kouvotsvoni
Banjottu
Tämä on lohkottu F1-uutisia -ketjusta.
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ferrarin testaama viritelmä kyllä ulkonäöltään huomattavasti miellyttävämpi. Tuohan on vähän niin kuin halo, mutta kahdella etuputkella yhden sijaan ja lisäksi heitetty vielä lasi päälle.Tässä joku näkemys RB:n vastineesta Ferrarin halosuojalle.
Ei varmaan pysy puhtaana ilman pyyhkijää.
Redbullin oma kyhäelmä on kyllä vielä hirveämpi.Kauhulla odotan miltä kauden 2017 autot tulevat sitten lopuksi näyttämään. Ferrarin Halo on aivan hirveän näköinen, mutta tuo RB:n ratkaisu näyttää jo vähän järkevämmältä. Jos kuskin eteen jotain suojaa tuodaan niin kyllä se sitten myös tuon tuulilasin siihen vaatii. Pelkkä putkista väännetty kehikko pään ympärille vaan ei näytä millään järkevältä.
Tuulilasi on vähän niin kuin pakollinen, koska kehyksen idea on suojata kuljettajaa edestä päin tulevalta romulta ja tuo keskeltä avoin rakenne ei sitä tee. En ole kyllä vakuuttunut siitä, että FIA:n lobbaama halo-ratkaisu olisi siltä osin riittävä, koska pitkulainen osa voisi keskikiinnikkeeseen osuessaan lähteä pyörimään kovalla vauhdilla ja murskaisi kuljettajan kypärän.Ferrarin testaama viritelmä kyllä ulkonäöltään huomattavasti miellyttävämpi. Tuohan on vähän niin kuin halo, mutta kahdella etuputkella yhden sijaan ja lisäksi heitetty vielä lasi päälle.
Onhan noita hylkiviä laseja ollut jo vaikka kuinka kauan. Esim joissain pilvenpiirtäjissä osa laseista on juuri likaa hylkiviä. En muista oliko siinä joku kalvo vai miten se toimii, mutta joskus kauan kauan sitten jo luin kyseisestä ihmeestä. Joten voisi olettaa, että noissa vauhdeissa se pysyy puhtaana jos käyttävät likaa hylkivää lasia/pinnoitetta.Tässä joku näkemys RB:n vastineesta Ferrarin halosuojalle.
Ei varmaan pysy puhtaana ilman pyyhkijää.
Joo, mutta vertauskuvallisesti yritin hahmottaa, että jos huokoista ja monisyistä kangasta voidaan muokata jopa öljyä hylkiväksi, niin todennäköisesti ainakin vaihtoehto turvalasillekkin löytyy.Taitaa olla hieman eriasia jos reissumiesten vaatteet pysyy "puhtaana" tai että pitäis lasin läpi nähdä ja ajaa kilpaa.
http://www.suomif1.com/2016/03/jacques-villeneuve-tylyna-f1-kuskeille-pelkurit-vaihtakoot-lajia/Jacques Villeneuve tylynä F1-kuskeille: ”Pelkurit vaihtakoot lajia”
Vuoden 1997 maailmanmestari Jacques Villeneuve ei ymmärrä kuljettajia, jotka puhuvat liikaa turvallisuudesta formula ykkösissä.
Kanadalainen ei ymmärrä ollenkaan suunniteltuja haloja – ja vielä vähemmän kuljettajia, jotka niitä vaativat.
– Jos heitä pelottaa, vaihtakoot lajia vaikka touring cariin. Totta kai turvallisuudesta on huolehdittava, mutta tiettyjä rajoja ei pitäisi ylittää, Villeneuve ruoskii Le Figaro -lehdelle.
– Riskinotto on elintärkeä asia formula ykkösille. Se on iso osa tämän lajin kauneutta. Halo on mielestäni jo liikaa. Näille kavereille maksetaan miljoonia ja he eivät ole valmiita ottamaan mitään riskejä. Se ei ole hyvä asia.
– Eivät MotoGP-kuljettajatkaan itke, että heidän pitäisi saada ajaa kuplassa. Juuri siksi he ovat tällä hetkellä menossa ihailussa ja kunnioituksessa ohi F1-kuljettajien, Villeneuve sanoo.
Jaska puhuu asiaa! Kaikki tämä HALO yhden Charlie Whitingin takia joka teki kuoleman aiheuttaneen virheen Japanissa 2014, ja joka ei ole edes kuski! Aurinko laski, vettä tuli kuin saavista, kuljettajat raportoivat vaarallisista olosuhteista mutta kisaa ei lopetettu vaikka sääntöjen puolesta se olisi ollut mahdollista. Kuinka HALO estää vastaavat virheet?Jacques Villeneuve tylynä F1-kuskeille: ”Pelkurit vaihtakoot lajia”
Vuoden 1997 maailmanmestari Jacques Villeneuve ei ymmärrä kuljettajia, jotka puhuvat liikaa turvallisuudesta formula ykkösissä.
Kanadalainen ei ymmärrä ollenkaan suunniteltuja haloja – ja vielä vähemmän kuljettajia, jotka niitä vaativat.
– Jos heitä pelottaa, vaihtakoot lajia vaikka touring cariin. Totta kai turvallisuudesta on huolehdittava, mutta tiettyjä rajoja ei pitäisi ylittää, Villeneuve ruoskii Le Figaro -lehdelle.
– Riskinotto on elintärkeä asia formula ykkösille. Se on iso osa tämän lajin kauneutta. Halo on mielestäni jo liikaa. Näille kavereille maksetaan miljoonia ja he eivät ole valmiita ottamaan mitään riskejä. Se ei ole hyvä asia.
– Eivät MotoGP-kuljettajatkaan itke, että heidän pitäisi saada ajaa kuplassa. Juuri siksi he ovat tällä hetkellä menossa ihailussa ja kunnioituksessa ohi F1-kuljettajien, Villeneuve sanoo.
Tuskin toi halko olis esim. Bianchin tapauksessa vaikuttanut mitenkään lopputulemaan, mut muutama kuolemantapaus sen käytöllä olis ehkä vältetty. Muissa sarjoissa tosin. Ruma se kyllä on.Ei tästä lajista saa mitenkään sellaista etteikö jollain tapahtumasarjalla saada kuljettajaa tms.. hengiltä. Turvallisuus on jo nyt erittäin hyvällä tasolla enkä näe tarvetta moisille haloille.
Jep, vaikka ite kyl oon sitä mieltä et turva-auto ois riittäny siin vaiheessa ko Sutilin auto meni kaiteeseen ja traktori meni radalle. Ja kuten nimimerkki Kenda sano, niin ehkä esim Henri Surtees ois voinu pelastua tuollasella HALOlla.Jaska puhuu asiaa! Kaikki tämä HALO yhden Charlie Whitingin takia joka teki kuoleman aiheuttaneen virheen Japanissa 2014, ja joka ei ole edes kuski! Aurinko laski, vettä tuli kuin saavista, kuljettajat raportoivat vaarallisista olosuhteista mutta kisaa ei lopetettu vaikka sääntöjen puolesta se olisi ollut mahdollista. Kuinka HALO estää vastaavat virheet?
Ei Bianchi ole ainoa syy miksi turvakaarta suunnitellaan otettavaksi käyttöön. Bianchin liskäsi se olisi ainakin voinut pelastaa Henry Surteesin, María de Villotan ja Justin Wilsonin.Jaska puhuu asiaa! Kaikki tämä HALO yhden Charlie Whitingin takia joka teki kuoleman aiheuttaneen virheen Japanissa 2014, ja joka ei ole edes kuski! Aurinko laski, vettä tuli kuin saavista, kuljettajat raportoivat vaarallisista olosuhteista mutta kisaa ei lopetettu vaikka sääntöjen puolesta se olisi ollut mahdollista. Kuinka HALO estää vastaavat virheet?
Ei mitenkään!
Jep boldatulle. Mutta uskotko itsekkään että toi härpäke olis kestänyt kolaria pyöräkuormaajan kanssa. Mahdoton selvittää jälkikäteen joten lopetan spekuloinnin omalta osaltani tähän.Ihmetyttää se väite, ettei Ferrarissa nähty Halo-malli olisi pelastanut Jules Bianchia. Bianchi syöksyi pyöräkuormaajan perän alta ja Bianchin pää osui perään. Pyoräkuormaajan perä olisi liukunut vain Bianchin pään yli, jos tarpeeksi kestävä Halo olisi ollut autossa.