WRC kausi 2017

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Fiestan ensimmäinen versio vihdoin ajossa. Aerot melkolailla vanhasta autosta, mutta uutta tekniikkaa on päästy testaamaan.


 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
JOs saisin suunnitella 2017 VW värityksen. Tekisin siitä ehdottomasti mustavalkoisen. Palauttaisin ajopuvut valkoisiksi. Väritys jokseenkin samanlainen, kuin viime ja tänä vuonna, mutta tumman sinisen korvaisi lähes mattamusta ja valkoisella kuviolla. Näyttäs hemmetin pelottavalle pedolle !
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
JOs saisin suunnitella 2017 VW värityksen. Tekisin siitä ehdottomasti mustavalkoisen. Palauttaisin ajopuvut valkoisiksi. Väritys jokseenkin samanlainen, kuin viime ja tänä vuonna, mutta tumman sinisen korvaisi lähes mattamusta ja valkoisella kuviolla. Näyttäs hemmetin pelottavalle pedolle !
Meinaatko samanlaista, kuin Kottulinsky 1975? :D



On edes jotain konkreettista saatu m-sportillakin aikaan. Onko tuo nyt jo seuraavan sukupolven fiesta-kori, vai nykyinen?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Meinaatko samanlaista, kuin Kottulinsky 1975? :D



On edes jotain konkreettista saatu m-sportillakin aikaan. Onko tuo nyt jo seuraavan sukupolven fiesta-kori, vai nykyinen?
Mulla on hatara mielikuva, että joku olisi Suomessakin ajanut radalla 1-ryhmässä(?) suunnilleen tuolla tavoin värjätyllä Golf-kärryllä... En nyt vaan muista että kuka ja koska.... M-Sportin Siesta näyttää ihan nykyiseltä korimallilta.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
M-Sportin Siesta näyttää ihan nykyiseltä korimallilta.
Sehän se on. Tekniikkaa vaan uusittu. Tuohon sitten kuvittelemaan M-Sportin RX Focuksesta takasiipeä, levikkeitä yms.

JOs saisin suunnitella 2017 VW värityksen. Tekisin siitä ehdottomasti mustavalkoisen. Palauttaisin ajopuvut valkoisiksi. Väritys jokseenkin samanlainen, kuin viime ja tänä vuonna, mutta tumman sinisen korvaisi lähes mattamusta ja valkoisella kuviolla. Näyttäs hemmetin pelottavalle pedolle !
Näytä liitetiedosto 23180

?

Oma mobiilimuokkaus viimekesältä..
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Mustavalkoinen siksi, musta loisi siitä entistä hyökkäävämmän ja valkoiset ajopuvut siksi, että kuski eroittuisi paremmin, korostaisi heitä !:alppu:

Esim. vakoinen etu ja takapuskuri voisi sopia mustavalkoiseen autoiin kuin nänä päähän. ehkä jopa valkoinen takaspoileri. Tai vielä tarkennettuna etupuskuri valkoinen takana musta, mutta auton perä valkoinen ja takaspoileri valkoinen. tai ed. mainittu toisinpäin. Tai auto musta/mattamusta, etu ja takapurskuri tai ja takaspoileri valkoinen, kattoon ja nokkaan valkoiset raidat. Red bull logo joko mustavalkoisena, kuten testiautossa tai kelta/punaväriteinen,,ainakin erottuisi mustalla pohjalla.
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Ainoastaan VW:n kuskit on jo varmistuneet. Eli Ogier, Latvala ja Mikkelsen jatkavat myös ensi kaudella.
Citroenilla Meeken pahvi kattaa vielä vuodet 2017-2018.
Hyndailla ainoastaan Paddonilla on sopimus ensi kaudesta.
M-Sportilla Camilli jatkaa. (Rahalla ei tietenkään ole mitään tekemistä tämän kanssa :wink:)

On kyllä mielenkiintoinen tilanne, Kolmen kuskin tiimejä ja paikkoja kymmenkunta jaossa. Neuville ja Tänak ovat ilmeisesti herrat jotka tämän polkaisee käyntiin, sitten muut perässä. :alppu:
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Ralliradion höpinöiden perusteella Lapilla olisi soppari, joka kaiken järjen mukaan julkistetaan tallin taholta. Eli se on Citroen, Toyota tai Hyundai, Volkkari on täynnä ja Fordille ei tarvi mennä.

"I can tell you the names: there is Elfyn, there's Ott Tanak, Esapekka Lappi, Teemu Suninen and the young comer is Pontus Tidemand," said Makinen when asked who was in contention.
Evansin nimi ja keskustelut Japanin pään kanssa kertovat miksi Suomen lippu on huonoa valuuttaa, markkinointi jyrää nopeuden.

Edit: Citikalle on näemmä tunkua:

Matton@Autosport
He is rotating with fellow young gun Stephane Lefebvre and Finland winner Kris Meeke in the line-up this year, but only Meeke is confirmed for 2017.

Though full of praise for Breen's achievement, Matton said he was just one of 10 names on the Citroen shortlist.
 
Viimeksi muokattu:

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
Onko esillä ollut Neuvillen tilanteesta mitään? Jossain vaiheessa muistaisin että olisi vihjattu sitikan suuntaan, muistanko väärin? Mutta onko siitä ollut mitään mikä on tilanne Hyundain kanssa? Ovatko onnellista perhettä keskenään vai onko toinen osapuoli halukas muutokseen?

Ihme jos Tänak ei saa hyvää penkkiä. Vahvaa suoritusta viimeiset kaksi kisaa. Samoin Breenille toivon kisoja, jos ei täyttä kalenteria niin ainakin hyvä nippu kisoja.

Mutta entä Sordo? Ajaako Hyundailla vai tekeekö tilaa muille? Onkohan tuo Mäkisen lista täydellinen. Tuli mieleen että onko Sordo/Neuville ainoat kokeneet tarjolla olevat.

Jos Lapilla soppari jo niin onko Hyundai, jolloin Mäkiselle jää Suninen.

Kertokaas muistamattomalle: Jos kolme autoa, niin kaksi nimetään merkkipisteitä ajamaan ennen kisaa, eikös? Mutta pitääkö joku olla merkattu koko vuodeksi tallipisteille vai saako vaihtaa joka kisaan miten huvittaa?
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Onko esillä ollut Neuvillen tilanteesta mitään? Jossain vaiheessa muistaisin että olisi vihjattu sitikan suuntaan, muistanko väärin? Mutta onko siitä ollut mitään mikä on tilanne Hyundain kanssa? Ovatko onnellista perhettä keskenään vai onko toinen osapuoli halukas muutokseen?

Ihme jos Tänak ei saa hyvää penkkiä. Vahvaa suoritusta viimeiset kaksi kisaa. Samoin Breenille toivon kisoja, jos ei täyttä kalenteria niin ainakin hyvä nippu kisoja.

Mutta entä Sordo? Ajaako Hyundailla vai tekeekö tilaa muille? Onkohan tuo Mäkisen lista täydellinen. Tuli mieleen että onko Sordo/Neuville ainoat kokeneet tarjolla olevat.

Jos Lapilla soppari jo niin onko Hyundai, jolloin Mäkiselle jää Suninen.
Onko porukka niin varma Sunisen tallipaikasta? Siellä on aika monta muutakin kuskia kärkkymässä. Omasta mielestäni Suniselle itselleenkin tekisi hyvää aja vielä yksi vuosi WRC2-luokassa, vaikka sitten Lapilta vapautuvalla paikalla Skodalla.

Neuville varmaan ratkaisee aika paljon näiden kuskipaikkojen suhteen. Haluaako jatkaa Hyundailla vai ei? Paddon tuntuu menevän jatkuvasti kovempaa. Sordo neuvottelee Hyundain ja Citroenin kanssa.

Eiköhän Östbergin voi myös laskea näihin "kokeneisiin" kuskeihin.

Eniten huolissani olisin juuri Toyotan ja Tommin valinnoista, tai ketä ylipäätään saavat tai löytävät sinne.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3623
Sijainti
JKL
Lappi on Toyotalle tai sit ei mihinkään luulen... Muuan Jouhki on sen verran kovilla meriiteillä liikenteessä että luulen Sunisen olevan varmempi WRC kuski ensikaudelle kun Lapin vaikka oikeasti homman kuuluisi olla juuri toisinpäin. Mutta luulen että Montessa on neljä Suomalaista WRC:n puikoissa siitä huolimatta... Ja Suninen ei ole Toyotalla... Tänakin näkisin mielelläni Toyotalla mutta siinä painaa varmaan DMackin kuvio jotenkin. Heillähän on halu ajattaa Ottia ja Evansia Fordilla ensivuonna... Toyota tarvitsee myös ainakin yhden ykköskovan ulkomaisen nimen... Niitä ei vapaana ole mielestäni kun Tänak ja Neuville... Kahteen jakkaraan sitten voi tulla Suomalaiset... Se että ketkä onkin sitten jännempi kysymys...
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Östberg voisi välillä väläytellä niin kiinnostaisi ainakin itseäni enemmän. En oikein jaksa edes seurata kun ei kulje.
Keskittynyt valittamaan autosta. Kumma homma kun Tänak menee samalla autolla ja Dmackin kummeleilla ihan eri vauhtia. Olisiko Toyotan miehiä?
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Omat veikkaukset:

VW: Ogier, Latvala, Mikkelsen
Citroen: Meeke, Breen, Lefebvre
Hyundai: Paddon, Neuville, Sordo/Abbring
Ford: Camilli, Östberg, Evans
Toyota: Tänak, Hänninen, Lappi

M-sport alkaa ajattamaan koko tallia Dmackeilla, joilloin Dmack ei tarvitse omaa tiimiä. Suninen ajaa PH-sportin Citikalla Portugalista alkaen, kuten myös Quentin Gilbert.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Omat veikkaukset:

VW: Ogier, Latvala, Mikkelsen
Citroen: Meeke, Breen, Lefebvre
Hyundai: Paddon, Neuville, Sordo/Abbring
Ford: Camilli, Östberg, Evans
Toyota: Tänak, Hänninen, Lappi

M-sport alkaa ajattamaan koko tallia Dmackeilla, joilloin Dmack ei tarvitse omaa tiimiä. Suninen ajaa PH-sportin Citikalla Portugalista alkaen, kuten myös Quentin Gilbert.
Haluaako Neuville ryhtyä Hyundailla 2-kuskiksi peesaamaan Paddonia? Mitä sanoo Toyotan markkinointi-osasto ideasta ajattaa kahta suomalaista vai halutaanko kerätä PR-pisteitä isommilta ja tärkeämmiltä markkina-alueilta? Tuosta kolmikosta kukaan ei ole ns. myyvä nimi. Kolmanteen autoon Japanin pää varmasti haluaa Arain.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Haluaako Neuville ryhtyä Hyundailla 2-kuskiksi peesaamaan Paddonia? Mitä sanoo Toyotan markkinointi-osasto ideasta ajattaa kahta suomalaista vai halutaanko kerätä PR-pisteitä isommilta ja tärkeämmiltä markkina-alueilta? Tuosta kolmikosta kukaan ei ole ns. myyvä nimi. Kolmanteen autoon Japanin pää varmasti haluaa Arain.
Neuville tuskin pääsee kovin helpolla silloinkaan jos olisi Meeken tallikaveri? Taitaisi Toyota olla Neuvillen paras vaihtoehto? Ei ne Japsit voi niin hulluja olla jonku Arain sinne WRC:een rattiin laittaa. Onhan nää Japanian pojat ihan täysiä turisteja..

Ei sitä Toyotaa myydä yhtään sen paremmin vaikka siellä olisi Japanilainen kuski.

Volkkarilla asia on ymmärretty, riittää että on parhaat kuskit, kansallisuudesta riippumatta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Neuville tuskin pääsee kovin helpolla silloinkaan jos olisi Meeken tallikaveri? Taitaisi Toyota olla Neuvillen paras vaihtoehto? Ei ne Japsit voi niin hulluja olla jonku Arain sinne WRC:een rattiin laittaa. Onhan nää Japanian pojat ihan täysiä turisteja..

Volkkarilla asia on ymmärretty, riittää että on parhaat kuskit, kansallisuudesta riippumatta.
Kansanauto onkin sääntöä vahistava poikkeus. Hyundain piällikkö Nandan mm. näkee asiat toisin. Abbringin ajattaminen on heille markkinointisyistä parempi diili kuin mitä oli esim. Hännisen ajattaminen. Hollanti ja Belgia muodostavat paaljon isomman ja tärkeämmän markkina-alueen kuin joku kälyinen Suomi. Taitaa pelkästään Amsterdamin alueella olla enemmän väkeä kuin koko Suomessa. Ja Abbring on myös jatkossa Hyundain kuski. Ymmärtääkseni Abbring ajaa uudella R5:lla WRC2 sarjan sallitut 6 rallia joissa Sordo saa alleen kolmannen WRC:n. Muutoin kolmatta WRC:ta ajaa sitten Abbring.

Mitä Nipponin turisteihin tulee, niin 2001 Pappa-Arai ajoi täyden ohjelman Subaru World Rally Teamin Impreza S7:lla. 2002 ajoi Kreikan ja Saksan tehdaskuljettajana, 2003 täysi 7 kisan ohjelma Production WRCssa tehtaan lukuun, 2004 virallisesti oman tiimin nimissä Production WRC:n kakkoseksi, käytännössä tehtaan tuella.Ja millä naruilla joku Uwe Nittel pääsi ajamaan Mäkisen kaverina tehtaan autolla MM-sarjaa? Ei ainakaan raa'an nopeutensa perusteella.

En lainkaan ihmettelisi vaikka Toyoda-san haluaisi että Arai-san ajelee hänen tiiminsä väreissä sen jälkeen kun Nipponin pään markkinointi-gurut ovat asian hänelle esittäneet kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

Neville ja Titanak voisivat hyvinkin olla hyviä vaihtoehtoja Toyodalle ensi kaudeksi ja myös Toyoda heille. Sitruunalla olisi tosiaan mission impossible kangeta Meeke pois valtaistuimelta eikä Breenikään tuoreiden näyttöjensä ansiosta ole ihan kakunpaloja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minun mielestäni moottoriurheilu ei ole kovin kansallisesti värittynyt urheilu, vaan kuskeja fanitetaan yli kansallisuusrajojen. Onhan F1:nkin suosituin kuski tiettävästi suomalainen. Toki siitä on joskus apua, mutta se ei todellakaan ole edellytys. Tänak näyttäisi olevan tulollaan oleva tähti, jonka varmasti moni talli on jo bongannut.

Millä näytöillä Arai läpäisisi FIA:n tiukentuneet kuskivaatimukset?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Minun mielestäni moottoriurheilu ei ole kovin kansallisesti värittynyt urheilu, vaan kuskeja fanitetaan yli kansallisuusrajojen. Onhan F1:nkin suosituin kuski tiettävästi suomalainen. Toki siitä on joskus apua, mutta se ei todellakaan ole edellytys. Tänak näyttäisi olevan tulollaan oleva tähti, jonka varmasti moni talli on jo bongannut.
Ilman Kimiä ja Valdea F1 ei Suomessa kiinnostaisi juuri ketään muita kuin vannoituneimpia laji-friikkejä ja Ossi Oikarista.


Millä näytöillä Arai läpäisisi FIA:n tiukentuneet kuskivaatimukset?
No hei - jos Citroen WRT pysytyy peukaloimaan EK-aikoja itselleen mieleiseen suuntaan, niin siihen nähdenhän tuo olisi ihan kakun paloja....:doubtful::D:D
 
Ylös