Cmoney      +26,12   45,112  10  24
 8. Rainier     +33,88   45,042   7  23
B:
    Rainier      14krs   [b]44,591[/b]   3
 9. Sue_me       +2,38   44,817  11  20
10. Dominic     +13,39   45,688   6  18
11. Albert Oil  +16,88   45,586   2  16
12. FW08        +18,82   45,654   1  14
13. Williams-   +30,46   46,563  10  12
14. tmoi        +32,11   46,396   7  10
Päivän nopein kaikilta:
43,92 Nasty Boy & WoPe
44,02 DW
44,59 Rainier
44,61 4stroke
44,81 Sue_me
44,95 Powered by BMW & Jatenski
45,11 Cmoney
45,58 Albert Oil
45,65 FW08
45,68 Dominic
46,39 tmoi
46,56 Williams-

Kierros kierrokselta:

B:
LÄHTÖ (ajanottolinjalle ehditty ruuduista hetki kiihdyttää)
rai
sue +0,07
fw +0,51
alb +0,65
tmo +1,02
dom +1,28
wil +1,33

1.
rai 47,45
sue +0,27 47,65
alb +1,67 48,47
dom +1,82 47,99
fw +2,18 49,12
wil +2,94 49,06
tmo +3,46 49,89

2.
rai 45,38
sue +0,32 45,43
dom +3,12 46,68
alb +3,65 47,36
fw +3,92 47,12
wil +4,53 46,97
tmo +5,81 47,73

3.
rai 45,06
sue +0,34 45,08
dom +4,23 46,17
alb +5,10 46,51
fw +5,20 46,34
wil +6,37 46,90
tmo +7,76 47,01

4.
rai 45,06
sue +0,43 45,15
dom +4,92 45,75
alb +6,44 46,40
fw +6,83 46,69
wil +7,87 46,56
tmo +9,89 47,19

5.
rai 45,12
sue +0,35 45,04
dom +5,63 45,83
alb +9,43 48,11
fw +9,99 48,28
wil +10,62 47,87
tmo +13,48 48,71

6.
rai 45,16
sue +0,57 45,38
dom +6,47 46,00
alb +10,04 45,77
fw +10,73 45,90
wil +12,42 46,96
tmo +16,09 47,77

7.
rai 44,59
sue +1,04 45,06
dom +7,58 45,70
alb +11,49 46,04
fw +12,01 45,87
wil +14,67 46,84
tmo +19,01 47,51

8.
rai 45,09
sue +1,50 45,55
dom +8,40 45,91
alb +12,02 45,62
fw +12,57 45,65
wil +16,69 47,11
tmo +21,14 47,22

9.
rai 44,80
sue +1,95 45,25
dom +9,43 45,83
alb +13,06 45,84
fw +13,76 45,99
wil +19,35 47,46
tmo +23,70 47,36

10.
rai 45,05
sue +2,06 45,16
dom +10,31 45,93
alb +13,86 45,85
fw +14,70 45,99
wil +21,47 47,17
tmo +25,51 46,86

11.
rai 45,01
sue +2,21 45,16
dom +11,22 45,92
alb +14,46 45,61
fw +15,34 45,65
wil +23,64 47,18
tmo +26,89 46,39

12.
rai 44,92
sue +2,10 44,81
dom +12,21 45,91
alb +15,12 45,58
fw +16,28 45,86
wil +25,76 47,04
tmo +28,54 46,57

13.
rai 45,06
sue +2,38 45,34
dom +12,83 45,68
alb +16,18 46,12
fw +17,20 45,98
wil +27,99 47,29
tmo +30,40 46,92

14. ruutulippu
rai 45,18
sue +2,38 45,18
dom +13,39 45,74
alb +16,88 45,88
fw +18,82 46,80
wil +30,46 47,65
tmo +32,11 46,89

----------------

A:
LÄHTÖ
nas
wop +0,07
4s +0,45
dw +0,65
jat +1,09
bmw +1,28
rai +1,52
cmo +1,66

1.
nas 45,56
wop +0,46 45,95
dw +1,90 46,81
jat +2,11 46,58
4s +2,20 47,31
bmw +2,27 46,55
rai +2,45 46,49
cmo +2,85 46,75

2.
nas 44,23
wop +0,35 44,12
dw +1,93 44,26
4s +3,08 45,11
bmw +3,60 45,56
rai +4,05 45,83
jat +4,24 46,36
cmo +4,64 46,02

3.
nas 44,00
wop +0.44 44,09
dw +2,26 44,33
4s +4,34 45,26
bmw +4,69 45,09
jat +5,22 44,98
rai +5,36 45,31
cmo +5,75 45,11

4.
nas 44,24
wop +0,57 44,37
dw +2,65 44,63
4s +6,21 46,11
bmw +6,38 45,93
jat +6,88 45,90
rai +7,33 46,21
cmo +7,51 46,00

5.
nas 44,13
wop +0,65 44,21
dw +2,73 44,21
4s +7,46 45,38
jat +7,85 45,10
bmw +8,31 46,06
rai +8,78 45,58
cmo +9,04 45,66

6.
nas 43,94
wop +1,14 44,43
dw +2,81 44,02
4s +8,57 45,05
jat +8,86 44,95
bmw +9,35 44,98
rai +9,88 45,04
cmo +10,37 45,27

7.
nas 43,92
wop +1,49 44,27
dw +3,05 44,16
4s +9,71 45,06
jat +9,92 44,98
bmw +10,39 44,96
rai +11,33 45,37
cmo +11,58 45,13

8.
nas 44,15
wop +1,50 44,16
dw +3,54 44,64
4s +10,49 44,93
jat +10,97 45,20
bmw +11,19 44,95
rai +12,70 45,52
cmo +12,87 45,44

9.
nas 44,07
wop +1,35 43,92
dw +3,83 44,36
4s +11,38 44,96
jat +12,56 45,66
bmw +13,17 46,05
rai +14,77 46,14
cmo +14,80 46,00

10.
nas 44,16
wop +1,30 44,11
dw +4,02 44,35
4s +12,25 45,03
jat +13,35 44,95
bmw +14,08 45,07
rai +16,53 45,92
cmo +16,68 46,04

11.
nas 45,92
wop +1,95 46,57
dw +5,09 46,99
4s +16,86 50,53
bmw +17,68 49,52
jat +18,08 50,65
cmo +21,68 50,92
rai +22,16 51,55

12.
nas 52,45
wop +3,68 54,18
dw +7,61 54,97
bmw +19,90 54,67
4s +20,20 55,79
jat +20,43 54,80
cmo +23,90 54,67
rai +26,00 56,29

13.
nas 54,00
wop +4,48 54,80
dw +9,51 55,90
bmw +20,72 54,82
4s +21,84 55,64
jat +22,11 55,68
cmo +25,29 55,39
rai +31,38 59,38

14. ruutulippu
nas 53,60
wop +4,44 53,56
dw +11,18 55,27
bmw +21,42 54,30
4s +23,02 54,78
jat +23,32 54,81
cmo +26,12 54,43
rai +33,88 56,10
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oho, tulipas hyviä kierrosaikoja B:ssä :eek!:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei kai se sadeajo sittenkään kovin heikkoa ollut, vaikka erot tuntuivat repeilevän juuri silloin oikein kunnolla. #11 ei lähtenyt viivalta B:ssä, eikä sen koommin A:ssakaan, joten vauhdin hidastuessa kertautuu mutkienkin uloskiihdytys vaikutuksetkin. Kai siinä kotietua sittenkin oli, vaikka sateella täällä ekaa kertaa. Harkoissa mentiin pizzapala kädessä, mut aika-ajo yritettiin tosissaan. Ei 3.sijaa ylemmäs, ei.

Ihan ok. Sai jopa ajaa varikolle asti.
 

Örfil

Guest
Harkat, #3
Harkat meni rataan tutustuessa. Rata oli vielä kostea, joten ajat sen mukaisia
Autossa oli kulkua, mutta pliukas peli kostealla radalla.

A-a, #7
Vieläkin meni ajolinjoihin tutustuessa, rata jo kuivumaan päin. Vähän alkoi jo tulla tuntumaa.
B:n kakkosruutu, ihan ok tulos.

B-finaali, #3
Sain taas kolmosen joten ei paha. Lähdössä Suen ohi ja ekan kiekan lammikkoon ajosta huolimatta sain pidettyä ykkössijan maaliin saakka.
Autoissa oli selvä kulkuero: kun lähdettiin pääsuoralle ja Sue takakontissa, suoran päässä oli jo 5-10 metriä eroa.

A-finaali, #7
Seiska ei ollut mun suosikkipelini tänään, selvästi hitaampi suorilla kuin kolmonen.
Lähdössä pääsin Cmoneyn ohi ja pian Jatenskistakin. Jatenski kuitenkin kuittasi pian paikkansa takaisin ja melkein koko loppukisa olikin sitten vääntöä Cmoneyn kanssa sen jälkeen kun putosin edellä ajavien kelkasta.
Sitten alkoi sade ja Käsi-Rainier astui rattiin :thumbfh: Huh huh mitä tohelointia - mm. kukkien keräilyä ala Albert - ja kolmisen kierrosta meni ennen kuin pääsin vähän kärryille kuinka tuolla pitää sateella ajella.
Auttamattomasti A:n viimeinen mutta 8. sija oli silti hyvä suoritus, sillä edellä oli taas kaikki minua perusnopeammat kuskit, ei siis voi valittaa.

Tattista vaan kisajärkkäreille ja erityisesti rataporukalle, kun saatiin ajaa ulkokisa kosteudesta huolimatta ja vieläpä ne "extraharkat" siihen alkuun :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Lyhyt rapo:

Hyvä idea ajaa 6min harkat + 6min aika-ajot per ryhmä, vähän tasapuolisemman teki hommasta. Kisa meni ihan hyvin odotuksiin nähden puoliväliin asti. Ekaan mutkaan mennessä tmoista ohi, sen jälkeen sain pidettyä hyvän etäisyyden FW08:iin (n 1 sek). Puolivälin jälkeen ero Alppuun ja FW08:iin alkoi sitten kierros kierrokselta revetä ja kierrosajat näemmä tippuneet 47 tasolle. Osittain johtui Sparcon mokkanahkaisista hanskoista, joilla ei saanut enää puolen välin jälkeen kunnollista otetta ratista. Tämä ongelma on kyllä aiemminkin esiintynyt Turun autojen kanssa, muttei muistaakseni yhtä pahana.. Veikkaan, että jos kisa olisi ollut 2-3 kierrosta pidempi, niin tmoi olisi voinut saada kiinni.

Kiitokset järkkäreille ja erityisesti Turku kartingille kun päästiin sittenkin ajamaan ulos (vaikka itselle se sisäratakisa todennäköisesti olisi ollut vahvempi).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Kiitokset järkkäreille ja erityisesti Turku kartingille kun päästiin sittenkin ajamaan ulos (vaikka itselle se sisäratakisa todennäköisesti olisi ollut vahvempi).
Samat sanat. Olin silti tyytyväinen KKWCSn puolesta että ajettiin monien toivomakin ulkoratakisa.

Harkat #2
Tämä on ainakin viimeisen 1,5 kuukauden ajan ollut yksi parhaita, mutta nyt monin märin kohdin rataa puski aika paljon. Kyseisessä kelissä radalla lie ollut nyt samaanaikaan parempiakin autoja.

Aika-ajot #6
Rata nyt jo huomattavasti lähempänä täysin kuivaa. WoPe menee menojaan, mutta muuten saavutan Rainieria ja Sue_me:ta pikkuhiljaa erän aikana. Kuvittelen olevani eräni toka. Niinkuin sitten olenkin. Ja se riittää suoraan A-paikkaan.

Kisa #10
Putoan heti jumboksi, enkä oikein ehdi edes porukkaan ekassa mutkassa, ja samantien veikkaan pikkuhiljaa jääväni yksinäiseksi jumboksi. Pelastus lienee itselle tuttu kotirata, ja pysynkin hyvin nelikon (4stroke, BMW, Jatenski, Rainier) mukana vaikken suoralla pysy edes imussa eron kasvaessa ihan silmissä. Pian alan kiusata Rainieria, jonka eteen alkaa tulla pientä eroa edelläänoleviin, muttei ikinä rinnallepääsyt tunnu auttavan kun kaasulla jään taakse. Näillä uusilla China-koneilla tuntuu painoerot merkkaavan edellisiä Hondia jonkunverran enemmän.
Sade lopulta pelastaa kilpailukykyä (onnistun ohittamaan), vaikkakin liian myöhään muiden kiinnisaamisen suhteen. Alusta asti sataen mahkuja olisi ollut neljän sakkiin. Kolmen viimeisen kierroksen aikojen perusteella.

Ilmeisesti jokunen kuski ajoi useamman kerran ekan mutkan ulostuloon, vasempaan kinkkiin, kokonaan radalta ulos betonin päälta oikaisten. Siitä saa autonmitan edun radallapysyviin verrattuna. Ei liian vakavaa, ja ensi kerralla voitaisiin sopia ettei siitä ajeta tavantakaa :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Meni ihan täysin ohi koko kisa kun ollut vähän muuta, mutta en kyllä olis päässyt paikalle..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Oikaisu? So? Mikä etu?
No itse näin läheltä, kuinka aina jäin Rainierista ekan mutkan ulostulosta tokaan jarrutukseen, kun itse tein vähän tiukemman oikean, ja sitten rataa pitkin loivat vasen-oikea ohjausliikkeet ennen pitkää oikealle kääntyvää mutkaa. Sen sijaan että ekasta mutkasta ajaa suorempaan seuraavaan jarrutukseen.
Silti, jossain vaiheessa Rainier ajoi asvalttiakin pitkin niin en tiedä, oliko ne suoremmat linjat vauhdin väärinarviointia tms.
Itse menin kesäkuussa kuukausikisassa lähdön jälkeen sen suoraan, kun rinnalla oli toinen auto ja tila asvaltilla meinasi loppua.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Saa siitä aika selvän edun, kun voi periaatteessa tehdä ykkösmutkaan pienemmän jarrutuksen jonka jälkeen renkaat suoraan ja urku auki. Kerran kokeilin edessämenevän perässä, ja kyllä siinä huomattavasti voittaa kun vaan vetää suoriksi siten, että edes oikeanpuoleiset renkaat eivät ole kanttarin päällä vaan betonin puolella ilmassa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Taisin itse käydä 2/3 viimeistä kertaa kiven päällä kokonaan, mutta vedin sen takaisin asfaltille ennen apexia ja kohti vastapuolen kanttikiviä. Auto oli samanlailla menossa kuin Latvalalla hetkeä ennen Mtv:n haastattelua. Karmeeta paskaa loppukierrokset. Onneksi sai eroa alussa. Ekat 10krs. Wopeltakin takkiin reilu pari sekuntia vain, joten siihen asti meni todella hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Auto oli samanlailla menossa kuin Latvalalla hetkeä ennen Mtv:n haastattelua.
:D meinasin tukehtua karjalanpiirakkaan.

Timo Pulkkinen saisi hyviä haastattelunalkuja Jari-Matille. "Ei nyt menny ihan niinkuin piti?"
Tommi Evilä vetäisi jo tauluun.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Se mutka oli vähän kysymysmerkki minulle. Välillä se meni vauhdin takia leveäksi eli ajoin suoraan päältä ja välillä "perinteisesti" eli vasen puoli siitä päältä.

Ne kanttarit on niin matalat ettei siinä mitään kanttaria oikeastaan olekaan. Olisi selkeämpi jos siinä sellaiset olisi, sillä nyt siitä pystyi tarvittaessa ajamaan aivan kuin radalla, ei mitään pomppuja seurauksena.
Missään muulla radalla ei tuollaista mutkaa ole.

Toki en siitä suurta murhettä ottanut jos välillä meni suoraan päältä, sillä niin näytti muutkin tekevän ja kuskikokouksessa tms. ei asiasta ollut puhetta. Ensi kerralla asia on hyvä sopia etukäteen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Itsekin oikaisin siitä vähän väliä. Olen oikaissut aikaisemminkin ja tulen oikaisemaan vastakin, jos tarve tulee. Jos kulma ekasta apeksista siihen oli parempi, niin ajelin rataa myöten. Riippui tilanteesta.

Siellä oli pari paljon pahempaakin paikkaa kun ajauduin tahtomattani kanttareiden päälle ja auto sanoi skriiits-skrääts. Tapahtui sillon kun rata oli vielä aika märkä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ekan mutkan ulostulossa muistaisin olleen vielä muutama vuosi sitten samanlaiset korkeat kanttarit, mitä takasuoran päässä nykyään, kun palataan kohti varikkoa. On hävinnyt pikkuhiljaa, kuten Pöljälän sillankaiteet, joihin rakennusvaiheessa jättivät kahden metrin aukon keskelle, kun tarvikkeet pääs loppumaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Painoa tullut lisää ja varmaan hieman ajamattomuus näkyi myös. Vauhti ei ollut sen kaltaista kuin mitä se joskus on ollut. Harkoissa nautin tosin paljon liukkaalla ajamisesta, aika erilainen käyttäytyminen näillä raskaammilla autoilla märällä radalla jos vertaa vaikka Forssan Raketteihin.

Aika-ajot penkin alle, varmaan parhaat kierrokset meni loppuvaiheessa niihin pariin lätäkköosumiin, josta kesti sitten lämmitellä taas renkaat käyttökuntoon hetken. Eipä tuota vauhtia muutenkaan mitään älyttömästi ollut.

Kisa oli oikeastaan niin onnistunut kuin se tuona päivänä pystyi olemaan. Viivalta jälleen hidasta, kuten aina on ollut. Ei se massa vaan liiku vaikka kuinka polkis kärpänreflekseillä. En muista, taisin olla pääsuoran päässä jopa viimeisellä sijalla.

Aika nopeasti tuli kuitattua tmoi (ja wilsku?) ja FW. Albert taisi vaatia yhden kierroksen lisää paineistamalla virheeseen - en kyllä edes muita, missä kohtaa ohitus tuli tehtyä mutta jonkin verran hyvää rintarinnan kahnausta siinä oli.

Yritti hän myöhemmin tulla pelkääjänpaikan ovesta kahville, tiukassa mutkassa ennen pääsuoraa. Mulla olisi ollut mahdollisuus jättää tilaa, mutta kun ratakin on tuttu, niin tiesin, että tuossa kohtaa tulee usealta hieman ylioptimistinen ohitusyritys joka yleensä mahdollisessa törmäyksessä johtaa törmääjällä momentumin menetykseen, ja lisäksi törmääjän syyksikin se menisi, joten vedin omaa linjaani ja pieni osuma tuli. Tällä keinoin pääsin sitten sen verran karkuun Alberttia ja hän jäi ilmesesti nahistelemaan FW:n kanssa.

Lopussahan pojat ajelivat minua hieman kiinnikin, mutta useamman sekunnin turvamarginaali takasi maksimisijoituksen vaikka raa'an nopeuden puolesta sijoitus olisi kuulunut olla ainakin siellä Albertin ja FW:n takana. Mutta mäpä olenkin kisakuljettaja.

Hauskaahan tuo oli. Saas nähdä jaksaisko tässä nyt vähän loppukisoja tulla katselemaan ja ajelemaan myös.

PS. Muksu ei syntynyt vielä.
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Nastyllä näköjään mennyt "ihan hyvin"
Pistetilanteen kannalta menee vaan jännemmäksi :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Kisa:

Alussa tasatahtia Stroken ja Jatenskin kanssa. Sijoituskin vaihtui välillä, mutta lopulta sade tuli sopivaan aikaan. Olin juuri tehnyt pienen mokan ohitusyrtyksessä ja ero edelläolevaan kasvoi 10m pituiseksi. Sateella sain edellä olevat kiinni ja ohikin pienen kamppailun jälkeen. Mukavaa oli:thumbup:
 
Ylös