Don Vito
Sekakäyttäjä
Heinosti veti kuitenkin raakile-Mitsulla neljänneksi. Esim Asunmaata 23 sekkaa pataan. Eskelinen jäi jo minuutti 40 jälkeen.
Sosiaalisen median mukaan Kuulemma ajanut reittitarkastuspisteen ohi.Joonas Lindroos näemmä ollut nopein ajamalla jämsässä mutta hylätty tuloksista. Onko jollain tietoa miksi?
Snägärille oikopolku eikä reittiä pitkin??Sosiaalisen median mukaan Kuulemma ajanut reittitarkastuspisteen ohi.
Tästäpä tulikin mieleen, että Gardemeister kertoi joskus Jyskälän ralliradiossa, että ajaessaan Seat WRC:llä Uuden-Seelannin rallia, hänen tuli kesken siirtymän nälkä ja poikkesi Seatillaan paikallisen Mäkkärin autokaistalle hakemaan syötävääSnägärille oikopolku eikä reittiä pitkin??
Nikaran tuuri jatkuu samana kuin alkukaudella. Nyt vissiin hajosi vikalla pätkällä voimansiirrosta jokin(?). Aika kova keskeytysprosentti alkaa olemaanJaa niin, suuressa mediahiljaisuudessa ajetaan myös SM-rallia Savossa. Voittokamppailu Nikaran ja Veibyn välillä, lähteekö ykköspaikka norjalaisjunnulle?
Ja kritiikkiä myös Eskeliseltä. Tosin katsojista.Ja sitten vähän kritiikkiä a lá Juha Salo:
http://saloracing.com/index.php/ajankohtaista/item/59-juha-salon-johdolla-kesakauteen
Komp. Erityisesti historic-ralleissa jos ympäri menee joku sellainen auto, mitä ei enää tehdä eikä vastaavaa joka lähiön pihalla pyörikään.Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi joillekin rallin suola on kaadot. Toiset laittaa tonni tolkulla rahaa kiinni vehkeisiin ja toiset yrittää sabotoida, että ajaisivat ulos, josta taas seuraa tonni tolkulla rahan menoa ja pahimmassa tapauksessa loukkaantumisia...
Aikalailla normimeininkiä mm. Montessa. Suomessa en aivan tuollaiseen ilmiöön ole aiemmin törmännyt, mutta silloin kun tiettyjä paikkoja ruukattiin merkitä siimoilla, niin niitä siimoja kyllä katsojien toimesta revittiin pois. Samoin huomio-merkkejä olen nähnyt nosteltavan pois paikoiltaan.Itse en ole ikinä ymmärtänyt miksi joillekin rallin suola on kaadot. Toiset laittaa tonni tolkulla rahaa kiinni vehkeisiin ja toiset yrittää sabotoida, että ajaisivat ulos, josta taas seuraa tonni tolkulla rahan menoa ja pahimmassa tapauksessa loukkaantumisia...
Itse olen sitä mieltä, että rallin suola on paljon muutakin. Ulosajot ja läheltä piti-tilanteet ovat toki oleelinen osa sitä, mutta kyllä se penkalla viihtyminen koostuu aika monestakin tekijästä. Tunnelma yleisesti, jopa sää vaikuttaa. Vaihtelevat ja mielenkiintoiset ajosuoritukset, joita voi olla mm. näyttävä ajo, pitkät hypyt, raju yrittäminen ja toki ne ulosajot ja muutkin pienemmät töppäykset. Monipuolinen kalusto, nimimiehet tai muuten vaan tuttuja nimiä lähtöluettelossa jne. Ja esim. jossain Lahden EM-Historicissa on usein niin tyylikästä kalustoa viivalla, että niitä on ilo katsella vaikka köröttelisivät kolmeakymppiä ohi.Ja mitä sitten suistumisiin ja läheltä-piti-suistumisiin tulee, niin ne juuri on rallin suola. Paljon mielekkäämpää oli katsella kun välikoppa Escorteilla, Starleteilla, GT Gorilloilla tai Mantoilla roikuttiin mutkissa tappisladissa ja pidettiin lappu lattiassa siinä toivossa että se vielä nousisi siitä ojanpenkalta vs. nykyisellä R2 jaV1600 etuvetokalustolla körötellään pääsääntöisesti jonopyörää (hieman kärjistettynä). Vielä kun niissä Mantoissa olisi ollut normi 2-litraisen sijaan 400-kone ja Escortissa Tanarin OHC:n tai 13-satasen kenttiläisen sijaan BDA, niin aina parempi.
Keskiverto rallikatsoja pitää enemmän näkemästään kun kuskit reuhaa koko tien leveydeltä kuin että ajaisivat pätkän läpi muutaman sekunnin nopeammin ajamalla nätisti jonopyörää... Ralli on nähtävä ennenmuuta viihteenä. .
Onhan tuo muutaman ÄsÄmmän voittanut, mutta kuinka paljon etua hän on siihen saanut kaluston puolesta? Taannoin EePee Lappi ajoi armotta Salolle jäljet selkään ennenkuin siirtyi isompiin hiekkalaatikoihin. Ja uskon että mikäli taustat olisi samalla tasolla niin Nikaran Jakke pistäis ainakin kovaa hanttiin Salolle.Tää Juha Salo on kyl eittämättä Suomen kovimpia kotimaisia kuskeja.
Hmm vai semmosta. Muistan muuten aina Sebastian Lindholmin,SM-tason huippu muttei koskaan mairittelevaa menestystä WRC:ssä!Onhan tuo muutaman ÄsÄmmän voittanut, mutta kuinka paljon etua hän on siihen saanut kalston puolesta? Taannoin EePee Lappi ajoi armotta Salolle jäljet selkään ennenkuin siirtyi isompiin hiekkalaatikoihin. Ja uskon että mikäli taustat olisi samalla tasolla niin Nikaran Jakke pistäis ainakin kovaa hanttiin Salolle.
Sitten alemmissa luokissa on myös ihan vetomiehiä, kuten Joonas Lindroos, mutta taloudelliset seikat ilmeisesti estävät siirtymisen SM1:een kunnon kalustolla.
J.Salosta puhuttaessa on aina muistettava se, että ne kerrat kun hän on mittauttanut vauhtiaan kv.tason kuskeja vastaan, niin tulokset on ollet vähemmän mairittelevia. Esim. Viime suvena R5 Pösöllä Eestin ERC kisassa yk:n 23s ja luokassaankin vasta 12. Eli Salon näytöt ovat vain ja ainoastaan SM-tasolta, jossa ei juuri todellisia haastajia ole ollut. SM:n taso on ollut luokatonta jo monta vuotta. 80- ja 80-luvulla oli kaksi kourallista suht. kovatasoisia kuskeja, joista kuka tahansa saattoi ajaa voitosta: Hagström, Grönholm, Lindholm, Lampi, Laine, Sundström, Fagerudd, Buri, Saarenpää, Harri Toivonen etc. Yksi suuri syy tähän oli autokalusto. Nykyään täytyy olla todella avokätiset tukijat, että pystyy ostamaan viimeistä huutoa olevan R5:n ja päivittämään siihen vuosittain viimeiset evoluutio-osat. Ja tämä puoli on Salolla ollut erinomaisessa tikissä.
SM:ssä oli tosiaan kovia nimiä ja kunnon kalustoa vielä 80-90-luvulla. Oli huomattavasti mielenkiintoisempaa. Mutta herää kysymys, kuka on Fagerrud?SM:n taso on ollut luokatonta jo monta vuotta. 80- ja 80-luvulla oli kaksi kourallista suht. kovatasoisia kuskeja, joista kuka tahansa saattoi ajaa voitosta: Hagström, Grönholm, Lindholm, Lampi, Laine, Sundström, Fagerudd, Buri, Saarenpää, Harri Toivonen etc. .
Vähän tuntematon nimi itellenikin mut eiköhän kyseisen herran etunimi ole Reif, ja ajeli ihan kohtuuhyviä sijoituksia aikanaan. En kuitenkaan laittais samaan kastiin noitten muiden nimien kanssa.SM:ssä oli tosiaan kovia nimiä ja kunnon kalustoa vielä 80-90-luvulla. Oli huomattavasti mielenkiintoisempaa. Mutta herää kysymys, kuka on Fagerrud?