Los Cojones
Avohoidossa
Jahans, Ahvenistolla ei sitten Gran Turismoa nähdäkään.... "Aikataulusyistä järjestäjä tulee perumaan luokan 8 Gran Turismo"
Mistähän tämä tieto on peräisin?Jahans, Ahvenistolla ei sitten Gran Turismoa nähdäkään.... "Aikataulusyistä järjestäjä tulee perumaan luokan 8 Gran Turismo"
Ainakin AKK:n KITI-palvelusta löytyy tämä ilmoitus. Valitettavasti.Mistähän tämä tieto on peräisin?
Jaa juu niinpäs onkin. Katsottavaa kyllä riittää ilman sitäkin. Kuinkahan monta Legends luokan autoa on tulossa?Ainakin AKK:n KITI-palvelusta löytyy tämä ilmoitus. Valitettavasti.
Näyttäisi 26 autoa ilmoittautuneen V8 luokkaan. Ihan hyvä määrä.Ei kai sentään. Suomessa on tämän kauden ennätys 14 autoa ja en tiedä lähteekö Putte noin kauas ajamaan, vai jääkö kotikisa kauden ainoaksi... Eli Suomen sarjasta voisi 12–13 olla realistinen luku. Ruotsissa on ollut ilman suomalaisia parhaimmillaan 17 autoa viivalla. Ihan kaikki tuskin jaksavat lähteä Suomeen...
Vertailun vuoksi Mantorpissa oli keväällä 10 autoa Suomen sarjasta. Jos innokkuus matkata naapurimaahan on samalla tasolla, tarkoittaisi se 12 autoa Ruotsista. Pitäisin realistisena määränä 24–28 autoa.
Ahvenistolla muuten päättyy myös Legendsien NEZ-sarja, jonkamuut kisat ajettiin auto24ringillä ja Bikerniekillä. Baltian kisoissa oli kummasikin kolme lähtöä, Ahvenistolla vain kaksi.
Mä väittäisin, että luokan rataennätyksen ajoi Jesse Krohn 10.9.2011 ajalla 1.22,059.Ahveniston rataennätys Camaroilla kilpailuissa on Jesse Grohnin nimissä, 1.22.228.
http://legendscars.fi/wordpress/?p=3310Kausi 2017 tuo tullessaan uusia tuulia. Niistä päällimmäisenä on tietenkin FTCC-sarja jota rakennetaan pitkälti yksipäiväisyyden ehdoilla ja josta muodostuu kolmen kilpailupäivän SM-sarja. Olemme käyneet hallituksen kanssa neuvotteluita FTCC:n kanssa mukana olosta, mutta Legendsit eivät ole mukana 2017 FTCC-sarjassa.
Käytyjen neuvottelujen pohjalta emme kokeneet saavamme mitään uutta Legends kisoihin. FTCC:n ulkopuolelle muodostuu kuitenkin toinen sarja, jossa ajetaan ns. loput rata-kilpailut. Legendsit pitkälti mahdollistavat noiden kilpailujen järjestämisen.
Kauden 2017 kohokohtana tulee olemaan Legends World Finals -kilpailu Botniaringillä syyskuussa! Maailmanfinaali tulee olemaan myös meidän sarjamme kilpailu.
Sikäli kuin tiedän ja olen huhut oikein ymmärtänyt, niin FTCC on yhtä kuin Porsche GT3, Porsche Sports Cup, V1600 ja joku merkkiluokka - joko ruotsin Rellu Clio Cup tai sitten Seat Ibiza Sports Cup.Lainaus Legends-sivuilta:
http://legendscars.fi/wordpress/?p=3310
Onko niin, että Legendsit ovat jättämässä Rata-SM -sarjan, ja onko tuosta kirjoituksesta ymmärrettävissä, että ensi kaudella Rata-SM = FTCC? Jos näin on, niin silloinhan konseptin muutos antaisi Porsche-porukoille vähemmän nöyryyttävän paluun SM-sarjaan. Vai ajavatkohan Legendsit ja Porschet oman sarjansa?
Sikäli kuin tiedän ja olen huhut oikein ymmärtänyt, niin FTCC on yhtä kuin Porsche GT3, Porsche Sports Cup, V1600 ja joku merkkiluokka - joko ruotsin Rellu Clio Cup tai sitten Seat Ibiza Sports Cup.
AKK:n SM-kisoissa on sitten Extreme BMW, Legends, Formula Ford ja *EHKÄ* Gran Turismo jollei AKK onnistu taas sen orastavan alun nitistämisessä rajaamalla tekniikkasäännöillä suuren osa TimeAttack kalustosta ulos.
Noiden lisäksi V8Thunder ajaa oman kilpailukalenterinsa mukaan jokusen kisan vähän siellä ja täällä. MoMo Racing varmaan tarjoaa mahdollisuuden ajaa sekalaisella Touring ja GT/SS kalustolla Endurance-kisojen yhteydessä.
Se, mitä tuohon vielä kaipaisi, on jokin F3/F4/FRellu tapainen siipiautoluokka Fordeista ulos kasvaville kuskeille ja ehkä joku Baltic 2000 koppiautoluokka. Uutta Sport2000 zydeemiä ei kannata alkaa veivaamaan, mutta joku yhteinen sarja Balttien kanssa voisi toimia. Perinteisesti matka Liettuasta Suomeen on ollut lyhyempi kuin toisin päin. Suomi kuskit ovat hädin tuskin vaivautuneet Pärnuun asti.
En yhtään ihmettele taas. Tämä kyseinen nimimerkki ei tiedä yhtään mitään yhtään mistään! Toivottavasti järkeviä päätöksiä tulisi.eipä se ihan noinkaan ole. mikäli ymmärsin oikein asiasta tiedotetaan ahveniston viikonlopun aikana :thumbup:
Varmaan onkin liiottelua, mutta onko sillä niin suurta väliä noin loppujen lopuksi? Jos joku tuon artikkelin luettuaan päättää lähteä kisoja katsomaan, niin onko siitä kellekään haittaa?Nurmisen Jartsa kehuu Hämeen Sanomien artikkelissa että tuleva V8 Thunder skaba on "kaikkien aikojen kilpailu 20-30 vuoteen". Kova väite, jolla IMO ei oikein ole katetta. Kyllähän viimeiseen 20 vuoteen mahtuu mm. Scandinavian Ferrari Challengen kisa, samoin kuin NEZ GT kisa, jossa oli mukana Kuismasen, Behrensin ja Indrek Seppin Viperit, Vanhasen S-Cupperi 997, Hietamäen DTM-Audi, Lienin Corvette ja muita varsin kovakulkuisia pelejä Ruotsista ja Virosta kotimaisten ohella. Super2000 (Super Touring) oli tuolloin myös elinkaarensa huipulla. 2004 ajettiin vesihiihtokelissä Porsche Carrera Cupin kisa, jossa mukana Palttala ja Mika Häkkinen. Siinä ne tärkeimmän viimeisen 30 vuoden ajalta. Vähän kun laajennetaan perspektiiviä, niin Vauhtipäivät 84 lienee se kaikkein kovin ikinä Ahvenistolla tai ylipäätään Suomen radoilla ajettu kilpailu (Keimolan Interserie kisat pois lukien!). Siinä oli mukana koko joukko kovia 5-ryhmäläisiä Ruotsista ja Tanskasta sekä kirsikkana kakun päällä Henkka Toivosen LeMans Porsche. Vastaavaa tai edes liki olevaa peliä ei ole sen koomin Suomen radoilla nähty kisaamassa. Eikä ihan heti tulla näkemäänkään.
Myös 83 kisa oli mainitsemisen arvoinen Keken ja Lancian ansiosta, vaikkakin Nicke Wiikin Schnitzer Turbo BMW oli ainoa jotenkin samantasoinen laite, muut olivat sitten mitä sattuu.
Varmaankin rata -autoilun suola, kun on tasainen kalusto ja osaavat kuskit. Aika -ajoissa on sekunnin sisällä useampiakin kuljettajia.Kyllä mä tätä V8-skabaa pidän selvästi kovempana kuin Ferrari Challengea tai NEZ GT:tä. Carrera Cup taitaa mennä Häkkisen voimin edelle.