Formula 1 - 2016 - kauden testit

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
^^ Tossa jutussa sanotaan myös, että Ferrari olisi käyttänyt samaa moottoria edelliset 5 testipäivää ja tänään Vettelille ollaan laitettu uusi moottori. Edellinenkään moottori ei ole vielä tiensä päässä, se vaan halutaan ajaa dynossa loppuun.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4296
Sijainti
Maalla
Juuri kun päästiin sanomasta että ei mitään ongelmaa Ferrarin koneessa, niin F1 today:n livessä kirjoitetaan nyt näin :


BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE
The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.

Edit.
No uusi moottori on ainakin tänään Vettelin alla kerännyt samat kierrokset kuin mersulla tänään. (Tällä hetkellä 92)
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7598
Onkohan sille saatu varmistusta, että Vettelillä on jo uusi moottori käytössä josta tuo tärinä on korjattu?
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4296
Sijainti
Maalla
Onkohan sille saatu varmistusta, että Vettelillä on jo uusi moottori käytössä josta tuo tärinä on korjattu?
Se oli tuolla ylemmäss linkissä jossa Arrivabene vahvisti että Vettelillä on uusi moottori käytössä tänään.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Juuri kun päästiin sanomasta että ei mitään ongelmaa Ferrarin koneessa, niin F1 today:n livessä kirjoitetaan nyt näin :


BIG PROBLEMS WITH NEW FERRARI ENGINE
The word in the paddock is that Ferrari and its customer teams Haas F1 and Sauber are having great difficulty managing the new 2016 spec power unit. The engine is being plagued by enormous vibrations, causing problems to the fuel system, the turbo and other parts. That's the reason why Kimi Raikkonen stopped on track yesterday and Haas F1 is having trouble to rack up any mileage this week.

Edit.
No uusi moottori on ainakin tänään Vettelin alla kerännyt samat kierrokset kuin mersulla tänään. (Tällä hetkellä 92)
Siis täysin samaa huhuilua mistä AMuS jo kirjoitti ja Arrivabene kielsi. Jos on totta, niin toivottavasti on jo korjattu tänään tulleessa motissa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ferrari-pomo tiukkana väitteistä: "Voin sanoa sen virallisesti"

Ferrari on kärsinyt Barcelonan testeissä luotettavuusongelmista. Myös Ferraria voimalähteenä käyttävä tulokastalli Haas on ollut vaikeuksissa samoista syistä avauspäivinä.

Ferrarin tallipäällikkö Maurizio Arrivabene on kiistänyt spekulaatiot moottoriongelmista Motorsport.comin haastattelussa.

- Ferrarilla ei ole moottoriongelmaa. Voin sanoa sen virallisesti.

Vettel otti tänään keskiviikkona uuden moottorin käyttöön, ja aiemmin käytössä ollut lähetettiin Maranelloon testattavaksi.

- Sen moottorin elämänkaari ei ole vielä ohi, joten se on lähetetty Maranelloon testattavaksi. Sama tehdään aikanaan nykyiselle voimayksikölle, joka on Vettelin autossa.

Lähde: Sportti.com
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Hamilton jo valittanut, että tämän kauden renkaat ei toimi kunnolla Mersussa, etenkään pehmeät :thumbup:. Haluaisi 2015 renkaat takaisin.

http://beta.autosport.com/news/report.php/id/123054/hamilton-work-to-be-done-on-softs

Lewis Hamilton feels the Mercedes W07 is not in the 'right ballpark' on Pirelli's soft tyres yet, and reckons the compound is a step back on last year's Formula 1 tyre.

The three-time world champion turned his first low-fuel laps on the compound on Wednesday morning, following a race simulation on Tuesday afternoon and extensive work on F1's medium rubber.

IAN PARKES: Why Mercedes' rivals should be afraid

While Hamilton set the fastest time on Wednesday morning, he noted "some work needs to be done balance-wise", and was not happy with the revised construction of Pirelli's soft tyre.

"I'm not feeling great, those tyres are not particularly good," he said of the run.

"I've been pounding around doing multiple laps on long runs, which is not the most exciting.

"To get to light fuel is always an exciting feeling, but it's always new when you get back to pushing for a single lap.

"The car is in a different ballpark, not the right one at the moment, and that's what we need to work on.

"I genuinely wish we had last year's tyres, because these ones aren't as good.

"Otherwise it was a good experience to get onto the softer tyre."

HAMILTON IGNORING 'HYPE'

Williams pair Valtteri Bottas and Felipe Massa, and McLaren's Fernando Alonso have expressed views that Mercedes remains a clear step ahead entering the 2016 season.

Wolff: Mercedes enjoying 'best start'

Hamilton said he had not taken any note of timesheets, other than what he had been told by his engineers, and urged caution on buying into the "hype" around the potential for another season dominated by Mercedes.

"Honestly, I haven't looked at where everyone else is," he said.

"Everyone is naturally going to hype us up, every single person is going to hype us up.

"But you really don't know what fuel load Ferrari is on, I think they have a strong package. Even Williams looks like it has quite a strong package.

"I wouldn't take any notice of what they were saying, to be honest."
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Hamilton jo valittanut, että tämän kauden renkaat ei toimi kunnolla Mersussa, etenkään pehmeät :thumbup:. Haluaisi 2015 renkaat takaisin.
Tämäpä mukava yllätys. Hyvä, kun sentään jossain kangertelee Mersullakin. Tasoittaa vähän kärkipään kisailua kauden alkaessa. Ellei sitten rengasongelmat ole uutisankka Hamiltonin suusta?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Onko Ferrari on tehnyt strategisen valinnan panostamalla pehmeitten renkaitten toimivuuteen ja kestoon? Ja koska pehmeät eivät ole toimineet Mersuissa koskaan hyvin viimeisten 7 kauden aikana niin tästä johtuen kisarenkaat on Mersuissa pykälää kovemmat Ferrariin verrattuna ja Ferrari ajatteli tasoittaa vauhtieron pelkästään tällä? Jännäksi menisi jos näin...
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7598
Bottas paukuttaa aika-ajovetoja softeilla ja super-softeilla.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2219
Hamilton jo valittanut, että tämän kauden renkaat ei toimi kunnolla Mersussa, etenkään pehmeät :thumbup:. Haluaisi 2015 renkaat takaisin.
Barcelonassa ei vielä viime kaudella ajettu Pirellin 5 PSI painenoston jälkeen, joten sen varmasti vaikuttaa paljon, erityisesti tuolla radalla.

Eiliset huippunopeudet speedtrapista ennen T1:
Nasr (Sauber), 346.1km/h
Magnussen (Renault), 341.7km/h
Hamilton (Mercedes), 338.5km/h
Bottas (Williams), 337.5km/h
Haryanto (Manor), 336.4km/h
Verstappen (Toro Rosso), 334.3km/h
Raikkonen (Ferrari), 332.3km/h
Gutierrez (Haas), 331.2km/h
Hulkenberg (Force India), 331.2km/h
Rosberg (Mercedes), 327.2km/h
Alonso (McLaren), 326.2km/h
Kvyat (Red Bull), 322.3km/h

Vähän ihmetyttää huippunopeuden puolesta se Rosbergin "aika-ajo". :rolleyes:
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Barcelonassa ei vielä viime kaudella ajettu Pirellin 5 PSI painenoston jälkeen, joten sen varmasti vaikuttaa paljon, erityisesti tuolla radalla.

Eiliset huippunopeudet speedtrapista ennen T1:
Nasr (Sauber), 346.1km/h
Magnussen (Renault), 341.7km/h
Hamilton (Mercedes), 338.5km/h
Bottas (Williams), 337.5km/h
Haryanto (Manor), 336.4km/h
Verstappen (Toro Rosso), 334.3km/h
Raikkonen (Ferrari), 332.3km/h
Gutierrez (Haas), 331.2km/h
Hulkenberg (Force India), 331.2km/h
Rosberg (Mercedes), 327.2km/h
Alonso (McLaren), 326.2km/h
Kvyat (Red Bull), 322.3km/h

Vähän ihmetyttää huippunopeuden puolesta se Rosbergin "aika-ajo". :rolleyes:

Kuinka niin? A-ajoissa käytetän tietenkin radasta riippuen mutta kuitenkin hieman isompaa siipeä ja muutenkin DF-asetuksia kuin kisasäädöissä. Ehkä tilanne on todella tasoittunut ainakin marginaalisesti. Onhan Ferrari ollut ikään kuin suurin panosten korottaja nopeuden suhteen. Luotettavuus on todellinen ongelma.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2219
Kuinka niin? A-ajoissa käytetän tietenkin radasta riippuen mutta kuitenkin hieman isompaa siipeä ja muutenkin DF-asetuksia kuin kisasäädöissä.
Nykyään aika-ajossa laitetaan korkeintaan vähän etusiipeä lisää. Jo ihan sääntöjen takia DF-asetukset, kuten muutkaan säädöt ei eroa paljon kisatilanteesta.

Onhan se Nico voinut ajaa aika-ajonsa ilman DRS-avausta, joka selittäisi eron esim. tallikaveriin.
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Vettel 151 kierosta, ei ongelmia(ei yllätys). Huomenna Kimi ajaa ehkä alle 70 kierosta, paljon ongelmia(normi meininki).
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Täytyyhän jonkun sitä autoa ihan oikeasti testatakin, kun Vettel vaan kruisailee menemään.
Toki Kimikin "kruisailisi" koko testipäivän, jos hänelle siihen suotaisiin mahdollisuus. Mutta, kun jokaisena testipäivänä noin puolet ajasta menee auton vikojen korjaamiseen, niin eihän siinä "kruisailusta" mitään tule. :wink:

Toivottavasti huomenna Kimillekin aurinko paistaisi risukasaan.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4296
Sijainti
Maalla
Juu juu ja tiedän että tuosta voi fiksummatkin muutakin sanoa...
Joten heitämpä ilmoille painajaisen tästä haavekuvasta. Hamilton on mennyt jo menojaan. Vettel ja Nico taistelee 2:s paikasta ja Kimiä ei näy missään...
Toki me uskomme että kärjessä Kimi ja Hamilton taistelee voitosta ja Nico ja Vettel vääntää 3:s paikasta. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös