Minua ihmetyttää tässä asiassa se että miksi tuota Shieldiä ei testattu kunnolla, useamman tallin ja useamman kuljettajan toimesta? Nyt Vettel kävi ajamassa yhden kierroksen, totesi että ei hyvä ja sen perusteella tehtiin päätös hylätä koko konsepti. Näin ihan maalaisjärjellä tuntuisi että tuosta kannattaisi tehdä muutamakin erilainen variaatio, ajattaa niitä usean kuljettajan toimesta kymmeniä kierroksia sillä tavalla että kuljettaja tottuu siihen ja sitten kysellä palautteita ja mahdollisia parannusehdotuksia. Totta hemmetissä tuollainen kaareva lasi vääristää jonkin verran ja siihen menee vähän aikaa tottua, mutta kyllä se silmä aika hyvin yleensä tottuu kun "alkujärkytyksestä" selviää. Onhan esim. ensimmäiset hetket uusien silmälasien kanssa aika epämukavia mutta hyvin nopeasti silmät tottuu niihin ja sen jälkeen niitä ei taas enää huomaakaan.
EDIT: Sitäkin mietin, että esim. juuri joissakin lentokoneissa kupu on tehty sillä tavalla että etuosa on täysin suora, sen reunoilla on ihan terävät kulmat jonka jälkeen kupu lähtee kaartumaan taaksepäin pyöreänä. Niin kyllähän tällainenkin ratkaisu F1-autossa onnistuisi että tuo etuosa ei olisi kokonaan kaareva kuten tuossa Ferrarin mallissa. Voi olla että tämä vähentäisi vääristymää ainakin suoraan eteenpäin katsellessa. Edelleenkin tullaan siihen kysymykseen että miksi näistä ei tehty useampia eri versioita ja miksi näitä ei testattu kunnolla?