Autotoikki v 2.0

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Käytin auton huollossa... Rikkoivat äänentoiston...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kaksi asiaa alkaa varmistua. En osta enää Fordia, enkä asioi enää kyseisssä huoltoliikkeessä.

Siellä on tiskillä Jankon betonin entinen asiakaspalveluvastaava työnjohtaja Mauri Äkäslompolo (nimi muutettu). Kolme neljä kertaa asioinut kyseisen henkilön kanssa ja on kyllä niin veltto kyrpä kuin voi olla. Tekisi mieli soittaa sen esimiehelle ja sanoa että jos on YT:t tulossa niin kannattaa irtisanomiset aloittaa kyseisestä henkilöstä. Ei olisi kannattanut päästää auton alta hommista pois ja mielellään silloinkin olisi se auto kannattanut laskea tyypin päälle. Ainakin kannattaisi pitää kaukana asiakaspalvelutehtävistä. Ilmeisesti tyypin tavoittaa vain soittopyynnöllä, koska ei ikinä vastaa puhelimeen. Ei paljon nappaa asiakkaat niin kuin ei autoliikkeissäkään yleensä.

Huoltokin oli sillai hyvin suoritettu, ettei ole ihan varma että onko autoa yritetty huoltaa vai onko autoon murtauduttu kääpiön toimesta. Hanskalokero on tyhjennetty pelkääjän paikalle. Takakontista on ilmeisesti tarkastettu vararenkaan paineet ja samalla kaikki tavarat sen päältä on ihan miten satttuu niin ettei tavaratilan lattia ole enää paikoillaan ja kaukalo on miten sattuu. Penkin on asetukset on noin 150cm:etriäpitkällelle sopivat. OBD portin suoja oli irti. Akunkengän suoja oli pois paikoiltaan. Autokin on ollut ilman sähköjä kun lisävalojen ohjelmointi oli vituillaan. Autossa haisee halpa partavesi ja tuulilasi on jossain nuhjussa. Sittten tietenkin äänentoisto on myös hajoitettu. Voisi tietysti tarkastaa että onko öljyt ja yms vaihdettu.

Hitto kun väsyneenä ei jaksa tapella ja toisaalta pirteenä ei huvita.

No jospa sieltä huomenna soittaisi joku joka tietäisi yhtään missä mennään.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Itse olen ollut Fordiin ihan tyytyväinen, eikä ekassa huollossakaan ollut moittimista.

Ihan hyvää damagea tekee asiakaspalvelija Fordille kun menee automerkkikin banniin kyseisen henkilön vuoksi. :thumbup:

Laittaisin palautetta paikan päällikölle. Ja huonoa palvelua saatuani olen lähes poikkeuksetta laittanutkin palautetta. Auton huoltoasioissa viimeksi Metro-auton toimitusjohtajalle.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Huoltofirman toimareille mailia ja maahantuojan edustaja kopioksi.
Alkaa tapahtumaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kaksi asiaa alkaa varmistua. En osta enää Fordia, enkä asioi enää kyseisssä huoltoliikkeessä.

Siellä on tiskillä Jankon betonin entinen asiakaspalveluvastaava työnjohtaja Mauri Äkäslompolo (nimi muutettu). Kolme neljä kertaa asioinut kyseisen henkilön kanssa ja on kyllä niin veltto kyrpä kuin voi olla. Tekisi mieli soittaa sen esimiehelle ja sanoa että jos on YT:t tulossa niin kannattaa irtisanomiset aloittaa kyseisestä henkilöstä. Ei olisi kannattanut päästää auton alta hommista pois ja mielellään silloinkin olisi se auto kannattanut laskea tyypin päälle. Ainakin kannattaisi pitää kaukana asiakaspalvelutehtävistä. Ilmeisesti tyypin tavoittaa vain soittopyynnöllä, koska ei ikinä vastaa puhelimeen. Ei paljon nappaa asiakkaat niin kuin ei autoliikkeissäkään yleensä.

Huoltokin oli sillai hyvin suoritettu, ettei ole ihan varma että onko autoa yritetty huoltaa vai onko autoon murtauduttu kääpiön toimesta. Hanskalokero on tyhjennetty pelkääjän paikalle. Takakontista on ilmeisesti tarkastettu vararenkaan paineet ja samalla kaikki tavarat sen päältä on ihan miten satttuu niin ettei tavaratilan lattia ole enää paikoillaan ja kaukalo on miten sattuu. Penkin on asetukset on noin 150cm:etriäpitkällelle sopivat. OBD portin suoja oli irti. Akunkengän suoja oli pois paikoiltaan. Autokin on ollut ilman sähköjä kun lisävalojen ohjelmointi oli vituillaan. Autossa haisee halpa partavesi ja tuulilasi on jossain nuhjussa. Sittten tietenkin äänentoisto on myös hajoitettu. Voisi tietysti tarkastaa että onko öljyt ja yms vaihdettu.

Hitto kun väsyneenä ei jaksa tapella ja toisaalta pirteenä ei huvita.

No jospa sieltä huomenna soittaisi joku joka tietäisi yhtään missä mennään.
Fordilla ollaan kunnostauduttu aiemminkin.

Tampereella paikallisessa merkkiliikkeessä oli tämä kuuluisa "Asiakas on mulkku" -keissi. Sai ihan valtakunnallista huomiota.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Bemarin kanssa oli aina ilo asioida huollossa. Siellä oltiin aina mieli kielin hymyissä suin kun tiesivät, että tälläpä huollolla maksetaan hiihtolomamatkan lennot ja hotellit.

Volvon kanssa on vielä helpompaa kun sitä en huollata.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ostin tänään ekat talvirenkaat kuunaan autooni.

Edelliset olivatkin jo 12v vanhat.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Alla maili, jonka pistin tuolloin MetroAuton toimarille:

______________

Aihe: Huoltopalvelunne epäkohdat asiakkaan näkökulmasta


Tervehdys Etunimi!

En kirjoita seuraavaa valittaakseni, vaan auttaakseni sinua.
Aloitan kertomalla asiakaskokemukseni huoltopalveluistanne:
--------------------
Tiedustelin Lielahden Metro-Autosta noin 3 viikkoa sitten
sähköpostitse paljonko autoni 60000 km:n määräaikaishuolto kustantaa.
Sähköpostiini vastattiin, että tekee yhteensä 359 euroa. Tilasin
määräaikaishuollon kirjallisesti maininnalla "Määräaikaishuolto - ei muita
toimenpiteitä"

Tänä aamuna kaarroin kulkuneuvon edustamanne liikkeen pihaan ja
tiputin avaimet huoltotiskin henkilökunnalle.
Avaimet otettiin vastaan ja pyydettiin kuittaus hätäisesti johonkin lappuun.

Ruokatunnilla puhelimeeni saapui tekstiviesti:
"Autonne on huollettu. Huollon hinnaksi muodostui 560 euroa. Olemme
avoinna klo 17:00. Metroauto Oy"

Saavuttuani huoltotiskille ja ilmoitin palveluhenkilölle "Hyvää
päivää! Autoni huolto on kuulemma valmis"
Palveluhenkilö noukki muovitaskun esille, josta kaivoi autoni avaimen
sekä erinäisiä lippusia ynnä lappusia.
"Kröhöm...niin tässä tehtiin tämä määräaikaishuolto ja sitten oli nämä
lisätyöt...hmmm... ajovalopolttimon vaihto, jarrunesteiden
vaihto...suodatinpanoksen uusinta...polttoainesuodattimen
vaihto...ilmansuodattimen uusinta"

Minä: "Hienoa! Loistavaa palvelua ennalta sovittuun hintaan! Ei muuta kuin
kassan kautta!"
PH : "Yhteishinnaksi muodostuu 560 euroa"
Minä: "Ei pidä paikkaansa!"
PH: "Kyllä näistä lisätöistä nyt kertyy... tässä on tämä erittely"
Minä: "Mahtavaa palvelua kyllä näiden huoltotoimien suhteen, mutta asia
nyt on niin, että minä en ole lisätöitä tilannut, enkä myöskään maksa
mistään sellaisesta mistä en ole sopimusta tehnyt"
PH: "Kyllä tämä nyt pitäisi hoitaa..."
Minä (ojentaen sähköpostiviestin paperikopion): "Kuulepas, tehdäänkö nyt
niin, että luet tämän sähköpostin huolellisesti. Aikaa kuluu enintään
20 sekuntia... palataan sen jälkeen edelliseen keskusteluun"

Sähköpostissa oli Metroauton ilmoitus määräaikaishuollon hinnasta (359 euroa)
Tilauksessani luki: Määräaikaishuolto, ei muita toimenpiteitä"

PH ärtyneenä: "Olisit voinut näyttää tämän autoa huoltoon tuodessasi!"
Minä: "Kuulepas, minä olen asiakas, en työntekijänne. Minä olen
sopinut hinnan, työn sisällön ja ajankohdan hyvissä ajoin kirjallisesti ennen auton
huoltoon tuomista.
Minä en tiedä kuinka teidän sisäiset prosessinne toimivat, mutta
nähtävästi eivät ainakaan kovin mainiosti. Laitetaanpas tämä asia nyt
siihen kuntoon, että pääsen takaisin töihini"

PH näpytteli vaitonaisesti tietokonettaan aikansa ja antoi happamana
maksumääräyksen käteeni. 359 euroa.

"Hyvinhän se loppujen lopuksi meni, kiitos oikein paljon. Toista
kertaa en enää tälle tontille jalallani astu. Näkemiin"

------------------------------------------------


Uskon, että edellisessä on poimittavissa useita kohtia, joissa
palveluprosessien yhtenäistäminen ei tekisi asiakaskokemukselle ja palvelun laadulle huonoa.
Yhtiönne laatutavoitteissa sanotaan : "Laatuohjelmien tavoitteena on
asiakkaiden palvelun laadunvarmistaminen ja jatkuva parantaminen sekä
mahdollisimman korkea asiakastyytyväisyys."
Vielä on tekemistä.

Tämän asiakkaanne menetitte heti ensimmäisellä kontaktilla.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Nnnnnoh. MetroAuton työpaikkailmoituksessa myös luki, että ison talon edut. Ja pikkujouluihin piti viedä omat viinat.

Se on vain mainos.
 
Ylös