Coates Hire Rally Australia 2015 - Mestaruus katkolla?

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5067
Sijainti
Parc Fermé
Viikonloppuna on taas vaihteeksi kenties rankimman rallin aika näin penkkiurheilijan näkökulmasta (jos NORF-ränniä ei lasketa heinä-elokuun vaihteessa), eli yöhommiksi menee seuraaminen. Australian "kuulalaakerisoratiet" kutsuu taas WRC-tykkejä, pistetilanteen ollessa Ogierille liiankin edullinen, 204 vs. Mari-Jatin 114. Ei vissiin tarvi kovinkaan hyvää matikkapäätä tajutakseen että jos J-M vetää pihalle ja Ogier kärkiviisikkoon -> mestaruus menee ties kuinkamonetta vuotta putkeen parvekkeen ja pastillien maahan. Jos mustia hevosia heitettävä niin Paddon Hyundailla ja WRC2-luokassa Pedder, joka aika vahvasti suoritti nesteytysrallissakin...

Sitten palstalla "muuta": WRC2-luokassa taas on tasaväkisempää, kärkiviisikko (Al-Attiyah, Lappi, Ketomaa, Protasov, Tidemand) on 11 pisteen päässä toisistaan joten kaikki on auki. Lappi on näyttänyt jo parissa kisassa vauhtinsa mutta Al-Attiyah voi olla saudien edustajana vahvoilla tälläisessä maastossa..

WRC3-luokassa Gilbert menee menojaan, Veiby ja Crugnola voi vielä saada jollain tavalla kiinni tämän ranskalaisen.

17 pätkää, 311 ek-kilometriä, klo 1:17 pe-yönä show alkaa. Katsellaan shakedownia myöhemmin.

Aikataulu, silvuplee
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ötsberg nuotittaa:



"We had an accident on the recce today. We met a big truck on the last stage. The road was too narrow and there was no way to avoid a crash. We have been taken care of by medical staff at the local hospital. We are ok, no serious injuries"
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11216
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
WRC:ssä mukana norminimet, mutta muuten Australian lähtölista tosi vaisu. 27 autoa, ei WRC3:sta lainkaan ja WRC2:ssa vain seitsemän autoa. Helppoja pisteitä saatavissa.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5067
Sijainti
Parc Fermé
WRC:ssä mukana norminimet, mutta muuten Australian lähtölista tosi vaisu. 27 autoa, ei WRC3:sta lainkaan ja WRC2:ssa vain seitsemän autoa. Helppoja pisteitä saatavissa.
Taitaa olla myös lievä kustannuskysymys, moni ei lähde kuljetusruljanssiin toiselle puolelle maapalloa vaan säästää paukut loppukauden european tourille...
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5067
Sijainti
Parc Fermé
Mites muuten tää kartturihomma. Nikarallehan kävi niin Ketomaata tuuratessa että sääntöpykälä ei sallinut Kalliolepoa / toista Puukon veljestä vierelle, vaan piti Lidströmin olla kartturina. Nyt sitten ewrc:n mukaan Prevot istuupi Lefebvren vierellä. Eikö sääntöjen mukaan pitäisi Anderssonin olla kartturina? Vai onko tässä joku muu homma jota mä en tiedä...
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Mites muuten tää kartturihomma. Nikarallehan kävi niin Ketomaata tuuratessa että sääntöpykälä ei sallinut Kalliolepoa / toista Puukon veljestä vierelle, vaan piti Lidströmin olla kartturina. Nyt sitten ewrc:n mukaan Prevot istuupi Lefebvren vierellä. Eikö sääntöjen mukaan pitäisi Anderssonin olla kartturina? Vai onko tässä joku muu homma jota mä en tiedä...
Samaa mietin, olisiko sitten Anderssonkin saanut kipeää kolarissa? Tai jos ei saanut niin voivat silti väittää, että sai. Lefebvrehän oli tuolla muutenkin nuotittamassa Prevotin kanssa ja puolet pätkistä oli jo nuotitettu, joten tuokin saattoi vaikuttaa asiaan. Eli sikäli Citikalla kävi periaatteessa tuuri, että Lefebvre oli ylipäänsä paikalla.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1974
Sääntöjen mukaan vain FIA:n päätöksellä voi vaihtaa molemmat miehet kabiinissa. Eli mahdollista se on. Sääntökirja vaan ei erottele asiaa enempää. Sekä Ö että A saivat kipeää, joten olisiko se katsottu yhdeksi syyksi ja toisekseen se, että parempi päästää Lefebvre rattiin kuin että jo muutenkin tynkä lista kapenisi lisää.
 

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Shakedownia hallitsivat jälleen kerran Volkswagen ja Ogier. Paddon Hyundai-kuskeista hitain, vaikkakin erot olivat pieniä.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Ekana autona ajaminen on sen verran vaikeeta, että Ogier näyttää 1ek siirtymällä ajaneen jo keskelle metsää. Tosin Latvala seuraa perässä. On tässä palvelussa vielä jonkinverran parannettavaa. Ei ihme, että nyt tarjovat 1.kk
0,99e. Nyt ajavat ek.ta väärään suuntaan.

Latvala voittaa!
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5067
Sijainti
Parc Fermé
Huomenta. Vissyä ja batteryä jääkaapissa, jos yrittäis valvoa tänävuonna edes 1. huoltotaukoon asti. Aamulla klo 9 vika pätkä alkaapi.

125.12 ek-kilsaa, sää on ilmeisesti hyvä, vesisadetta ei ole tulossa. Saa nähdä pysyykö Ogier kärjessä vai jääkö hän vain varmistelemaan mm-titteliään.

1. pätkällä Latvala 0.6sec nopeampi.
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5067
Sijainti
Parc Fermé
Pedder kippasi WRC2-luokassa autonsa:
FRI 09:30 - SS2: WRC 2 PEDDER
WRC TV crew reports he has rolled 11.6km into SS2. The Australian's team confirms a front-right wheel off. He was fourth in WRC 2 after the opening stage.


Latvala nopeampi kuin Ogier mutta sitten taas jälkijunassa tulevat paahtaa menemään lujempaa.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Tasaista on ekan päivän jälkeen, kuten ehkä odottaa saattoikin, kun kärkiäijät kärsivät olosuhteista. Päivän positiivinen yllättäjä oli ehdottomasti Sordo, vaikka päättikin päivänsä "vasta" viidennellä sijalla. Kuitenkin hän on viimeksi kilpaillut Australiassa vuonna 2009, joten siihen nähden kolmelle ensimmäiselle pätkälle pohja-ajat oli kova suoritus. Toki myös Latvalalta hyvä päivä, kärjessä huomiselle.

Lefebvre keskytti päivän viimeisellä ja aurannee huomenna tietä. Saattaa hyödyttää Ogieria jonkin verran, ellei pöly koidu ongelmaksi.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
765
Tasaista on ekan päivän jälkeen, kuten ehkä odottaa saattoikin, kun kärkiäijät kärsivät olosuhteista. Päivän positiivinen yllättäjä oli ehdottomasti Sordo, vaikka päättikin päivänsä "vasta" viidennellä sijalla. Kuitenkin hän on viimeksi kilpaillut Australiassa vuonna 2009, joten siihen nähden kolmelle ensimmäiselle pätkälle pohja-ajat oli kova suoritus. Toki myös Latvalalta hyvä päivä, kärjessä huomiselle.

Lefebvre keskytti päivän viimeisellä ja aurannee huomenna tietä. Saattaa hyödyttää Ogieria jonkin verran, ellei pöly koidu ongelmaksi.

Hyvä päivä Danilta myös ottaen huomioon, ettei hän ole pitkään aikaan muutenkaan pärjännyt näissä nopeavauhtisissa kilpailuissa. Paddonilta ja Tänakilta odottelin kunnon rykäisyä erityisesti aamun erikoiskokeilla, mutta ei se nyt oikein lähtenyt. Neuville tainnut menettää itseluottamuksensa totaalisesti.
 

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Hyundailla yritettiin "huijata" ja laittaa Paddon Sordon sijasta keräämään merkkipisteitä; näyttäisi käyvän samoin kuin Citroënille Montessa... Yleensä se, jolla on enemmän pisteitä, kerää enemmän pisteitä jatkossakin.

Meeke mukavasti kakkossijalla, varmaan Ogier tulee ohi. Kun sunnuntainakin ajetaan vielä niin monta pätkää ja huomenna vaivaiset neljä, niin Ogierin ei tarvitse aurata enää paljoa. Kuitenkin olisi podiumsijoitus Meekelle tärkeä jatkon kannalta - jos matka päättyy kolarointiin niin...

Tänak pärjännyt hämmästyttävän huonosti, Neuville valitellut auton yliohjautuvuutta kuten usein ennenkin.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Neuvillen vauhti on kyllä tällä kaudella hiipunut melkoisesti. Tallipäällikkö Nandan otti jo Jyskälän jälkeen vähän yhteen Neuvillen kanssa, kun hän syytti Neuvillea hitaaksi ja moitti kuinka tallikaverit menee jatkuvasti kovempaa. Neuville puolustautui moittimalla tämän hetkistä autoa huonoksi. Jos sama meno jatkuu, voisin veikata että belgialaisella on tallinvaihto edessä ensi kauden jälkeen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Neuvillen vauhti on kyllä tällä kaudella hiipunut melkoisesti. Tallipäällikkö Nandan otti jo Jyskälän jälkeen vähän yhteen Neuvillen kanssa, kun hän syytti Neuvillea hitaaksi ja moitti kuinka tallikaverit menee jatkuvasti kovempaa. Neuville puolustautui moittimalla tämän hetkistä autoa huonoksi. Jos sama meno jatkuu, voisin veikata että belgialaisella on tallinvaihto edessä ensi kauden jälkeen.
Siinä olisi Toyotalle oikea kultakimpale. On vauhtinsta todistanut ja kokemustakin alkaa mm-tasolta olla.
 

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Siinä olisi Toyotalle oikea kultakimpale. On vauhtinsta todistanut ja kokemustakin alkaa mm-tasolta olla.
Niinpä. Ottajiahan kyllä muutenkin riittää, M-Sportia ja Citroënia myös kiinnostaa. Olisi Hyundailta erittäin typerää pistää Neuville pihalle tai ylipäätään valittaa huonosta vauhdista, auto ON huono ja belgialaisella on yli 80 % niistä pisteistä mitä muut tallin kuskit ovat onnistuneet keräämään. Minusta on epärealistista ajatella, että vaikkapa Paddon olisi pystynyt keräämään yhtä paljon pisteitä full-spec-autolla. Ja vauhtihan ei lopulta ratkaise mitään, vaan pisteet.

Katsotaan, mihin belgialainen pystyy ensi vuoden autolla ja toivotaan parasta.
 
Ylös