CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Mielenkiintoinen toinen Vapaa Harjoitus myöskin oli kaikkiaan hyvinkin selvää kärkiajoa huomioimatta. Jenson Button oli todella hienosti kolmas vaikka kieltämättä vähän huomionhakuiselta ajolta näyttikin ja Max Verstappen oli hienosti neljäs. Stoffel Vandoorne ajoi myös tyydyttävän oloisesti. Kimillä myös melko hyvin oli vauhtia ja Valtteri sai ainakin vauhtia paremmaksi. Saa nähdä, että miten paljon mahdollisesti viileämpi ilma tulee renkaisiin vaikuttamaan. Vettelin vika kieltämättä erikoinen.
Kunhan vaan ei olisi mitään voimansiirtovauriota tai muuta vastaavaa mahdollista ongelmaa kun ei oikein auto tuntunut enää vetävän ja lisäksi tietokonetunnistus tai kuljettaja itse iski rajoittimen päälle kun pyörä oli irtoamassa. Olisi varmaan irronnut rajoitinnopeudellakin mikäli olisi yrittänytkään jatkaa ajamista. Ikävä asia.
Selostuspuolikin hoitui muutamaa erikoisuutta huomioimatta melko hyvin mitä nyt Oskari tuntuu olevan vähän turhan hädissään välillä Williamsista ja Vilanderilta tuli melko tiukka heitto noista ns. Vanhempien aikojen formuloiden rengaskestosta. Olisin mieluusti halunnut kuulla, että kuinka vanhoista formuloista herra aikoi puheissaan puhua vai oliko taas onneksi yleensä satunnaisen Vilanderin huonon selostuspäivän heittopuhetta vailla mitään muuta kun tuntumalta heitettyä puhetta ilman mitään tarkoitusta?
Harvoin niillä vanhemmilla formuloilla mitään aika-ajokierroksia kyllä ajeltiin kisavauhdeissa vaikka saihan sitä sankaria toki yrittää leikkiä mikäli puhutaan niistä ajoista mitä Vilander ehkä yritti tarkoittaa tai olla tarkoittavinaan. Sellainen leikki päättyi hyvin nopeasti sitten kyllä myös rengasrikkoon tai renkaiden pidon loppumiseen alta aikayksikön tai yhtä vaihtoehtoisesti myöhemmin sitten kuitenkin ennen kisan loppua. Poikkeukset sääntöön mikäli niitä edes olikin niin ne olivat sitten todella poikkeuksellisia, historiallisia ja lähes luonnonoikkuja rengasilmiönä lajissa ja niitä ei aikanaan kyllä montaa kappaletta ollut.
Samaa mieltä Vilanderin kanssa kuitenkin kyseisestä heittopuheesta puhuttaessa olin vain siitä, että vanhempaan aikaan tietyt renkaat ja rengastyypit joista olen ennenkin hyvin usein puhunut tällä foorumilla olivat ennen kaikkea persoonallisia tavalla joita vastaavia edes jotenkin rajallisesti on kyetty tuottamaan lajiin vasta nykypäivänä ja niillä pystyi hakemaan erilaisella tavoilla rajaa ja kosketuspintaa Vilanderinkin toteamanakin ja omanakin mikäli itse olisin selostamossa asiasta puhumassa. Harmittavasti jäi avoimeksi. Onneksi noita virheitä tulee Vilanderilta erittäin harvoin tai harvoin.
Kunhan vaan ei olisi mitään voimansiirtovauriota tai muuta vastaavaa mahdollista ongelmaa kun ei oikein auto tuntunut enää vetävän ja lisäksi tietokonetunnistus tai kuljettaja itse iski rajoittimen päälle kun pyörä oli irtoamassa. Olisi varmaan irronnut rajoitinnopeudellakin mikäli olisi yrittänytkään jatkaa ajamista. Ikävä asia.
Selostuspuolikin hoitui muutamaa erikoisuutta huomioimatta melko hyvin mitä nyt Oskari tuntuu olevan vähän turhan hädissään välillä Williamsista ja Vilanderilta tuli melko tiukka heitto noista ns. Vanhempien aikojen formuloiden rengaskestosta. Olisin mieluusti halunnut kuulla, että kuinka vanhoista formuloista herra aikoi puheissaan puhua vai oliko taas onneksi yleensä satunnaisen Vilanderin huonon selostuspäivän heittopuhetta vailla mitään muuta kun tuntumalta heitettyä puhetta ilman mitään tarkoitusta?
Harvoin niillä vanhemmilla formuloilla mitään aika-ajokierroksia kyllä ajeltiin kisavauhdeissa vaikka saihan sitä sankaria toki yrittää leikkiä mikäli puhutaan niistä ajoista mitä Vilander ehkä yritti tarkoittaa tai olla tarkoittavinaan. Sellainen leikki päättyi hyvin nopeasti sitten kyllä myös rengasrikkoon tai renkaiden pidon loppumiseen alta aikayksikön tai yhtä vaihtoehtoisesti myöhemmin sitten kuitenkin ennen kisan loppua. Poikkeukset sääntöön mikäli niitä edes olikin niin ne olivat sitten todella poikkeuksellisia, historiallisia ja lähes luonnonoikkuja rengasilmiönä lajissa ja niitä ei aikanaan kyllä montaa kappaletta ollut.
Samaa mieltä Vilanderin kanssa kuitenkin kyseisestä heittopuheesta puhuttaessa olin vain siitä, että vanhempaan aikaan tietyt renkaat ja rengastyypit joista olen ennenkin hyvin usein puhunut tällä foorumilla olivat ennen kaikkea persoonallisia tavalla joita vastaavia edes jotenkin rajallisesti on kyetty tuottamaan lajiin vasta nykypäivänä ja niillä pystyi hakemaan erilaisella tavoilla rajaa ja kosketuspintaa Vilanderinkin toteamanakin ja omanakin mikäli itse olisin selostamossa asiasta puhumassa. Harmittavasti jäi avoimeksi. Onneksi noita virheitä tulee Vilanderilta erittäin harvoin tai harvoin.
Viimeksi muokattu: