MTV3 & MTV MAX & Katsomo F1-kaudella 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olen todella tyytyväinen Saari-Vilander-Oikarinen -trioon, parasta mitä voi saada suomenkielisenä selostamoon. Luontevaa, asiantuntevaa ja hauskaa. Ei ole kyllösiä ja pulkkisia ikävä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Katsojalle tuo voi olla kiinnostavaa, vaikka Mervi olisikin ollut kartalla. Timppa ois varmaan aloittanut "So, Nascar season has ended", Mervi sitten antoi kertoa Montoyan itse.
Mikäs vika siinä olisi ollut, jos Mervi olisikin kysynyt niin, että mitä mies tekee nyt, kun Indy-kausi on jo ohi ja lomat päällä? Mielestäni sekin olisi ollut aivan pätevä kysymys ja samalla haastattelija olisi osoittanut tietävänsä jotain miehestä. Minä en tosin tiedä, millaisesta haastattelusta tässä nyt on kyse. Jos tilaisuus oli erikseen buukattu miehen kanssa, niin totta kai olisi pitänyt tehdä taustatyö ja osoittaa se. Mikäli kyse oli hihanvarsijutuista, niin silloin ei tietenkään voi olettaa, että "taustatyötä" olisi tehty jokaisen vastaantulijan varalta.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Vaikka F1-kausi lähenee loppuaan, kisatunnelma ei katoa minnekään. Formuloita on nähty MTV:n ja sen edeltäjien kanavilla jo 30 vuotta, ja juhlakauden kunniaksi on tullut aika palkita uskollisia katsojia.

Esitämme MTV Totalin kanavilla kisatauon aikana huippukiinnostavaa F1-sisältöä sykähdyttävimmistä ja jännittävimmistä hetkistä viimeisten 30 vuoden ajalta. Suomalaiskuskien huippuhetket ja mestaruudet, Sennan ja Prostin legendaariset kaksinkamppailut sekä Michael Schumacherin kultaiset vuodet perataan studio-osuuksissa MTV:n F1-tiimin johdolla. Lisäksi luvassa dokumentteja takavuosien legendoista.
Tälläinen viesti tuli Soneralta.
Kivahan noita on katsella :thumbup:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Saa nähdä, että millainen talvikausi näin formuloiden ennen pitkää päättyessä muodostuu.

Ei taida Klassikkokisoja kuitenkaan tulla tällä kaudella vaikka olisi ollut hyvä väli niitäkin näyttää hieman erilaisella kokoonpanolla ja tällä kertaa Kolmostelevision tai MTV3:n alkuaikojen kisoja painottaen.

Tällä hetkellä näyttäisi ehkä tulevan vain joku Senna-Prost-ajan dokumentti ja sitten muuten on taas aineistoltaan tuttua kauraa jonoajelun kultavuosilta...:(
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Sen verran kommentoin, että Vilander ja Oikarinen on kyllä hyvin hoitaneet oman tonttinsa tähän asti maikkarin studiossa.

Vilanderin kuskinäkemys ja Ossin insinööritausta formuloista on mun mielestä toimiva paketti.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Keskimäärin ovatkin hoitaneet.

Vilanderilla on tällä kaudella ollut sen verran paljon noita poissaoloja, että pitää vielä ehkä yhden kauden ajan miettiä tämän herran lopullisen arvosanan määrää. Onhan toki ollut jo mukana jonkin aikaa, mutta vieläkin omat ajot ja muut hommat aina silloin tällöin estävät koko kuvaa ja sen näkemistä omalta osaltani ainakin.

Vilanderin osalta hyvät puolet keskimäärin ovatkin varmaan tiedossa, mutta huonoja puolia tuntuu olevan välillä liiallinen Ferrarin suosiminen kommentoinnissa silloinkin kun kaikki olisi mennyt sillä tallilla päin sitä itseään ja ilmeisesti Barcelonan voiton takia jo aiemminkin tapahtunut Max Verstappenin ajoittainen ylihehkutus on muuttunut kauden edetessä välillä aika rasittavaksi. Ei tosin vielä kertaakaan sietämättömän rasittavaksi, mutta lähellä on kyllä ollut.

Välillä tuntuu olevan myös aika helkkarin varmoja ja vahvoja mielipiteitä sellaisistakin asioista jotka eivät pidä paikkaansa tai jotka menevät kisan edetessä väärin. Vähemmän kyllä kuin esimerkiksi Mika Salolla tai Oikarisen Ossilla.

Ja edelleenkin on melko vajaa keskikastin kuljettajien tuntemus joskin toki parempi jälleen kuin muilla Maikkarin jäsenillä paitsi muutaman kuljettajien asioita ei selkeästi edelleenkään tunnu ymmärtävän tai tietävän tai ei välitäkään tietää. Ja sitten hyvin harvoin mennään myös mukaan niihin Oskari Saaren perseilyihin suuna päänä mukaan vaikka voisi niistä pysyä suosiolla poissakin.:wall:

On kyllä tosin oppinut ainakin jossain määrin myöntämään virheensä ja on myös kehittynyt ilman muuta koska jotenkin viime vuonna ja toissa vuonna niitä mahdollisia virheitäkin tuntui tulevan reilusti enemmän. On jotenkin mielestäni skarpannut enemmän loppukauteen kuin mitä alkuvuonna taso oli, mutta on ollut paljon poissakin tänä vuonna. Ensi vuonna tulee varmaan todella annettua omissa silmissäni varmaankin täysin lopullinen arvosana.

Oikarisen osalta kyllä tuota nuorempaa polvea miellyttävää insinööritaustaa on kyllä ja sitä tiettyä tietämystä tai edes asiantuntemusta tulee kyllä, mutta joskus jää vähän turhan varmaksi jutuistaan ja mikäli joku kisataktinen tausta menee omaa kuviota vastaan toteutuneesti pieleen niin silloin tuntuu kaverilla vähän hirttävän päälle se mielipide mikä on ennen kisaa päätetty.

Keskimäärin hillitsee kyllä asemansa vaikka joskus tuntuu haluavan ottaa enemmänkin sitä valokeilaa itselleen. Toisaalta hyvin hoiti tilapäisen kisa-arvioinnin tekemisen olisiko nyt ollut 1-2 kisaa sitten kun Maikkarilla ei ollut edes kisan jälkeen varsinaista kunnon F1-studiotakaan kisan jälkeen vaan Oikarinen yksinkertaisesti selosti kisanjälkeiset muut tunnelmat ja toivotteli hyvästit kisan jälkeen.

Haastattelijaksi Oikarisesta voisi myös olla ainakin tuon tilapäishoidon osalta ainesta, mutta pääasiassa on hyvä omassa asemassaan. En tiedä. On vaikea vielä arvioida miestä täysin vaikka myös melko pitkään on mukana ollutkin. Varmaan ensi vuonna hänenkin lopullinen arvosana tulee päätettyä täysin, mutta...

Ehkä sitä ihan ehdottominta varmuutta ja jotain sitä pahinta pilkuntarkkuutta kun saisi joskus edes pois niin kyllä Oikarisesta voisi ihan kelpo herra tulla lähetyksiin ja on sitä melko lailla nytkin. Joskus itse asiassa on koko porukan paras osapuoli silloin kun selostajat ja kommentaattorit vetävät kaiken huolella päin sitä itseään.

Ainoa muu huono asia on sitten vanhempien autojen tekninen tuntemattomuus joten ainakaan ennen vuotta 1996 tai sitä vanhempien asioiden kanssa ei kannata herran kanssa sitten ilmeisemmin keskustella kun ura alkoi ilmeisesti värvättynä harjoittelijainsinöörinä Footwork-Arrowsin tai Arrowsin toimitiloissa 1996-1997 talvikaudella. Lähinnä vain tuli mieleen tämän vuoden Keken 1982 auton analysointiyrityksistä ja jossain kisassa kun yritti analysoida Gerhard Bergerin Ferrari-aikakauden, taisi olla juurikin Bergerin turbo-Ferrarin vuosien autoasioita niin ei oikein sujunut.:eek:
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Oskarillahan lähti keulimaan, kun hän kerrankin huomasi ihan itse omin pienin silminsä, että Ricciardon varikkokäynti Ericssonin kolarin jälkeen oli laiton. Harmi, että hän nollasi tuon hienon saavutuksen unohtamalla kaiken muun keskittyessään iteroimaan sitä, miten hänen mielestään Ricciardo tuli varikolle kiellettyyn aikaan. Vilander saa Vuoden fanipoika -palkinnon eläytymisestään Kimin tunnelmiin. Se oli aika kaunis kirkaisu, minkä hän suustaan päästi, kun live-tilanteessa nähtiin Kimin kamerasta, kuinka Manor-auto veti aivan vierestä ohitse.
 
Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Oskarillahan lähti keulimaan, kun hän kerrankin huomasi ihan itse omin pienin silminsä, että Ricciardon varikkokäynti Ericssonin kolarin jälkeen oli laiton. Harmi, että hän nollasi tuon hienon saavutuksen unohtamalla kaiken muun keskittyessään iteroimaan sitä, miten hänen mielestään Ricciardo tuli varikolle kiellettyyn aikaan. Vilander saa Vuoden fanipoika -palkinnon eläytymisestään Kimin tunnelmiin. Se oli aika kaunis kirkaisu, minkä hän suustaan päästi, kun live-tilanteessa nähtiin Kimin kamerasta, kuinka Manor-auto veti aivan vierestä ohitse.
Havainnon pilasi tosin se, että Oskari alkoi myös heti spekuloida varikon mahdollisella nopealla uudelleenavautumisella sillä perusteella että Ericssonin auto olisi saatu raivattua pois alle minuutissa. Tieto varikon sulkemisesta tuli ruudullekin hyvissä ajoin ennenkuin Ricciardo ajoi varikolle. Maalaisjärjellä voi jo päätellä että sitä ei avata heti perään uudelleen eikä Ricciardon tapauksessa voinut mitenkään olla mahdollista että näin olisi tehty.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vilanderilta taisi suusta päästä Möö tai Mää kun Kimille sattui tilanne.:eek:

Selostajien osalta taas kerran itse selostus saa kyllä melko lailla osaltani aikamoista kritiikkiä ja jos ei Max Verstappenin muu ajo olisi ollut niin hienoa kuin oli niin olisi taas voinut tämänkin kisan tuomita nuoren miehen ylihehkutustason nuoleskeluksi. Toisaalta hyvänä puolena selostamo ainakin jossain määrin selvitti tuota varmastikin selostamolle itselleen monimutkaista aikasääntöä eikä jättänyt säännön selvittämistä puolitiehen.:thumbup:
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Maikkari tarvitsisi jonku "tarkkailijan" joka lähinnä seuraisi vaan tuota ajanottoa ja ehkä tietenki lähetystäkin, ja jollain äänettömällä keinolla informoisi selostamoon kuka on milläkin renkailla ja kuka on varikolla jne.

Lisäksi Osku voisi jättää Twitterin kyttäämisen ja ne väkinäiset puujalkavitsit vähemmälle.

Muuten kyllä tykkään maikkarin kokoonpanosta. Pientä viilausta vaan sinne tänne.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Maikkari tarvitsisi jonku "tarkkailijan" joka lähinnä seuraisi vaan tuota ajanottoa ja ehkä tietenki lähetystäkin, ja jollain äänettömällä keinolla informoisi selostamoon kuka on milläkin renkailla ja kuka on varikolla jne.

Lisäksi Osku voisi jättää Twitterin kyttäämisen ja ne väkinäiset puujalkavitsit vähemmälle.

Muuten kyllä tykkään maikkarin kokoonpanosta. Pientä viilausta vaan sinne tänne.
Tosi ohuella porukallahan Maikkari tuota lähetystä tekee, jos Osku kerran selostaa, seuraa somea, ja vielä pitäisi pysyä kärryllä kuka on milläkin renkailla kehissä.

Samalla outoa ettei kisajärjestäjällä löydy sivustoa, missä livenä olisi kuskin renkaat ja niillä ajetut kierrokset, kun se tieto kuitenkin on olemassa ja käy välillä ruudussakin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tosi ohuella porukallahan Maikkari tuota lähetystä tekee, jos Osku kerran selostaa, seuraa somea, ja vielä pitäisi pysyä kärryllä kuka on milläkin renkailla kehissä.



Samalla outoa ettei kisajärjestäjällä löydy sivustoa, missä livenä olisi kuskin renkaat ja niillä ajetut kierrokset, kun se tieto kuitenkin on olemassa ja käy välillä ruudussakin.

Kai ne live timingissa ja appsissa näkyy.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Tosi ohuella porukallahan Maikkari tuota lähetystä tekee, jos Osku kerran selostaa, seuraa somea, ja vielä pitäisi pysyä kärryllä kuka on milläkin renkailla kehissä.

Samalla outoa ettei kisajärjestäjällä löydy sivustoa, missä livenä olisi kuskin renkaat ja niillä ajetut kierrokset, kun se tieto kuitenkin on olemassa ja käy välillä ruudussakin.
Niinpä, luulen että tämä on se suurin syy miksi välillä selostajat ovat niin kuutamolla, kun ei yksinkertaisesti pysty keskittymään kaikkeen kerralla.

Rengasinfo löytyy kokonaisuudessaan tuosta virallisesta F1-appsista, tosin täytyy maksaa siitä F1 Access lisenssistä jotta saa täydet ominaisuudet pelaamaan. 25€/vuosi tai 3€/kk. Käsittääkseni monet selostajat käyttävät tätä samaa appia lähteenään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Tosi ohuella porukallahan Maikkari tuota lähetystä tekee, jos Osku kerran selostaa, seuraa somea, ja vielä pitäisi pysyä kärryllä kuka on milläkin renkailla kehissä.
Ei se ole ohuen miehityksen vika vaan osaamattoman porukan. Oskari on selostaja, hänen pitäisi pysyä kärryllä radalla käytävästä taistosta ja sen pitäisi olla hänen prioriteettinsa. Vilander on kommentaattori, joten hänen hommansa on seurata Twitter-ripulia. Jos se ei kiinnosta, niin jätetään somet sitten pois, koska se haittaa selostajan työskentelyä. Oskari joko yrittää tehdä omin päin sellaisia asioita, mihin hänen multitaskaamisensa ei riitä, tai sitten Maikkarin työnjohtaja on aivan kujalla kolmen hengen poppoon vastuunjaosta. Oikarisen homma näyttää tällä hetkellä olevan se, että hän leikkii naamantunnistuspeliä kuvan siirtyessä varikkosuoralle ja antaa satunnaisesti siinä ohessa kommentteja jostain etäisesti tekniikkaan liittyvästä seikasta.

Samalla outoa ettei kisajärjestäjällä löydy sivustoa, missä livenä olisi kuskin renkaat ja niillä ajetut kierrokset, kun se tieto kuitenkin on olemassa ja käy välillä ruudussakin.
Eihän tuo kuulu kenellekään muulle kuin FOM:lle ja sen pitäisi olla jokaisen ihmisen nähtävissä netissä. Oletan kuitenkin, että se on saatavilla maksullisessa live timingin versiossa. Sen varassa Maikkarin selostamokin on. Ainakin venäläinen "piraattiseuranta" näyttää kaikki rengastiedot mutta käyttöliittymä on aika huono.

http://f1.tfeed.net/live
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös