WRC kausi 2017

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos Ruotsin ralli pysyy siellä missä pysyy, niin miksei sinne voi alkaa valmistautua vähän kuten Monteen, jossa etukäteen ei voi ikinä tietää keliä. Onko sora + lumi niin paljon vaikeampi yhdistelmä renkaiden suhteen kuin asfaltti + lumi? Ei se nyt voi tulla joka vuosi monta vuotta putkeen yllätyksenä, että lunta ei olekaan. Ainakin tällä välttää erikoiskokeiden perumisen.
Kustannus kysymys. monten asvalttitiet kyllä kestää nastattomien pyörien alla on sitten lunta tai ei. Ruotsissa ajetaan rehellisillä piikkipyörillä, jotka jyrsii tien urille ja jos pinnassa ei ole kunnolla lunta ja jäätä, niin ne tiet on sitten grande morjes jo yhden ajokerran jälkeen.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3614
Sijainti
JKL
Tuo on ihan hyvä sääpalvelu mutta onhan kaikki ennusteet vaan enemmän tai vähemmän valistuneita arvauksia...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Joo, Accuweather on iso ja tunnettu, mutta nyrkkisääntöhän on että yli 3 pv ennusteet on aivan yhtä tyhjän kanssa etenkin mitä tulee sateisiin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Joo, Accuweather on iso ja tunnettu, mutta nyrkkisääntöhän on että yli 3 pv ennusteet on aivan yhtä tyhjän kanssa etenkin mitä tulee sateisiin.
Jep, 60-luvun alkupuolella perustettu Accuweather on kaikkea muuta kuin humpuukifirma, usein osuu paremmin oikeaan Suomen säästä kuin Foreca. Mutta se kannattaa tosiaan pitää mielessä, että erityisesti sateen suhteen niillä pidennetyllä ennusteilla ei ole kuin suuntaa antavaa merkitystä.

Joskus muuten Juha Föhr kolumnissaan kritisoi ihmisten uusavuttomuutta. Paikallissäätä pystyy tunnustelemaan ihan jo avaamalla ikkunan, mutta ihmiset sopivat tai peruuttavat menoja jonkun netissä näkyvän pilvi-aurinkosymbolin perusteella.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Prokop on kertonut mielenkiintoisia VW-skenaarioita.

https://www.sport.cz/moto/rallye/clanek/851350-ctyrnasobny-mistr-sveta-v-ceskem-tymu-nebyla-to-utopie-ale-trumfem-pro-velke-bitvy-je-nor.html#hp-sez

"Everything was agreed. Red Bull would be involved, as Ogier's partner. Three cars would be run by our team in Jihlava. VW board knew that the budget would correspond to czech circumstances. Ogier even agreed to skip Monte Carlo noting that he would 14 have more days with his family. But in the last minute before signing the deal one regular WRC competitor got interested. He promised Qatar money to Volkswagen. Everything got stucked. Ogier shown his tolerance and postponed his signing twice. When he finally had no other option, he signed for Ford. And actually, I did too."
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Tänään on ollut Lapin vuoro lennättää Yarista
Kukaan kiinnittänyt huomioo tähän massiiviseen takasiipeen, mikä on kisa-autossa, että se on todella samanllainen kuin 206wrc:ssä ? Todella ruma, kun noin massiivinen. :yuck: Puuppolan jengillä pitää olla..
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Idästä lähestyvä kylmä ilma saapuu juuri sopivaan aikaan ja tällä hetkellä näyttää ensi viikoksi pakkaskeliä Ruotsin rallin alueelle.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Mitäs ongelmaa heillä oli muuta, kuin Meeken lauantainen? Lefebvre poltti kytkimen omalla toiminnallaan.
Meeken pitäisi nyt onnistua Ruotsissa, jos mielii mestaruus taistoon mukaan. Muuten tulee kivinen kausi.
Kyllä heillä ongelmia on ollut auton kanssa, Meeke on myöntänyt mm. tekniset ongelmat. http://urheiluuutiset.com/meeke-myontaa-ongelmat-tiimin-on-vaikea-olla-taysin-luottavainen/

Yves Matton toki tallipäällikkönä puhuu toisin, jää nähtäväksi saako talli Ruotsissa uskottavuuttaan takaisin.. http://urheiluuutiset.com/citroenin-yves-matton-olemme-luottavaisia-omasta-suorituskyvystamme/


Ruotsin testeissä Meeke on jo ollut pyörät taivasta kohden Citikalla.

 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Kyllä heillä ongelmia on ollut auton kanssa, Meeke on myöntänyt mm. tekniset ongelmat. http://urheiluuutiset.com/meeke-myontaa-ongelmat-tiimin-on-vaikea-olla-taysin-luottavainen/

Yves Matton toki tallipäällikkönä puhuu toisin, jää nähtäväksi saako talli Ruotsissa uskottavuuttaan takaisin.. http://urheiluuutiset.com/citroenin-yves-matton-olemme-luottavaisia-omasta-suorituskyvystamme/


Ruotsin testeissä Meeke on jo ollut pyörät taivasta kohden Citikalla.

https://pbs.twimg.com/media/C37bgM2UYAAOgQK.jpg[/IMG]
Ei varmasti ainakaan parantanut Meeken itseluottamusta tuo kaato...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Ei varmasti ainakaan parantanut Meeken itseluottamusta tuo kaato...
Valmiiksi kun on pohjamudissa tuo itseluottamus Meekellä niin no... ei oo kuin suunta ylöspäin:
http://www.crash.net/wrc/news/240145/1/meeke-rallye-monte-carlo-off-knocked-my-confidence.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=rss

"After a disappointing Monte-Carlo, both for me and the team as a whole, it's difficult to feel fully confident coming into Rally Sweden,” Meeke said. “We have learned the lessons from the opening round and we'll come back stronger at the upcoming events. It's a long season.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Eipä tarkemmin selitetty tuossa, mutta aiemmissa uutisissa on ja ilmeisesti liittyy siihen että kun VW ei virallisesti olisi valmistaja sarjassa, missasivat sen deadlinen eivätkä olisi enää maksaneet osallistumismaksua valmistajana. Niin ja tietenkin vähän voi pelottaa, että mitä suorityskykyä sieltä olisi tullut, mutta tuossa pitääkin tasapainoittaa tallien oma intressi ja sarjan intressi.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Eipä tarkemmin selitetty tuossa, mutta aiemmissa uutisissa on ja ilmeisesti liittyy siihen että kun VW ei virallisesti olisi valmistaja sarjassa, missasivat sen deadlinen eivätkä olisi enää maksaneet osallistumismaksua valmistajana. Niin ja tietenkin vähän voi pelottaa, että mitä suorityskykyä sieltä olisi tullut, mutta tuossa pitääkin tasapainoittaa tallien oma intressi ja sarjan intressi.
Pystyykö/saako noihin vehjeksiin löydä Skodan pahvit ympärille (jos Skoda on maksanut osallistumismaksun) vai pitäiskö autokin olla jo luokiteltu tälle kaudelle? Kaipa tuo Fabiasta menisi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pystyykö/saako noihin vehjeksiin löydä Skodan pahvit ympärille (jos Skoda on maksanut osallistumismaksun) vai pitäiskö autokin olla jo luokiteltu tälle kaudelle? Kaipa tuo Fabiasta menisi.
Aerokittiä lukuunottamatta luulisi menevän liki pelkällä korinvaihdolla.

Fabiasta kun on jo nelikko R5 olemassa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pystyykö/saako noihin vehjeksiin löydä Skodan pahvit ympärille (jos Skoda on maksanut osallistumismaksun) vai pitäiskö autokin olla jo luokiteltu tälle kaudelle? Kaipa tuo Fabiasta menisi.
Vois mennä paitsi että Skodalla ei taida olla mitään intressiä lähteä WRC1:een ilman emokonsernin rahallista tukea. Ja sitähän ei ole luvassa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Katsoin WRC+:sta onboardin tuosta keskinopeuden takia perutusta EK:sta (SS09 eli eka veto, kuvakulmaksi vaikka Ogier & FX Camera eli jossa näkyy ratti). Odotetusti pitkillä kaasu pohjassa -osuuksillahan se selittyi. Näillä eväillä ei kyllä kovin montaa EK:ta esim. Jyväskylässä ajeta toiseen kertaan jollei tätä ole jo reittiä suunniteltaessa huomioitu.

Järkiratkaisu olisi toki lakata tuijottamasta pelkkää koko EK:n keskinopeutta, kun se ei varsinaisesti turvallisuudesta mitään kerro. Heinäpaalit sinne tänne tai katkaistaan EK keskeltä niin keskinopeus putoaa, mutta silti varmaan saavutetaan samat huippunopeudet hetkittäin.
 
Ylös