F1-uutisia 2017

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Jep! Taisi RedBullin suunsoitto Renaultia kohtaan kolahtaa lopulta omaan nilkkaan. :ahem: Saattaa Bullilla tulla kiire saada auto voittajaluokkaan Hondan kanssa kaudelle 2019? Jännäksi menee nämä siirrot.
Ei kai RedBull enää viime aikoina ole avautunut moottoreistaan??

Millä koneilla McLaren ajaa ensi kaudella?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Tulisikohan RedBullille sitten Mersun moottorit? Ei oikein ole järkeä muussa kuin Mersussa tai Ferrarissa.

Vai tekevätkö yhteistyössä jonkun kanssa omat? :)

VW, Ford, Toyota?
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7598
Tulisikohan RedBullille sitten Mersun moottorit? Ei oikein ole järkeä muussa kuin Mersussa tai Ferrarissa.

Vai tekevätkö yhteistyössä jonkun kanssa omat? :)

VW, Ford, Toyota?
2019 Honda, koska ennen uusia moottorisääntöjä ei ole uusia valmistajia tulossa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
2019 Honda, koska ennen uusia moottorisääntöjä ei ole uusia valmistajia tulossa.
Red Bull -pomolta kova vihjaus – "Ilmoitus on tulossa".

Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner pudotti mielenkiintoisen vihjauksen Sky Sportsin haastattelussa.

– Pian on tulossa ilmoitus, joka ei ole Porsche tai Honda. Meillä on suhde autoyhtiön kanssa, Horner tokaisi.


https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/red-bull-pomolta-kova-vihjaus-ilmoitus-on-tulossa/6576922
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ei Ekiä voi syyttää jos joku onneton haluaa Hondan koneet :eek:
Vitsi on tietysti siinä, että asiantuntija Mustakarin track record näissä ennustuksissa on törkeän huono. Noppaa heittämällä tai joltain mustekalalta kysymällä ois saanut parempia tuloksia keskimäärin.

Haluan toki uskoa, että Honda ja Toro Rosso lentää tulevalla kaudella.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5354
Vitsi on tietysti siinä, että asiantuntija Mustakarin track record näissä ennustuksissa on törkeän huono. Noppaa heittämällä tai joltain mustekalalta kysymällä ois saanut parempia tuloksia keskimäärin.

Haluan toki uskoa, että Honda ja Toro Rosso lentää tulevalla kaudella.
Ehtihän Eki myös jo Unkarin testien jälkeen julistamaan Kubican sopimuksen todennäköiseksi.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Guardian -lehden Giles Richards ennakoi loppukauden voimasuhteita, kirjoitettu ennen Singaporen GP:tä.

The Mercedes has been strongest on low-downforce, high-speed circuits with fast corners and finds its tyre-operating temperature window better in cooler climes. It has the more powerful engine but a longer wheelbase.

The Ferrari comes into its own on high-downforce circuits with slower corners. It enjoys superb balance on entry and exit through the twisty stuff and has a wider operating window in high temperatures.

Singapore 17 Sept
The Marina Bay street circuit’s 23 corners, many of 90 degrees, and short straights demand high downforce rather than power – the longest period of uninterrupted full throttle lasts only nine seconds and although it is a night race temperatures and humidity remain high.
Advantage: Ferrari.

Malaysia 1 Oct
Sepang presents an intriguing mixture of high and medium to slow-speed corners, that demand a setup compromised to be optimised across them all. The two long straights will reward straight-line speed with 60% of the lap at full throttle. High temperatures will once again be a factor.
Advantage: Mercedes. Track position from qualifying, as at Spa, may prove crucial.

Japan 8 Oct
Fast, technical and challenging, Suzuka is rightly popular with fans and drivers because it combines so much across the 3.6-mile lap. A combination of low, medium and fast corners – the high speed sweep of the essess, 130R, the double apex at Spoon, the hairpin and chicane.
Advantage: Evens. Too close to call, both cars bring strengths to Suzuka, which could make for an absolute classic.

USA 22 Oct
The Circuit of the Americas has more fast corners than Spa and more slow corners than Hungary. Turn three to turn nine is fast, similar to Maggots-Becketts-Chapel at Silverstone but it is followed from the hairpin at turn 11 by a twisting, technical section that requires strong downforce.
Advantage: Mercedes. Making the most of the first half of the lap should prove enough.

Mexico 29 Oct
A tight stadium section at the end of the lap requires grip and balance (turn 13 is taken at only 45mph). The Autódromo Hermanos Rodríguez also includes two big straights. The high altitude and thin air affects engine performance, so any power deficit will be exposed.
Advantage: Mercedes.

Brazil 12 Nov
Interlagos offers differing ways to approach its magnificent challenge. It can be attacked and rewards a strong front end. Adapting a low-drag approach for the long run from Junção into turn one can pay off but equally high downforce through the infield middle sector is a major boon. The potential for high temperatures will also be factored in.
Advantage: Evens. A compromise setup puts track position at a premium.

Abu Dhabi 26 Nov
Opening with the circuit’s two fastest corners, which are followed by two straights, Yas Marina also features a technical section with a host of slow turns. Again setting up the car to maximise specific sections is the judgment call. Moving from twilight to darkness also affects grip and performance but offers dropping temperatures.
Advantage: Mercedes. Little to chose between them but the opening two thirds of the lap plays to Mercedes’ strengths.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
914
Red Bull on ensi kaudella Aston Martin Red Bull Racing ja yhteistyö syvenee.

http://www.redbullracing.com/article/driving-future-innovation
Tämä on sinänsä mielenkiintoinen kehityskulku ja jännä nähdä minne tämä johtaa. Voisiko Aston Martin ryhtyä moottorivalmistajaksi vai aikovatko ostaa jossain vaiheessa koko tallin itselleen? Kauaahan siitäkään ei ole, kun huhuttiin että Porsche ostaisi Red Bullin. Ja miten tulevaisuudessa ilmeisen väistämättä koittava Honda-yhteistyö istuu yhteistyöhön Astonin kanssa? Kauaa kun ei ole siitäkään, kun Aston Martinin kerrottiin mahdollisesti olevan kiinnostunut tuottamaan moottoreita tulevaisuudessa, mutta vasta sääntömuutoksien jälkeen kaudelle 2021.

EDIT: Ja vielä lisään, että mahtaako Aston Martinilla olla millainen osaaminen tämän tason moottoritekniikasta? Toki ovat suunnitelleet moottoreita talon sisälläkin, esimerkiksi DB11:sta löytyvän twinturbo V12:n, mutta osan moottoreistaan hankkivat nytkin Mersulta.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aston Martin on sponsori ja tulee olemaan nimessä niin kuin Infiniti aiemmin (sillähän oli Renault-Nissan-yhteys). Se että moottori on Honda jatkossa (?) tuskin haittaa, kun ei haittaa nytkään että moottori on Renault (logothan autosta jo löytyi, muttei ollut vielä nimikkosponsori). 2021 sääntöjä voidaan hypettää halvempia, mutta Aston Martin on aika pieni valmistaja.

Pressitiedotteen mukaan RBR tekee kuitenkin jotain yhteistyötä Aston Martinin katuautojen kanssa. Tai sitten sekin väite oli markkinointia.

Tähän on tultu: autovalmistaja sponsoroi energijuomavalmistajaa, joka on 'powered by' kellotehdas.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7598
Pressitiedotteen mukaan RBR tekee kuitenkin jotain yhteistyötä Aston Martinin katuautojen kanssa. Tai sitten sekin väite oli markkinointia.
Aston Martinilla ja RBR:llä on jo yhteinen katuautoprojekti Valkyrie, jossa on Cosworthin moottori. Olisi loogista, että Aston Martin ja Cosworth tekisivät yhteistyötä myös mahdollisen F1-moottorin kanssa.
 
Ylös