Vaikuttaisi jonkinlaiselta joukkohysterialta.VOIMAKAS TURBULENSSI SÄIKÄYTTI MATKUSTAJAT: ITKUA JA RUKOILUA LENNOLLA
Hiekkalaatikkomaiden lennoilla taitaa olla tunnelmaa.
...joka liittyy uskontoon. *BADAM TISSIT*
Vaikuttaisi jonkinlaiselta joukkohysterialta.VOIMAKAS TURBULENSSI SÄIKÄYTTI MATKUSTAJAT: ITKUA JA RUKOILUA LENNOLLA
Hiekkalaatikkomaiden lennoilla taitaa olla tunnelmaa.
Poliisi käytti viittomakieltä ja saivat miehen sekä vastaamaan että laskeutumaan. Noin muuten kuulemma puhui Rauman murretta.Porin Vähälläraumalla linkkitorniin kiivennyt mies on tullut alas omin avuin, kertoo pelastuslaitos.
Pelastuslaitos sai hälytyksen asiasta kello 11.34. Poliisi keskusteli miehen kanssa ja tämä päätti laskeutua tornista kello 15.20 aikaan.
Tiedossa ei vielä ole, miksi mies oli päättänyt linkkitorniin kiivetä. Pelastuslaitokselta kerrotaan, ettei miehen motiivi selvinnyt yhteisen kielen puuttumisen takia.
Ehkä valelääkärin tuomio on harhauttanut tuon työnantajan luulemaan, että kaikki jotka juksuttaa hölmöä työhaastattelijaa on kauheita rikollisia. Sen verran nolo tapaus ravintolalle, että ihme kun kehtaavat tulla tuon kanssa julkisuuteen. Eri asia, jos jotain väärennettyjä todistuksia ois esittäny.Ravintolapäällikkö Jokelainen harkitsi omistajien kanssa rikosilmoitusta, mutta siitä luovuttiin ja mies sai lähteä kahden työpäivän jälkeen.
- Tavallaan asia huvittaa, mutta se oli petosta, rikollista toimintaa. Kun sitten puhuttelin miestä ja pyysin nähdä koulutodistuksia ja työtodistuksia, hän ei niitä pystynyt näyttämään. Onneksi meillä on aina keittiössä ja salissa kokeneita ja tuttuja päälliköitä tarkkailemassa uusia työntekijöitä. Mitään vahinkoa asiakkaille ei tässä huijauksessa päässyt syntymään, Jokelainen kertoo.
Olkaahan tarkkana siellä nyt hei kuulkaas.Palokunta on joutunut sammuttamaan useita pieniä paloja Helsingin Pukinmäen lähialueilla.
Helsingin Pukinmäen läheisyydessä liikkuu ilmeisesti tuhopolttaja.
Helsingin Pelastuslaitokselta kerrotaan IS:lle, että alueella on sytytetty yön aikana useita pieniä tulipaloja. Päivystävä palomestari Kimmo Tuomisen mukaan alueella on syttynyt kuusi tulipaloa lyhyen ajan sisällä.
Palokunta sammuttaa parhaillaan ainakin kahta tulipaloa. Toinen paloista on syttynyt kerrostaloyhtiön sisäpihalla sijaitsevassa saunarakennuksessa. Palokunta on joutunut sammuttamaan myös ainakin maastopaloja.
Pelastuslaitoksen vuoromestarin mukaan myös poliisi etsii paraikaa palojen sytyttäjää.
Törkee äijä! Potpotpotpotpotkut saa.Kun videolla näkyi Trumpin vaimo Melania kävelemässä palkintokorokkeelle, Matthews sanoi: "Näitkö hänen kävelynsä? Kuin muotinäytöskävelyä. Aivan upeaa."
Juontaja ei ilmeisesti tajunnut, että hänen mikkinsä oli yhä päällä ja kommentit kuuluivat suorassa lähetyksessä, sillä hän vielä lisäsi:
- Minä voisin katsoa tätä muotinäytöstä.
Ennen potkuja pitää miettiä, oliko liberaali vai repuplikaanimedia, ja jos repuplikaani niin onko Akun takana, ja lisäksi ottaa huomioon kokeeko kovaäänisin tuomitseva taho kommentin kehuina vai haukkuina.Juontaja sanoi seksistisiä kommentteja Trumpin vaimosta suorassa lähetyksessä - ei tajunnut, että mikki on päällä
Uijui kun noloo. Mitähän se sanoi siitä muijasta? Viirusilmälutka? Littanapersehumanoidi? Ei vaan:
Törkee äijä! Potpotpotpotpotkut saa.
Joo. Missään nimessä ei kannata kysyä rouva Trumpin mielipidettä. Sehän on vain ex-malli ja edustusvaimo. Ei se tiedä mistä sen kuuluu pahoittaa mielensä.Ennen potkuja pitää miettiä, oliko liberaali vai repuplikaanimedia, ja jos repuplikaani niin onko Akun takana, ja lisäksi ottaa huomioon kokeeko kovaäänisin tuomitseva taho kommentin kehuina vai haukkuina.
Itse hain taannoin Nokian sivistystoimenjohtajaksi ihan vaan sillä kun olen niin sivistynyt. Heh, pieru,Valekokki ujuttautui Helsingissä suosikkiravintolaan töihin - "ei mitään käsitystä ruoanlaitosta"
Ehkä valelääkärin tuomio on harhauttanut tuon työnantajan luulemaan, että kaikki jotka juksuttaa hölmöä työhaastattelijaa on kauheita rikollisia. Sen verran nolo tapaus ravintolalle, että ihme kun kehtaavat tulla tuon kanssa julkisuuteen. Eri asia, jos jotain väärennettyjä todistuksia ois esittäny.
Tulee mieleen tuttavaperheen poika, joka vuosia sitten huumor'mielellä haki koneistajaksi. Väitti että alan koulutus löytyy ja kehuskeli pitkällä työkokemuksella. Laittoi vielä palkkatoiveen kunnolla yli tessin ja yllättyi kun haastattelussa ei kyselty papereita lain vaan ottivat töihin sillä palkalla ilman mitään kokemusta alasta. En tiedä kauanko se siellä lopulta sai olla.
Valekokki saattais menestyäkin. Yleensähän näiden ravintoloiden asiakkailla nimittäin pikkurilli nousee sitä tiukemmin koholle, mitä kurjempaa syötävää tarjotaan. Huippuannosta joutuu syömään sen tunnin että menee alas.Valekokki ujuttautui Helsingissä suosikkiravintolaan töihin - "ei mitään käsitystä ruoanlaitosta"
Ehkä valelääkärin tuomio on harhauttanut tuon työnantajan luulemaan, että kaikki jotka juksuttaa hölmöä työhaastattelijaa on kauheita rikollisia. Sen verran nolo tapaus ravintolalle, että ihme kun kehtaavat tulla tuon kanssa julkisuuteen. Eri asia, jos jotain väärennettyjä todistuksia ois esittäny.
Tulee mieleen tuttavaperheen poika, joka vuosia sitten huumor'mielellä haki koneistajaksi. Väitti että alan koulutus löytyy ja kehuskeli pitkällä työkokemuksella. Laittoi vielä palkkatoiveen kunnolla yli tessin ja yllättyi kun haastattelussa ei kyselty papereita lain vaan ottivat töihin sillä palkalla ilman mitään kokemusta alasta. En tiedä kauanko se siellä lopulta sai olla.
Valtio tukee rikkaiden luksusautoilua - avustus jopa 500 €/kk
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan julkista energiatukea valuu yritysjohtajien, lääkäreiden, lentäjien, asianajajien ja miljonäärien huippukalliisiin sähköautoihin.
Yli satatuhatta euroa maksavan Teslan haltija saa valtiontukea melkein kansaneläkkeen verran, 500 euroa kuukaudessa.
Ainakin sata suomalaista hyvätuloista on yrityksensä kautta anonut valtiolta 400 - 500 euron kuukausiavustusta Teslan osamaksuihin tai leasingvuokriin. Tuen piiriin hyväksytyille valtio maksaa autonomistamistukea yleensä kolme vuotta kullekin eli käytännössä auton koko pitoajan ennen kuin auto menee vaihtoon.
Tiedot ilmenevät Trafin ajoneuvorekisteristä sekä tukihakemuksista, joita yritykset ovat toimittaneet työ- ja elinkeinoministeriölle.
Kuukausiavustukset ovat saajilleen verottomia. Avustukset kattavat jopa 30 prosenttia auton omistuskuluista.
Rahaa rikkaille
Tyypillinen tukeen oikeutettu Tesla on maksanut noin 140 000 euroa, mikä on kolme tai jopa neljä kertaa enemmän kuin pienempi kilpailijansa Nissan Leaf. Kallis Tesla haukkaa leijonanosan uusimpien sähköautojen tuista.
Sähköauton tuki ei tule automaattisesti, vaan avustusta pitää anoa valtiolta. Iltalehden selvitys kertoo, että joka toinen Tesla-autoilija tai hänen yrityksensä on vaatinut työ- ja elinkeinoministeriöltä tukea.
Tuen piiriin hyväksyttyjä Tesloja oli Suomessa viime vuoden lopussa noin 130.
Tuki-Tesloilla ajaa yhteiskunnan kermaa: hyväosaisia, korkeasti koulutettuja, raharikkaita ja isoista tuloista nauttivia suomalaisia. Valtio tukee huippujuristien, erikoislääkäreiden, kauppiaiden, liikennelentäjien ja pääomasijoittajien Tesloja.
Eniten tuki-Tesloja on yritysjohtajilla ja yrittäjillä. Tyypillinen tuesta hyötyvä on toimitusjohtaja, jolla on työsuhdeauto. Tällainen on esimerkiksi entisen pörssiyhtiön Talentumin ex-toimitusjohtaja, elokuussa pörssiyhtiö Pihlajalinnan toimitusjohtajana aloittava Aarne Aktan.
Entinen tv-julkkis, nykyisin viestintäalan yrittäjänä toimiva Anna Sorainen ajaa tuki-Teslalla. Hän on kertonut, että tuella oli ratkaiseva merkitys autovalinnassa.
Tuki-Teslan ovat hankkineet Hartela-yhtiöiden omistaja Heikki Hartela, turkulainen sijoittaja Juha Koivurinta, FIM-konsernin myynnillä rikastunut Niklas Geust sekä perintörikkaaksi syntynyt Jouhkien bisnessukuun kuuluva Julia Jouhki.
Silti suinkaan kaikki eivät huoli tukea. Joka toinen Tesla kulkee ilman valtionapua. Esimerkiksi pääministeri Juha Sipilä (kesk), liikemies Jari Sarasvuo ja entinen kiekkotähti Saku Koivu eivät ole ottaneet tukea Teslaansa.
Nojaa... Ton uutisen mukaan valtiolla menee "rahaa rikkaille" noin 600 keur vuodessa, mutta unohdetaan mainita se verotulojen määrä minkä valtio saa kun noi autot maksaa sen 140 000 euroa kibale. Sitten kun noi on vielä työsuhdeautoja niin nämä rikkaat maksavat ansiotuloveron autoedusta, josta valtio saanee verotuloja about 700 euroa kuukaudessa per henkilö.Asiahan on kuitenkin esille nostamisen arvoinen.
Tarkoitin lähinnä sitä, että Teslalla ajamiseen saa tukea.Nojaa... Ton uutisen mukaan valtiolla menee "rahaa rikkaille" noin 600 keur vuodessa, mutta unohdetaan mainita se verotulojen määrä minkä valtio saa kun noi autot maksaa sen 140 000 euroa kibale. Sitten kun noi on vielä työsuhdeautoja niin nämä rikkaat maksavat ansiotuloveron autoedusta, josta valtio saanee verotuloja about 700 euroa kuukaudessa per henkilö.
Oho, aika paljon. Tuollahan peruskorjaa montakin homekoulua tai ostaa useita Hornetin korvaajia.Burb maksaa jo pelkkänä tupakkaverona valtiolle 700 000 vuodessa.
Anne Bernerin yritys vaatii valtiontukea - ministeri kiistää esteellisyyden
Keskustan ministeri Anne Bernerin omistama yritys hakee työ- ja elinkeinoministeriöltä investointitukea sähköautojen ja latausjärjestelmien hankkimiseksi.
Berner tuotiin Teslalla puhumaan sähköautoilutapahtumaan Helsingin Senaatintorilla syyskuussa.
Ministeri Anne Bernerin Vallila Interior on mukana yritysryhmässä, joka vaatii valtiolta useiden miljoonien eurojen tukea sähköautojen uuden tukiohjelman rahoittamiseksi.
Bernerin yritys Vallila Interior on hakenut energiatukea.
Bernerin yritys Vallila Interior on hakenut energiatukea.
Ministeri Bernerillä on käytössään upouusi, helmikuussa rekisteröity Tesla.
Auton on voinut nähdä parkissa liikenneministeriön edustalla.
Kyseisen auton omistaa muodollisesti rahoitusyhtiö. Auto on rekisteröity kahdelle haltijalle, joista toinen on Bernerin yritys Vallila Interior. Toinen haltija on salainen tieto.
Bernerin mukaan yksityiskohtaisia tietoja ministerin käytössä olevista autoista ei voi antaa turvallisuussyistä.
Berner ei vastannut Iltalehden kysymykseen siitä, aiotaanko hänen yrityksensä Teslalle hakea valtiontukea.
Tukirohmu Tesla
Bernerillä on 60 prosentin omistusosuudella määräysvalta Oy Vallila Interior Ab:sta, joka on yli tuhannen muun yrityksen kanssa jättänyt yhteisen investointitukihakemuksen työ- ja elinkeinoministeriölle lokakuussa.
Konsulttiyhtiö Eera Oy:n kokoama yritysryhmä vaatii valtiolta useiden miljoonien eurojen tukea sähköautojen ja niiden latauspisteiden uuden tukiohjelman rahoittamiseksi kolmen vuoden ajan.
Lobbaa Rehniä
Ministeri Anne Berner kiistää olevansa esteellinen. Hänen avustajansa toimitti Iltalehdelle sähköpostilla Bernerin kommentin, jossa ministeri sanoo, että yksittäiset tuet kuuluvat työ- ja elinkeinoministeriön ja joiltain osin myös valtiovarainministeriön vastuulle.
Bernerin mukaan hänen johtamassaan liikenne- ja viestintäministeriössä "ei tehdä mitään yksittäisiä energiatukipäätöksiä", eikä ministeriössä "myöskään arvioida yksittäisen tuen saannin edellytyksiä".
Hakemus on silti erikoinen.
Liikenneministeri yrittää vaikuttaa yrityksensä tukihakemuksen avulla työ- ja elinkeinoministeriöön, jotta tämä ottaisi käyttöön uuden väliaikaisen tukijärjestelmän sähköautoille. Samanaikaisesti liikenneministeri itse vastaa liikennepolitiikasta ja siitä, miten Suomi ryhtyy pysyvästi tukemaan sähköautoja.
Berner myöntää Iltalehdelle toimittamassaan vastauksessaan, että liikenne- ja viestintäministeriö vastaa liikenteen päästöjen vähennyskeinoista kansallisesti.
- Vaihtoehtoisten polttoaineiden edistäminen on yksi keinoista, toinen on liikennejärjestelmän uudistaminen - jota mm. liikennekaari edustaa, Berner sanoo viestissään.
Bernerin määräysvallassa oleva yhtiö yrittää siis taivutella tukirahaa sähköautoille ministeri Olli Rehnin (kesk) johtamalta työ- ja elinkeinoministeriötä - ja samaan aikaan Bernerin kuuluisi johtaa oman ministeriönsä valmistelua liikenteen päästövähennyksistä eli muun muassa sähköautojen yleisestä tukipolitiikasta.
Tukea laajemmin
Investointitukihakemuksessaan yritykset vaativat pääpiirteissään nykyisenkaltaisen tukijärjestelmän jatkamista kolme vuotta. Nykyinen tukijärjestelmä loppui muodollisesti viime vuoden lopussa, mutta siihen perustuvaa tukea maksetaan vielä vuoden 2017 loppuun saakka.
Investointitukihakemuksessaan yritykset esittävät, että valtio maksaisi tukea 30 prosenttiin saakka täyssähköauton arvonlisäverottomasta hankintahinnasta.
Tukea pitäisi yritysten mukaan maksaa maksutositteiden mukaan eli myös suoraan käteisellä tai autolainalla omaan omistukseensa auton ostava saisi tukea. Nykyjärjestelmässä auton omakseen ostava ei välttämättä saa tukea - paitsi jos ostaa osamaksulla. Tuen saamisen ehtona on tähän asti ollut se, että auto on pitänyt hankkia rahoitusyhtiön kautta.
Esityksen mukaan tukea saisivat myös hybridiautot eli kulkuneuvot, jotka käyttävät sähkön lisäksi esimerkiksi bensiiniä tai dieseliä. Tuki olisi lineaarinen. Nollapäästöisen auton tuki olisi 30 prosenttia. Jos auton hiilidioksidipäästöt ovat 50 grammaa kilometrillä, tukea ei enää saisi.
Tukihakemuksessa mainitaan, että tukikelpoinen auto olisi esimerkiksi Porsche Cayenne -kaupunkimaasturin hybridiversio.
Tuessa olisi esityksen mukaan leikkuri. Enimmäistuki olisi esimerkiksi 10 000 euroa autolta. Vanhassa tukijärjestelmässä enimmäistuki on ollut 18 000 euroa, mikä on edellyttänyt käytännössä Teslan hankkimista.
Työ- ja elinkeinoministeriö ei tiettävästi ole ottanut kantaa hakemukseen.
Koska hakemus ylittää kolmen miljoonan euron rajan, ministeriön on pyydettävä siitä lausunto yritystukineuvottelukunnalta. Neuvottelukunta on asiantuntijaelin, jossa on myös liikenne- ja viestintäministeriön edustaja.
OLLI AINOLA
Soldiers of Odinit ne siellä liitelee.Itäisellä taivaalla oli useita samansuuntaisia suihkareiden aiheuttamia 'raitoja'.