Se ihmetyttää et 2008 ja 2009 oli kans vähän vaisuja kausia. Tuliko Kimi mestaruudesta kylläiseksi??
En oikein tiedä tuon motivaation suhteen, kun mietitään mitä noina kausina tapahtui. Enemmän tuli kyllä virheitä kisatilanteissa, kuin yleensä.
2008 Kimi johti MM-sarjaa viiden kisan jälkeen seitsemällä pisteellä.
Kuudes kisa Monacossa: Kimi lähtee ruudusta kaksi, mutta saa läpiajorangaistuksen, koska muistaakseni oli väärät renkaat alla ennen starttia. Tästä pudotus neljänneksi ja toinen turva-auto kisassa pudotti vielä Kimiä taaemmas. Lopussa sitten virhe ja Sutilin konttiin, ei pisteitä. Sekä huonoa onnea, että oma moka tuona viikonloppuna.
Seitsemäs kisa Kanadassa: Kimi kärkitaistossa ja Hamilton vetää varikolla konttiin. Ei pisteitä toisen virheen seurauksena.
Kahdeksas kilpailu Ranskassa: Kisan kärjessä selvästi, mutta pakoputken ongelman takia putoaa lopulta toiseksi Massan saadessa ilmaisen voiton.
Yhdeksäs kisa Iso-Britanniassa: Lottokeli sateella ja Kimi ei saanut renkaita toimimaan. Neljäs maalissa.
Kausi puolivälissä ja Kimi MM-kärjessä tasapistein Hamiltonin ja Massan kanssa.
10. kilpailu Saksassa: Kimi kuudes, heikko suoritus sitä ei käy kiistäminen.
11. kilpailu Unkarissa: Heikohko viikonloppu, mutta Massan ja Hamiltonin ongelmien takia nousi kolmanneksi. Tässä oli myös tuuria mukana. Tässä kohtaa viisi pinnaa Hamiltonin perässä MM-sarjan toisena.
12. kilpailu Saksassa: Auto leviää Kimillä, ei yhtään pistettä ja pahinta se, että Massa ja Hamilton ovat kärkikaksikko maalissa. Toki vauhdillisesti oli myös heitä kisassa jäljessä.
13. kilpailu Belgiassa: Kärjessä ison osan kisasta, kunnes sade tulee lopussa ja Hamilton lähestyy. Tiukka taistelu ja seinään. Oma virhe, sitä ei voi kiistää. MM-sarja käytännössä ohi Kimin kannalta.
14. kilpailu Italiassa: Ei kulje sateella ja maalissa vasta yhdeksäs. Muut kärkikuskit siinä juuri edessä.
15. kilpailu Singaporessa: Ajoi kolmantena ja otti kiinni Hamiltonia. Aivan kontissa, kunnes tuli turva-auto, jonka johdosta joutui odottamaan varikolla Massan stopin takia, josta myös se bensaletku irtosi. Putosi sijalle 16. tämän takia. Lopussa viidentenä ja oman virheen takia seinään. Huonoa onnea ja oma moka.
Kisat 16-19 sitten kolme kolmossijaa putkeen.
Muutamia heikkoja hetkiä väärään aikaan osittain omien mokien, mutta erittäin paljon myös huonon tuurin ja muun johdosta. Toki oli niitä hetkiä myös Massallakin jonkin verran.
Ei Kimi 2008 ollut niin sysipaska ja kyykytetty, kuin aina annetaan ymmärtää.
2008 myös Ferrari muutti autoaan Espanjan GP:n (viides kisa) alla paremmin Massalle sopivammaksi, koska tälle se ei osunut yhtään sitä ennen lapaseen. Kimi tästä sitten myös osittain kärsi.
2009 Ferrari oli heikko auto ja Massa ehkä vähän niskan päällä. Ennen Unkaria aika-ajot Kimille kuitenkin 5-4 ja vaikka Massa voittikin pisteet 22-10, niin enemmän silloinkin Kimi kärsi ongelmista kuin Massa. Massan onnettomuuden jälkeen Kimi veti sitten putken podiumeja ja oli huomattavasti terävämpi, ehkä osin tallin panostuksen avulla. Massan korvaajathan eivät ottaneet yhtäkään pistettä loppukaudesta.