On jo pidemmän aikaa vaivannut tämä asia.
Nimittäin God Morgon, tuo appelsiinimehujen Mersu, mainostaa
"Classic"-sarjan tuotteitaan "100 % squeezed fruit!" -tekstillä törpön etukyljessä. Tuotetiedoissa lukee kuitenkin "Appelsiinitäysmehu tiivisteestä". Eihän tässä puristeta kuin tuskanhikikarpaloita erehtyvän kuluttajan päästä! Itse en toki tähän helppoon, tai vaikeaan, onhan kyseessä suora valehtelu, enää mene vaan otan merkin "sweet brazilia", jossa on oikeasti tuorepuristettua mehua. Tai sitten "Premiumia", joka on kanssa oikeastikin eikä pelkästään sanoin tuorepuristettua.
Missä on kuluttaja-asiamies, kenen on vastuu? Mitä hallitus aikoo tehdä tilanteen korjaamiseksi?
Ja kyllä, olen niin kermaperse, peruna, perse, etten kelpuuta tiivistelitkuja. Once you go black you never go back!