Varustepuolella jännittävimpiä uutuuksia on e-Pedal. Kytkemällä sen päälle voi ajaa lähes koko ajan, Nissanin mukaan 90-prosenttisesti, pelkästään kaasupoljinta käyttäen.
Ehkä vielä tärkeämpi on ProPILOT, jonka avulla Leaf osaa liikkua omalla kaistallaan itsenäisesti ja säätää nopeuden tilanteeseen sopivaksi. Auto osaa myös pysähtyä tarvittaessa järjestelmän avulla ja kaasupolkimen painallus kytkee järjestelmän uudelleen toimintaan. Järjestelmään kuuluu lisäksi itsenäinen pysäköinti ilman kuljettajan apua.
ProPilot on jo käytössä parissa Nissanin mallissa yhtiön kotimaassa Japanissa. Siinä yhdellä napin painalluksella auto etenee omalla kaistallaan niin, ettei kuljettajan tarvitse käyttää kaasua tai jarrua eikä myöskään ohjata.
Järjestelmä on mukautuvan nopeussäätimen, kaista-avustimen ja ruuhka-avustimen kehittyneempi yhdistelmä. ProPilot toimii kaikissa nopeuksissa moottoritieltä katkonaiseen kaupunkiajoon.
Tottakai auto hoitaa nekin hommat kuskin puolesta!Ei sentään heittele kuskille sinisiä pillereitä
Taikanappi ei paina itse itseään.Tartteeko kuskin olla mukana ollenkaan?
Sen keksijän tulotkin hoituisivat samalla.Se vasta metkaa ois, jos sais sinisen taikanapin kotikäyttöön. Ei tarttis jumankauta käydä missään ja vois myydä autonkin pois. Painais vaan nappia ja menot olis hoidettu.
Ole hyvä.Se vasta metkaa ois, jos sais sinisen taikanapin kotikäyttöön. Ei tarttis jumankauta käydä missään ja vois myydä autonkin pois. Painais vaan nappia ja menot olis hoidettu.
En. Kolme vaihtoehtoa nyt.Joko päätit mikä tulee?
Pari tuntia niitä ajoin ja vertasin. Q2:akkoseen sain nelivedon, Eberin ja fiksun navi/viihdepaketin.