oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Vika voi olla vaihteistossa tai jossain muualla.Peruutusvaikeuksista raportoitu ainakin CVT-vaihteisilla autoilla ja muillakin, joissa momentinmuunnin.
Vika voi olla vaihteistossa tai jossain muualla.Peruutusvaikeuksista raportoitu ainakin CVT-vaihteisilla autoilla ja muillakin, joissa momentinmuunnin.
Toimii useimmiten, mutta ei välttämättä enää kovalla kuormituksella.- Vaihdevalitsin asentoon R
- Kaasua
Toimii useimmiten.
Automyyjä ei luultavasti pidä tuosta "auto umpihankeen keula edellä" -testistä.Olisipa talvi niin voisi tehdä kunnon TESTIN ennen ostopäätöstä.
Minäkään en pidä siitä jos auto jää kiinni -> myyjä saisi noutaa kulkineen hangesta koordinaattien perusteella.Automyyjä ei luultavasti pidä tuosta "auto umpihankeen keula edellä" -testistä.
Itselläni kyseisten tilanteiden tapahtumatodennäköisyys on 99% jokaisena talvipäivänä kun on vähänkään hankalampi keli.Tsekkasin tuossa excelin, johon olen kirjannut tarkistuslistaa asioista, joita katson autoa ostettaessa.
Tuo asia oli kyllä minullakin listassa mukana, mutta kun olen samalla kirjannut siihen tapahtumatodennäköisyyden (1 tap. per 36 vuotta), se on pudottanut kyseisen toiminnallisuusasian tarkistuslistan prioriteeteissä sijalle 402.
Tämä lista tietenkin perustuu 1-3 numeroisilla teillä ajamalla kerättyyn dataan.
:thumbup:
Ai jeesus mä haluaisin olla kärpäsenä katossa kun Suikkanen soittelee Pentin Autokulman Pentille, että nyt kun peruuttein tätä Poloa metrisestä hangesta jyrkkään ylämäkeen täysperävaunu perässä, niin vittu sinnehän se tummu. Mee hakemaan, oon taksissa Jokkariin.Minäkään en pidä siitä jos auto jää kiinni -> myyjä saisi noutaa kulkineen hangesta koordinaattien perusteella.
Hyvinkin mahdollinen skenaario pienin tuunauksin.Ai jeesus mä haluaisin olla kärpäsenä katossa kun Suikkanen soittelee Pentin Autokulman Pentille, että nyt kun peruuttein tätä Poloa metrisestä hangesta jyrkkään ylämäkeen täysperävaunu perässä, niin vittu sinnehän se tummu. Mee hakemaan, oon taksissa Jokkariin.
Kun veto katkeaa kaikilta pyöriltä, muitakaan vaihtoehtoja ei paljoa ole.Ei kai momentinmuunnin itsessään voi aiheuttaa tilannetta, että neliveto katoaa pakilla?
Vääränlainen nelivetotekniikkaKun veto katkeaa kaikilta pyöriltä, muitakaan vaihtoehtoja ei paljoa ole.
Mikäli pelkkä etuveto jää, silloin ongelma on voimansiirron puolella haldexissa (tai vastaavassa) joka jakaa voimaa etu- ja taka-akselin välillä.
Kun veto katkeaa kaikilta pyöriltä, muitakaan vaihtoehtoja ei paljoa ole.
Mikäli pelkkä etuveto jää, silloin ongelma on voimansiirron puolella haldexissa (tai vastaavassa) joka jakaa voimaa etu- ja taka-akselin välillä.
On raportoitu myös kaikkien pyörien vedon puuttumisesta, kierrokset eivät myöskään nouse kovin korkealle näissä tapauksissa.Eikös voimalinjan rakenne mene jotenkin näin: moottori - momentinmuunnin - vaihdelaatikko - keskitasauspyörästö - molemmilla akseleilla tasauspyörästöt. Tasauspyörästöissä on sitten lukkoja, enemmän tai vähemmän automaattisia, suuremmalla ja pienemmällä viiveellä.
Jos auto menettää yhden akselin, syy piilee noissa tasauspyörästöissä. Mutta voiko auto tosiaan menettää kaikkien pyörien vedon? Että ei mitään tee? Jos näin, onko kyse jostain luistonestosta tms.? Äly toimii väärällä logiikalla ja jättää auton istumaan? Momentinmuunnin vatkaa nöyrästi öljyä, ohjatanko siihen älyä lain?