Neste Ralli 2016

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Missä kohtaa Halisen pätkän ja äänekosken pätkän parhaat katselupaikat?

Uusilla pätkillä usein tapahtuu...:thumbup:
Olis kans mielenkiintoinen tietää tästä Halisesta enemmän. Ei kauheasti väliteitä ole. Ja niin pirun aikaisin täytyy olla liikeellä, jos aikoo ns. itse valita paikkojaan. Koska niihin yleisörysiin jääminen aina aika perseestä ! Ilmeisesti Perjantaina joko Jukojärvelle tai Surkeelle. La kanssa aika aikanen jos aikoo Ounissa keretä jonnekkin pakoon niitä yleisölaumoja ja karsinoita. Rapsulantien jälkeen on hyviä paikkoja.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Itsellä tarkoitus mennä Torstaina Harjulle. Paikka ei vielä tiedossa. Perjantaina tarkoitus mennä Äänekoski-Valtran pätkälle, paikka sinnekkään ei ole vielä tiedossa. Lauantaina todennäköisesti Ouninpohjaan, paikkana todennäköisesti Mutasen risteys. Sunnuntaista ei vielä varmuutta, kaippa sitä on silloinkin penkalle mentävä mikäli voittotaistelu on vielä käynnissä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Suunnitelma A: Ruuhimäki, Harju 1, Halinen, Mökkiperä 2, Ouni 1&2, Oittila 1&2. Paikatkin kutakuinkin selvät.

Enää neljä yötä jouluun. :eek:
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Omat suunnitelmat tällä hetkellä: Harju 1, Halinen, Äänekoski-Valtra, Harju 2, Ouni 1&2, ja sunnuntaina jos kilpailu on vielä ratkaisematta niin Lempää 1&2, mutta jos ei suurempaa taistelua niin Oittila 1&2. En muista onko kertaakaan vielä tullut käytyä pätkillä ihan niin kuin ennen rallia on suunniteltu, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Päijälä tai Pihjalakoski.

Jos tulee lähdettyä.
 

Sälli

Well-known member
Liittynyt
27.10.2013
Viestit
86
Ai että. Rallin kuhinat on kovat ja suunnitelmissakin on ainakin jonkinlainen runko.

-Keskiviikkona Valmetinkadulle katsomaan kuinka Teeläinen kaatuu 😃

-Torstaina Harjulle.

-Perjantaina Halinen, Äänekoski. Siitä sitten joko Harju, tai Horkka2. Jos vetomiehissä kilpaileva kaiffari ei ole heittänyt pyyhettä vielä kehään, niin siinä tapauksessa Harju. Halisessa sekä Äänekoskella paikkavalinta vielä auki, 2 kiinnostavaa mestaa kummassakin.

-Lauantaina Ouniin, Galliin. Porukkaahan sinne menee niin pirusti, mutta eipä tuota korttia uskalla itsekkään olla katsomatta.. 😃

-Sunnuntai jää valitettavasti väliin.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Perinteinen Ralli-ilta Puheella klo 18:00, jossa muistellaan taas vanhoja ja väännetään rautalangasta, miksi nykyään ei ole kuten ennen.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
en tule tänä vuonna ralleihin koska autot ei jaksa sutia hiekalla
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Perinteinen Ralli-ilta Puheella klo 18:00, jossa muistellaan taas vanhoja ja väännetään rautalangasta, miksi nykyään ei ole kuten ennen.
+ Johan kysyy taas ties kuinkamonetta vuotta saman kyssärin miten autojen keskinopeus muuttunut b-ryhmän aikakaudesta(?)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
+ Johan kysyy taas ties kuinkamonetta vuotta saman kyssärin miten autojen keskinopeus muuttunut b-ryhmän aikakaudesta(?)
Ei se auto itsestään kulje. Täytyisi olla myös kuskeja, joilla on munaa viedä sitä autoa - kuten Markku A. Noin periaatteessa esim. Lancia 037 pitäisi olla aika ylikylän vehje jopa 4-ryhmän Quattron rinnalla, mutta kuten Lahdessa olemme parina vuonna havainneet, ei etelän herrasmieskuljettajilla ole puoliksikaan riittäväsi munaa. 2012 norski Jensen hävisi Saarelaisen Asconalle Lahdessa 2 minuuttia ja 2013 Mari-Jatin Quattrolle liki 5 minuuttia.

Kutakuinkin ainoa kritiikin kestävä tapa selvittää asia olisi pistää esim. Mari-Jatti ajamaan sama pätkä Polo WRC:lla ja Audi S1 Evo:lla ja katsoa sitten mikä on ero maalissa.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Kutakuinkin ainoa kritiikin kestävä tapa selvittää asia olisi pistää esim. Mari-Jatti ajamaan sama pätkä Polo WRC:lla ja Audi S1 Evo:lla ja katsoa sitten mikä on ero maalissa.
Tässä tullaan siihen et mikä auto sopii hanskaan ja mikä ei, Tommi Mäkinen oli aika lapanen Subarulla. Ja toisaalta Mitsua ei kukaan muu saanut läheskään samaan kyytiin kuin hän. Mut meneepi jo hiukan offin puolelle...
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kutakuinkin ainoa kritiikin kestävä tapa selvittää asia olisi pistää esim. Mari-Jatti ajamaan sama pätkä Polo WRC:lla ja Audi S1 Evo:lla ja katsoa sitten mikä on ero maalissa.
Sori offtopicin jatko, mutta...

Koukunmaa ajettiin 2013 NORF:ssa 13,68km pitkänä EK3 ja top20 näytti tältä:

1. Sebastien Ogier 6:59.4 2. Thierry Neuville 7:00.3 3. Kris Meeke 7:01.1 4. Mikko Hirvonen 7:01.4 5. Mads Östberg 7:03.1 6. Juho Hänninen 7:05.2 7. Andreas Mikkelsen 7:06.1 8. Evgeny Novikov 7:07.0 9. PG Andersson 7:10.7 10. Jarkko Nikara 7:13.1 11. Jari Ketomaa 7:16.7 12. Daniel Sordo 7:17.2 13. Martin Prokop 7:19.9 14. Hayden Paddon 7:22.7 15. Riku Tahko 7:22.9 16. Elfyn Evans 7:24.1 17. Karl Kruuda 7:26.6 18. Robert Kubica 7:26.8 19. Alexey Lukyanuk 7:29.3 20. Mikko Pajunen 7:29.8

2014 Lahti Historicissä Koukunmaa ajettiin samaan suuntaan 13,73km pitkänä EK7/10, pohja-ajat J-M Latvala
EK7 7:46,3 ja EK10 7:30,2.

Tämä nyt ei kestä kritiikkiä, koska Jari-Matilla ei ole S1 vaan A1 Quattro, lisäksi vuosi on eri, ja lisäksi WRC:llä J-M tötöili tuonna vuonna itsensä laulukuoroon. Lisäksi voi saivarrella, että Latvalan ei tarvinnu ajaa täysiä hupikisassa, ja siitä että hissessäkin on nykyrenkaat ja varmasti parempi alusta kun -82. Mutta saahan tuosta osviittaa että tukkaan tulee, ja paljon.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Minusta oli mielenkiintoista kuitenkin havaita että nelosryhmän Audi pääsi noinkin lähelle, toki henkan luettelemat muuttujat huomioiden. B Ryhmän vireessä pitkä Audi on kuitenkin ihan jo aikalais videoilla havaittavasti räväkämmän oloinen kuin nelosryhmäläinen. Puhumattakaan sitten juuri S1 mallista, saatikka 205 tai S4.
Harmi ettei JM ladannu koukunmaan tokalta vedolta Inccaria tube kanavalleen, kinusin sitä kommenteissakin aikanaan.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Tähän voisi todeta että MITÄ SITTEN. Aikakausien vertailu on ehkä turhinta hommaa koskaan. Kuinka onnettomia tämän hetken autot ovatkaan vuonna 2051. :D
Näinhän se pääpiirteittäin minunkin mielestä menee, mutta tuli vaan ohimennen mieleen melkein järkevä verranto aiheesta.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt...
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Kysymykseen "mitä sitten" voi kait vastata ettei mitään. Itseäni kiinnostaa ralli lajina ja sen historia ja kaikenlainen motorsport teknologia ja niiden kehitys. Ja silloin harvoin kun tulee sauma tän kaltaiseen vertailuun niin onhan se mielenkiintoista.

Samalla tavalla sekin, että yksi nykyaikainen pommikone vastaa iskukyvyltään tuhansia toisen maailmansodan aikaisia pommikoneita on merkityksetöntä tietoa mutta antaa osviittaa missä mennään teknologian suhteen.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Me haluamme autoja joissa ei joka kerta voi painaa kaasua pohjaan mutkan ulostulossa. Me haluamme autoja jotka kuulemme turvallisen matkan päästä. Me haluamma kilpailuja joiden tulosta emme tiedä perjantaisin.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Minusta oli mielenkiintoista kuitenkin havaita että nelosryhmän Audi pääsi noinkin lähelle, toki henkan luettelemat muuttujat huomioiden. B Ryhmän vireessä pitkä Audi on kuitenkin ihan jo aikalais videoilla havaittavasti räväkämmän oloinen kuin nelosryhmäläinen. Puhumattakaan sitten juuri S1 mallista, saatikka 205 tai S4.
Harmi ettei JM ladannu koukunmaan tokalta vedolta Inccaria tube kanavalleen, kinusin sitä kommenteissakin aikanaan.
Jep. Yllättävän lähelle pääsee nelos ryhmäläiselläkin. Sport quattron e2 mallissa kuitenkin enempi tehoja, jonkin näköinen antilag systeemi ja kuusi pykäläinen loota.
Katselin, että -85 yksityistallin A2 quattrolla Eklund otti turpiin lopputuloksissa Grundelilta ja Toivoselta sen rapiat minuutin. Okei Toivonen ja Grundel kynti ojia ekalla pätkällä, kun Eklund tuli ilmeisesti melko puhtaasti koko kisan.
Sanoisin, mitä enempi hidasta mutkaa ja hyppyä, niin sitä enemmän b-ryhmäläisellä jää.

Ralli illan antikliimaksi taisi olla varoitus siitä että ulkokurvin katselupaikat muuttuu sisäkurviin ja toisin päin, kun ajosuunta muuttuu. :alppu:
 
Ylös