- Liittynyt
- 22.4.1999
- Viestit
- 8809
Se oli tuolla ylemmäss linkissä jossa Arrivabene vahvisti että Vettelillä on uusi moottori käytössä tänään.Onkohan sille saatu varmistusta, että Vettelillä on jo uusi moottori käytössä josta tuo tärinä on korjattu?
Siis täysin samaa huhuilua mistä AMuS jo kirjoitti ja Arrivabene kielsi. Jos on totta, niin toivottavasti on jo korjattu tänään tulleessa motissa.Juuri kun päästiin sanomasta että ei mitään ongelmaa Ferrarin koneessa, niin F1 today:n livessä kirjoitetaan nyt näin :
BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE
The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.
Edit.
No uusi moottori on ainakin tänään Vettelin alla kerännyt samat kierrokset kuin mersulla tänään. (Tällä hetkellä 92)
http://beta.autosport.com/news/report.php/id/123054/hamilton-work-to-be-done-on-softs
Lewis Hamilton feels the Mercedes W07 is not in the 'right ballpark' on Pirelli's soft tyres yet, and reckons the compound is a step back on last year's Formula 1 tyre.
The three-time world champion turned his first low-fuel laps on the compound on Wednesday morning, following a race simulation on Tuesday afternoon and extensive work on F1's medium rubber.
IAN PARKES: Why Mercedes' rivals should be afraid
While Hamilton set the fastest time on Wednesday morning, he noted "some work needs to be done balance-wise", and was not happy with the revised construction of Pirelli's soft tyre.
"I'm not feeling great, those tyres are not particularly good," he said of the run.
"I've been pounding around doing multiple laps on long runs, which is not the most exciting.
"To get to light fuel is always an exciting feeling, but it's always new when you get back to pushing for a single lap.
"The car is in a different ballpark, not the right one at the moment, and that's what we need to work on.
"I genuinely wish we had last year's tyres, because these ones aren't as good.
"Otherwise it was a good experience to get onto the softer tyre."
HAMILTON IGNORING 'HYPE'
Williams pair Valtteri Bottas and Felipe Massa, and McLaren's Fernando Alonso have expressed views that Mercedes remains a clear step ahead entering the 2016 season.
Wolff: Mercedes enjoying 'best start'
Hamilton said he had not taken any note of timesheets, other than what he had been told by his engineers, and urged caution on buying into the "hype" around the potential for another season dominated by Mercedes.
"Honestly, I haven't looked at where everyone else is," he said.
"Everyone is naturally going to hype us up, every single person is going to hype us up.
"But you really don't know what fuel load Ferrari is on, I think they have a strong package. Even Williams looks like it has quite a strong package.
"I wouldn't take any notice of what they were saying, to be honest."
Tämäpä mukava yllätys. Hyvä, kun sentään jossain kangertelee Mersullakin. Tasoittaa vähän kärkipään kisailua kauden alkaessa. Ellei sitten rengasongelmat ole uutisankka Hamiltonin suusta?Hamilton jo valittanut, että tämän kauden renkaat ei toimi kunnolla Mersussa, etenkään pehmeät :thumbup:. Haluaisi 2015 renkaat takaisin.
Barcelonassa ei vielä viime kaudella ajettu Pirellin 5 PSI painenoston jälkeen, joten sen varmasti vaikuttaa paljon, erityisesti tuolla radalla.Hamilton jo valittanut, että tämän kauden renkaat ei toimi kunnolla Mersussa, etenkään pehmeät :thumbup:. Haluaisi 2015 renkaat takaisin.
Barcelonassa ei vielä viime kaudella ajettu Pirellin 5 PSI painenoston jälkeen, joten sen varmasti vaikuttaa paljon, erityisesti tuolla radalla.
Eiliset huippunopeudet speedtrapista ennen T1:
Nasr (Sauber), 346.1km/h
Magnussen (Renault), 341.7km/h
Hamilton (Mercedes), 338.5km/h
Bottas (Williams), 337.5km/h
Haryanto (Manor), 336.4km/h
Verstappen (Toro Rosso), 334.3km/h
Raikkonen (Ferrari), 332.3km/h
Gutierrez (Haas), 331.2km/h
Hulkenberg (Force India), 331.2km/h
Rosberg (Mercedes), 327.2km/h
Alonso (McLaren), 326.2km/h
Kvyat (Red Bull), 322.3km/h
Vähän ihmetyttää huippunopeuden puolesta se Rosbergin "aika-ajo".![]()
Nykyään aika-ajossa laitetaan korkeintaan vähän etusiipeä lisää. Jo ihan sääntöjen takia DF-asetukset, kuten muutkaan säädöt ei eroa paljon kisatilanteesta.Kuinka niin? A-ajoissa käytetän tietenkin radasta riippuen mutta kuitenkin hieman isompaa siipeä ja muutenkin DF-asetuksia kuin kisasäädöissä.
Täytyyhän jonkun sitä autoa ihan oikeasti testatakin, kun Vettel vaan kruisailee menemään.Vettel 151 kierosta, ei ongelmia(ei yllätys). Huomenna Kimi ajaa ehkä alle 70 kierosta, paljon ongelmia(normi meininki).
Toki Kimikin "kruisailisi" koko testipäivän, jos hänelle siihen suotaisiin mahdollisuus. Mutta, kun jokaisena testipäivänä noin puolet ajasta menee auton vikojen korjaamiseen, niin eihän siinä "kruisailusta" mitään tule. :wink:Täytyyhän jonkun sitä autoa ihan oikeasti testatakin, kun Vettel vaan kruisailee menemään.