Andrew BensonVerified account @andrewbensonf1Lauda tiesi vahvistaa että Seb jää Ferrarille, keskusteluja käytiin Mersun mutta ne lopetettiin jo pari kuukautta sitten.
Näin uskon itsekin. Ehdottomasti Leclercin mielestäni on saatava kisakuskin pesti ensi kaudeksi. Sellaista jälkeä kaveri tekee F2:ssa, että alta pois. Hänen kaverinaan Sauberilla varmaan jatkanee Ericsson, kun ilmeisesti tuo paljon rahaa tiimille. Palmer ei kyllä voi enää kolmatta kautta Rellulla ajaa. Kuka sitten korvaa niin vaikeampi kysymys. Kubica olisi mielenkiintoinen. Kvyatin suoritukset ainakin on niin huonoja, että aika olisi jo lähteä formulosita. Gaslyhan siellä olisi jonossa seuraavana, joten Ranskalainen Toro Rossolle ensi kaudeksi?Eiköhän Ferrari istuta Giovinazzin ja LeClercin Sauberille tai vähintään toisen. Palmerin jatkoon Rellulla en usko vaikka tänään kulkikin. Kvyatille voi kanssa käydä ohraiset.
Ei Ericsson tuo rahaa tiimille, Sauberin omistaa ruotsalaiset miljardöörit sveitsiläisen yhtiön kautta.Hänen kaverinaan Sauberilla varmaan jatkanee Ericsson, kun ilmeisesti tuo paljon rahaa tiimille.
Wehrlein kävi testaamassa Force Indiaa 2015, ja ilmeisesti hänen persoonansa ei oikein miellyttänyt tallia. Se oli jo taustalla siihen, että Ocon päätyi talliin täksi kaudeksi hänen sijastaan.Tuli mieleen sellainenkin "tuolileikki" että jos Leclerc tai Giovinazzi menee Sauberille Ericssonin pariksi, ja Perez jatkaa tuota törmäilyä ja kiukuttelua, niin voisiko käydä niin että FI päättäisikin vaihtaa Perezin tilalle Sauberilta ilman paikkaa jäävän Wehrleinin ja Perez siirtyisi Palmerin tilalle Rellulle? Tämä siinä tapauksessa että Rellu päättää että Kubica on liian suuri riski.
Kausi taisi olla siinä, eiköhän avata 2018-toikki. :alppu: FIA=MIA, siis aivan älytöntä. :mad_old: :frown:FIA confirms Mercedes can keep higher oil burn limit
The FIA has confirmed that Mercedes will be allowed to run its latest engine at a higher level of oil burn for the remainder of the season, following the German manufacturer’s move to introduce it at the Belgian Grand Prix.
With a new oil burn limit of 0.9 litres per 100km coming into force at the Italian Grand Prix, Mercedes pre-empted that cut-off point by bringing its fourth and final power unit into play in Belgium last weekend.
According to an FIA technical directive issued by the FIA in July, engines introduced before Monza would be allowed to run at an oil burn level of 1.2 litres per 100km.
However, there was subsequently some confusion about whether the ruling on the limits was superseded by a separate regulation that states customer units have to be at the same specification as the works outfits.
If that was the case, then it was suggested Mercedes would have to comply with the 0.9l limit when its customers moved on to their final engine.
But ahead of the Italian Grand Prix, the FIA has confirmed that Mercedes will only have to comply with the 1.2l limit that was laid down in the technical directive – because the engine has already been used.
The ruling does mean, however, that when Mercedes customer teams introduce their final units, they will have to run it at the 0.9L level.
An FIA spokesman said: “If an engine (ICE element) is introduced at or after the Monza race weekend, its oil consumption needs to be below 0.9L/100km whenever it is used.
“If an engine (ICE element) has been introduced at or before the Spa race weekend, its oil consumption needs to be below 1.2L/100km whenever it is used.”
The FIA deems that has engine has been used as soon as a car’s timing transponder has been triggered by leaving the pitlane.
The Mercedes move to bring its final engine to Spa was understood to have caused some unease at Ferrari, because the Italian outfit had not been expecting anyone to bring new engines for that weekend.
Furthermore, it also means the Maranello outfit will have to run its new engine – when it comes – at the 0.9 litres per 100km limit.
The issue of oil burn had become a talking point in Belgium, but Mercedes boss Toto Wolff made it clear he was happy to speak to Ferrari about the matter if there was anything they were unhappy about.
“We are fierce competitors and the relationship we have is that we stick our heads together if there is a problem, and we discuss it behind closed doors,” he said, when asked by Motorsport.com about the oil burn situation.
“It hasn’t come up. We need to be careful that things are not made up in the public that are just not right, and not true. So far, I’m easy about it.”
Vähän epäilen, että Sauberin toimintaa pyörittävät ruotsalaismiljoonat pitävät Ericssonin toisella kuskin paikalla. Toiselle mitä todennäköisimmiten Leclerc tai Giovinazzi.Ferrarin moottorin (ajanmukaisen version) myötä Giovinazi ja Leclerc vaikuttaa jopa todennäköiseltä kuskiparilta Sauberille. Leclercin paikkaa voi jopa pitää varmana.
Ja Mersu oli täysin tietoinen tulevasta säännöstä. Haluaisin tietää kenen lompakkoon Mersulla on suoralinja.Tossahan Mersu todistaa että lisätehoa on hankittu polttamalla öljyä moottorissa ja kaikesta huolimatta FIA hyväksyy tämän vaikka säännöt kieltävät tämän vaikka sääntöön tehtiin tarkistus kesällä kun asiasta oli epäily.
Ettei olisi Ferrari omille kintuilleen.. Ei tässä sääntömuutoksessa kesken kauden ole mitään järkeä. Voitelurahaa on käytetty, se on selvä.Sinänsä tämä päätös itsessään on minusta ihan ok, mutta minkä takia näitä teknisiä muutoksia pitää tehdä kesken kauden?
Ottaisivat nyt vihdoin opikseen että kesken kauden ei pitäisi tehdä tälläisiä muutoksia sääntöihin koska aina voi joku hyötyä näistä ja ae asettaa kilpailutilanteen hieman epäreiluksi.
Pidät todennäköisenä sekä omistajien, että rahoittajien ylikävelemistä tavarantoimittajan pyynnöstä, hieman erikoinen skenaario.Ferrarin moottorin (ajanmukaisen version) myötä Giovinazi ja Leclerc vaikuttaa jopa todennäköiseltä kuskiparilta Sauberille. Leclercin paikkaa voi jopa pitää varmana.
Toisaalta kuinkakohan paljon ko. ruotsalaismiljardöörit Sauberista omistaisivat jos heillä ei olisi omaa poikaa laittaa rattiin?Ei Ericsson tuo rahaa tiimille, Sauberin omistaa ruotsalaiset miljardöörit sveitsiläisen yhtiön kautta.