F1-uutisia 2017

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Näin on, liikaa keinotekoisia rajoituksia. Pahinta on että testi ja kestävyysmääräykset estävät takamatkalla olevien tallien mahdollisuuksia kiriä eroja kiinni.

Kubicasta sanoisin että miehen pitäisi nykyisiä autoja testata jotta näkee miten kestää g-voimat ja ajamisen raskautuksen.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuo moottoreiden määrän jatkuva kiristäminen on minusta ihan hölmön hommaa! Nämä nykyiset rajoituksetkin on vieneet ykkösistä paljon mielenkiintoa kun moottoreista ja autoista ei oteta enää kaikkea irti ja keskeytyksiä nähdään niin vähän, joten päin vastoin minusta tuota moottoreiden määrää pitäisi vaan lisätä. Jos kustannukset on liian kovat niin näistä ultrakalliista hybridi-härpäkkeistä voisi siirtyä halvempaan tekniikkaan sen sijaan että F1:stä tehdään jotain "litralla pisimmälle" -taloudellisuusajoa jossa vedetään samalla moottorilla kolme kautta putkeen.
Menohan meni jo samaan V8-aikana, eikä kyllä juuri keskeytyksiä nähty silloinkaan. Silloin vielä kestävyys varmistettiin alastuunaamalla, joten se oli periaatetasolla vielä tyhmempää, nykyiset on sentään suunniteltu kestämään. Siitä voisi päätellä, että sama systeemi olisi käytössä riippumatta hinnasta ja semmoinen, että motti per aika-ajo ja motti per kisa ei taida olla tulossa koskaan takaisin. Kilpailullisesti suurin ongelma tässä on se että rajan ylittyessä moottorin tai muun palikan vaihto tietää kymmenien lähtöruutujen penalttia seuraavaan kisaan.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Menohan meni jo samaan V8-aikana, eikä kyllä juuri keskeytyksiä nähty silloinkaan. Silloin vielä kestävyys varmistettiin alastuunaamalla, joten se oli periaatetasolla vielä tyhmempää, nykyiset on sentään suunniteltu kestämään. Siitä voisi päätellä, että sama systeemi olisi käytössä riippumatta hinnasta ja semmoinen, että motti per aika-ajo ja motti per kisa ei taida olla tulossa koskaan takaisin. Kilpailullisesti suurin ongelma tässä on se että rajan ylittyessä moottorin tai muun palikan vaihto tietää kymmenien lähtöruutujen penalttia seuraavaan kisaan.
Ja silloin mestaruudet jaetaan ei-urheilullisin perustein.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ainoa asia josta Kaltenborn jää mieleen, on Australian GP 2015 ja kuskisekoilut. Giedo van der Garden hengailu Sauberin pilttuussa oli kiusallisen koomista. Tai koomisen kiusallista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8803
Sijainti
Vantaa
Voisiko Kalterbornin potkut tarkoittaa, että Sauberista tulisi Hondan tehdastiimi? Muuttuu Hondaksi?
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
Voisiko Kalterbornin potkut tarkoittaa, että Sauberista tulisi Hondan tehdastiimi? Muuttuu Hondaksi?
Miksipä ei!

Tulihan nämä potkut Sauberin kuljettajille yllätyksenä. Tämä viittaa nopeisiin viime aikoina tehtyihin päätöksiin, mikä juontaa juurensa Hondan ja McLarenin välirikkoon.

Kuten McLaren 2017 -ketjussa viittasinkin, Hondan ja McLarenin teiden erkaantumisesta on jo tehty päätös jota ei vain vielä ole tuotu julkisuuteen. Tämän vuoksi Sauberiakin on alettava laittaan uuteen uskoon. Kuka ja mistä maasta onkaan tuleva tallipäällikkö...? ;)
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Kukas se omistaakaan Sauberin nykyään? Taisi Monishallakin olla pieni siivu yhtiöstä Peterin perintönä...
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Monisha omisti kai 33.3% Sauberista, kunnes Longbow Finance ilmeisesti osti koko tallin itselleen.

Olisiko niin, että Honda ostaa koko tallin ja siirtää johtoon oman miehensä?
Kolme vuotta taas ajetaan tehdastiiminä ja sitten tiet taas eroaa, kuka lienee se seuraava pelastaja?
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6780
Sijainti
Täällähä mä
Ei suostunut Monisha suosimaan Erkkiä joten kenkää tuli. Kyllä se ihan hyvää työtä teki pitämällä Sauberin pinnalla vaikeina aikoina.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8803
Sijainti
Vantaa
http://www.is.fi/formula1/art-2000005267634.html

F1-asiantuntija lyttää Räikkösen tylysti: ”Antakaa nyt Kimille potkut”

FORMULA 1 Tanskalaislehti Ekstra Bladetin toimittaja ei silittele suomalaiskuskin päätä.
Aika huuhaata tanskalainen toimittaja kertoo tässä. Minkä otsikon alla näitä nykyään käsitellään?

Vaikka en olekkaan tunnetusti suuri Kimi-fani, eipä Vettel nyt niin paljon parempi ole alkukauden jälkeen ollut. Hiukan nopeampi ja varmempi, mutta en välttämättä Ferrarina lähtisi kuskia vaihtamaan.

En myöskään ymmärrä Carlos Sainzin hypetystä. Herra on minusta yksi virheherkimmistä kavereista koko gridillä tällä hetkellä. Tulee mieleen viime kisa, Strollin torppaaminen ja sitten se hitaasti kaiteeseen kolhaisu. Nopeuskaan mitään järisyttävää ollut. Lisäksi Kanadassa ei pitänyt lupauksestaan kiinni antaa vetoapua Kyvatille eli kyseessä ei taida olla tiimipelurikaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1112
MTV:llä uutisoidaan McLarenin paluusta Mersun moottoreihin ja että testaisivat mersun konetta jo unkarin gp:n jälkeisissä testeissä.

Jotenki mua huvittaisi jos Briatore saisi puhuttua Alonson Mercedekselle tai muuhun talliin siirtyen McLarenilta pois --> Tarve hyvälle luotettavalle kuskille

Ferrari päätyisi korvaamaan Kimin esimerkiksi Ricciardolla tai Bottaksella tai Kimi leipääntyy Ferrarin kohteluun ja sattuisi saamaan McLarenilta tarjouksen

Kimi-->Mclaren ja kaikille kriitikoille jauhot suuhun vähän kuten Lotuksella

Itse henkilökohtaisesti haluaisin nähdä tämän skenaarion.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4401
Bottas menee Ferrarille jos Mersulta ei tule jatkopestiä. Kimi lopettaa tämän kauden jälkeen.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Näillä näytöillä voi hyvinkin Bottaksen sopimus jatkua.
Taitaa muutenkin keskittyä enemmän ajamiseen kuin henkiseen sodankäyntiin, joka helpottanee tiimin toimintaa.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Viime kisan jälkeen Hamilton-Vettel kaksikko Mersulla kuulostaa entistäkin epätodennäköisemmältä :D Vaikka tiimihän ne päätökset lopulta tekee, niin kai kultapojan mielipidekin jossain määrin vaikuttaa, ja Hamilton tuntuu tulevan Bottaksen kanssa hyvin toimeen. Tällä hetkellä Bottaksen jatkosopimus on todennäköisin skenaario, mutta ei Alonson siirtyminenkään täysin mahdottomalta kuulosta.

Kimin näytöillä ei McLarenille pääse, ja tuskin enää saa jatkosopimusta Ferrarillekaan. Eikös se ole nyt niin, että Ferrari-kuski (Vettel) johtaa MM-sarjaa, mutta Mercedes on tallipisteissä ykkösenä, koska Kimi on MM-pisteissä viidentenä ja hänellä on pisteitä noin 47% verrattuna Vetteliin. Jos McLaren palaa Mersun asiakastalliksi, siellä pysynee samat kuskit kuin tälläkin kaudella, ellei Alonso siirry Meredekselle. Jos McLaren-Mercedeksellä on vapaa kuskinpaikka auki, niin eiköhän sinne mene Wehrlein.
 
Viimeksi muokattu:

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Kimin näytöillä ei McLarenille pääse, ja tuskin enää saa jatkosopimusta Ferrarillekaan. Eikös se ole nyt niin, että Ferrari-kuski (Vettel) johtaa MM-sarjaa, mutta Mercedes on tallipisteissä ykkösenä, koska Kimi on MM-pisteissä viidentenä ja hänellä on pisteitä noin 47% verrattuna Vetteliin.
Mersun Torpedohan ei ole vaikuttanut Kimin pisteisiin ollenkaan? :D
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
Formula ykköset on nykyään yhä suuremmissa määrin joukkuelaji, ja kuljettajan osuus on vain yksi muiden joukossa, vaikkakin kaikkeista näkyvin... Auton maaliin vieminen on tiimin yhteisen työn tuotos, ja jos joku kämmää, autolle annetaan rangaistus. Toki Webberin pointti on kuitenkin pohjimmiltaan ihan oikea. Tiimipisteistä tehty vähennys kuulostaisi äkkiseltään sopivammalta. :thumbup:

Ja grid penaltyt ovat kyllä hieman typeriä, varsinkin jos aika-ajon nopeinta kuljettajaa tiputetaan muutama ruutu, ja kakkoseksi ajanut onkin yhtäkkiä saavuttanut paalupaikan... Schumi paalu Monaco 2012!
 
Ylös