Tuotako tarkoitit?Palatakseni autohankinta-asiaan, oikeastaan kaikki muu on avointa paitsi:
-Automaattilaatikko
-Farmari
-Järkevä kulutus
-Luotettava, eli ei ranskalainen
Näin se onnellisilla ranskalaisen autojen omistajilla menee. Vuoden on ollut ja paljon se on ollut pajalla, mutta ihan luotettavia laatupelejä.Mä olen ihan tyytyväinen niin kauan kun porukka dissaa ranskalaisia autoja ja pitää niiden hinnat matalina.
Sen mitä niistä on muutaman auton verran kokemusta, niin yhtä lailla olen joutunut pajalla käyttämään niitä ei-ranskalaisiakin.
Toki ei mulla ole tuosta nyt kokemusta kuin reilun vuoden, ja jouduttiinhannsiinä osaa vaihtamaan, mutta kun itse eon niistä ole joutunut kovin paljoa maksamaan.
*koputtaa kiivaasti puuta*
Voisin sanoa tästä yleistyksestä mielipiteeni, mutta ihan turhaa. Minulla nyt täysi-ikäinen (siis 90-luvulta oleva) ranskalainen auto, jossa ei ole yhtään sähkövikaa! Jopa penkinlämmittimet toimivat eikä ole päässyt ovien kauko-ohjaimesta (millä termillä nyt halutaan kutsuakaan) patterikaan loppumaan.Näin se onnellisilla ranskalaisen autojen omistajilla menee. Vuoden on ollut ja paljon se on ollut pajalla, mutta ihan luotettavia laatupelejä.
Jaa hetkinen. Onko tommosen Auriksen vuosittainen vero aikuisten oikeasti 150e ja kulutus nelosen sataselle?Siinähän olisi ihan soiva peli.
Hybridissä lienee vain ihan kammottava vuosittainen vero lailla diiselin.
Edit: tosin sitä en maininnut kriteereissä. Joten.
Palatakseni autohankinta-asiaan, oikeastaan kaikki muu on avointa paitsi:
-Automaattilaatikko
-Farmari
-Järkevä kulutus
-Luotettava, eli ei ranskalainen
Jopas nyt jotakin. Tätäpä täytyy laskeskella. Mielenkiintoinen vaihtoehto.Ei tuon trafin laskurin mukaan mene käyttövoimaveroa pennin jeniä.
Tuo tojota on kaiketi itselataava hybridi, eikä siis roikalla ladattava.
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit
Riippuu hybdridistä.Mites noissa hypriiteissä tänä päivänä, muistelen että aikoinaan niissä, joihin nyt ylipäätään sai vetokoukun, suurin sallittu vetopaino oli niin pieni ettei siihen koukkuun voinut laittaa kiinni kuin peräkärryn jossa oli kuormansidontaliina ja hanskat, kuorma piti jättää muiden kuljetettaviksi. Joko niillä saa nykyään hinata ihan kuormaakin?
Tietty, ei noita kukaan nyt miksikään vetoautoksi hankikkaan, mutta silloin sen muutaman kerran kesässä kun peräkärryä tarvitsee, niin olisihan se kiva että sitä voisi käyttääkkin.
Mulla koukku oli oikeastaan ainoa ja tärkein kriteeri autoa ostaessa, koska pyöräteline.Tulipahan mieleen että Citikassa oli koukku. Ainoa auto jossa mulla on koukku ollut. En käyttänyt kertaakaan sitä. Koukkua.
B-kortilla ei saa laittaa pyörätelinettä koukkuun, kuten varmaan tiedätkin.Mulla koukku oli oikeastaan ainoa ja tärkein kriteeri autoa ostaessa, koska pyöräteline.
Miksi et vaan laita koukutonta telinettä?Mulla koukku oli oikeastaan ainoa ja tärkein kriteeri autoa ostaessa, koska pyöräteline.
Saahan.B-kortilla ei saa laittaa pyörätelinettä koukkuun, kuten varmaan tiedätkin.
Koska mulla ei ole sellaista.Miksi et vaan laita koukutonta telinettä?
No totta kai saa. Älä nyt Antsan hassutteluja tosissais ota.Saahan.