Keskimäärin ovatkin hoitaneet.
Vilanderilla on tällä kaudella ollut sen verran paljon noita poissaoloja, että pitää vielä ehkä yhden kauden ajan miettiä tämän herran lopullisen arvosanan määrää. Onhan toki ollut jo mukana jonkin aikaa, mutta vieläkin omat ajot ja muut hommat aina silloin tällöin estävät koko kuvaa ja sen näkemistä omalta osaltani ainakin.
Vilanderin osalta hyvät puolet keskimäärin ovatkin varmaan tiedossa, mutta huonoja puolia tuntuu olevan välillä liiallinen Ferrarin suosiminen kommentoinnissa silloinkin kun kaikki olisi mennyt sillä tallilla päin sitä itseään ja ilmeisesti Barcelonan voiton takia jo aiemminkin tapahtunut Max Verstappenin ajoittainen ylihehkutus on muuttunut kauden edetessä välillä aika rasittavaksi. Ei tosin vielä kertaakaan sietämättömän rasittavaksi, mutta lähellä on kyllä ollut.
Välillä tuntuu olevan myös aika helkkarin varmoja ja vahvoja mielipiteitä sellaisistakin asioista jotka eivät pidä paikkaansa tai jotka menevät kisan edetessä väärin. Vähemmän kyllä kuin esimerkiksi Mika Salolla tai Oikarisen Ossilla.
Ja edelleenkin on melko vajaa keskikastin kuljettajien tuntemus joskin toki parempi jälleen kuin muilla Maikkarin jäsenillä paitsi muutaman kuljettajien asioita ei selkeästi edelleenkään tunnu ymmärtävän tai tietävän tai ei välitäkään tietää. Ja sitten hyvin harvoin mennään myös mukaan niihin Oskari Saaren perseilyihin suuna päänä mukaan vaikka voisi niistä pysyä suosiolla poissakin.:wall:
On kyllä tosin oppinut ainakin jossain määrin myöntämään virheensä ja on myös kehittynyt ilman muuta koska jotenkin viime vuonna ja toissa vuonna niitä mahdollisia virheitäkin tuntui tulevan reilusti enemmän. On jotenkin mielestäni skarpannut enemmän loppukauteen kuin mitä alkuvuonna taso oli, mutta on ollut paljon poissakin tänä vuonna. Ensi vuonna tulee varmaan todella annettua omissa silmissäni varmaankin täysin lopullinen arvosana.
Oikarisen osalta kyllä tuota nuorempaa polvea miellyttävää insinööritaustaa on kyllä ja sitä tiettyä tietämystä tai edes asiantuntemusta tulee kyllä, mutta joskus jää vähän turhan varmaksi jutuistaan ja mikäli joku kisataktinen tausta menee omaa kuviota vastaan toteutuneesti pieleen niin silloin tuntuu kaverilla vähän hirttävän päälle se mielipide mikä on ennen kisaa päätetty.
Keskimäärin hillitsee kyllä asemansa vaikka joskus tuntuu haluavan ottaa enemmänkin sitä valokeilaa itselleen. Toisaalta hyvin hoiti tilapäisen kisa-arvioinnin tekemisen olisiko nyt ollut 1-2 kisaa sitten kun Maikkarilla ei ollut edes kisan jälkeen varsinaista kunnon F1-studiotakaan kisan jälkeen vaan Oikarinen yksinkertaisesti selosti kisanjälkeiset muut tunnelmat ja toivotteli hyvästit kisan jälkeen.
Haastattelijaksi Oikarisesta voisi myös olla ainakin tuon tilapäishoidon osalta ainesta, mutta pääasiassa on hyvä omassa asemassaan. En tiedä. On vaikea vielä arvioida miestä täysin vaikka myös melko pitkään on mukana ollutkin. Varmaan ensi vuonna hänenkin lopullinen arvosana tulee päätettyä täysin, mutta...
Ehkä sitä ihan ehdottominta varmuutta ja jotain sitä pahinta pilkuntarkkuutta kun saisi joskus edes pois niin kyllä Oikarisesta voisi ihan kelpo herra tulla lähetyksiin ja on sitä melko lailla nytkin. Joskus itse asiassa on koko porukan paras osapuoli silloin kun selostajat ja kommentaattorit vetävät kaiken huolella päin sitä itseään.
Ainoa muu huono asia on sitten vanhempien autojen tekninen tuntemattomuus joten ainakaan ennen vuotta 1996 tai sitä vanhempien asioiden kanssa ei kannata herran kanssa sitten ilmeisemmin keskustella kun ura alkoi ilmeisesti värvättynä harjoittelijainsinöörinä Footwork-Arrowsin tai Arrowsin toimitiloissa 1996-1997 talvikaudella. Lähinnä vain tuli mieleen tämän vuoden Keken 1982 auton analysointiyrityksistä ja jossain kisassa kun yritti analysoida Gerhard Bergerin Ferrari-aikakauden, taisi olla juurikin Bergerin turbo-Ferrarin vuosien autoasioita niin ei oikein sujunut.