Monte Carlo Ralli 2017

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
On noita juutuubi videoita hieno kuunnella ja katsoa. Jotenkin on sellainen tuntuma että Mersun F1 moottorista on oppeja haettu ralli moottoreihinkin. Prätinä ja pauke on samanlaista kuin pari vuotta sitten Mersulla ja viime vuoden alussa kun muutkin tiimit otti vastaavan etukammioruiskutus systeemit käytöön.
Siinä mielessä kuulostaa hyvältä kun Toyota tuntuu rätisevän kaikkein eniten Mersun F1 moottorimaiseen tyyliin. :)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Ehkä Toyotalla on haettu mutka pätkille jotain etua lyhyemmillä välityksillä, tai sitten Fordissa on laajempi vääntö alue, joka sallii isomman välityksen?
Lopultakaan Montessa tuollaisella 5km/h erolla huippunopeudessa ei ole suurtakaan merkitystä. Olettaen tietenkin, että muilla vaihteilla ollaan samanlaisella vääntö/teho alueella.
Kai aerotkin voi tehdä ton verran eroa?
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Voi harmi tuo Neuvillen juttu... Olis toivonu hänelle voiton tästä kisasta. No Monte on Monte, taas se on nähty että kisa ei oo loppu ennen ku viimesen pätkän maalissa...

Toyota ottamassa heti ekasta kisasta podium-sijan, kunhan Latvala nyt vaan huomisen päivän malttaa tulla rauhassa.. Podium-sija antaisi kyllä paljon uskoa tulevaan, Toyota ei todellakaan ole kaukana muista tiimeistä...

Toyota on tosiaan yllättävän lähellä muita tiimejä. Puppolan porukka on tehnyt todella hyvää työtä.
JM:kin kilpailuhermoillakin tuo kolmos sija pitäis olla helpolla otettavissa jos tekniikkaa vaan kestää maaliin saakka...
No tätä odotetaan ja toivotaan. :)
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Kai aerotkin voi tehdä ton verran eroa?
Nyt en puhu ollenkaan asioista joista voisin rinta rottingilla sanoa absoluuttisen totuuden, mutta sanoisin että vaikuttava tekijä on välitys. Aerot joko hidastaa kiihtyvyyttä, tai estää huippunopeuden saavuttamisen (voi myös nostaa huippunopeutta pidon lisääntyessä), mutta jos moottori paukuttaa rajoitinta vasten ja rengas ei sudi suuremmin tyhjää niin kokonais välitys ratkaisee huippunopeuden.
Tuostahan voi joku fiksu helposti laskea kokonaisvälityksen eron, kun tiedämme kierrosluvun 8500 kierrosta minuutissa ja huippunopeuden 190 vs. 195 km/h. En jaksa etsiä nyt kaavaa.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Tänakilla moottoriongelmaa heti päivän ekalla pätkällä, pari pyttyä pimeenä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Latvalan ja Toyotan kannalta tietysti hyvä jos Tänakilla isompaa ongelmaa, mutta harmittaa kyllä myös tuo virolaisen huono tuuri. Ansaitsisi kyllä tuon kakkossijansa.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Lumirengasta alla, ei ongelmia.

Tänak on edelleen pysähdyksissä.
Hyvä jutttu jos ei ole ongelmia.


Tämä taas ei :
The car is parked close to the end of the stage. The bonnet is up and Ott and his co-driver are working on the engine
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Neuvillen ynnä muiden ulosajot eivät ole huonoa tuuria. Tämä Tänakin sitten kyllä taas on.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Seuraava EK on reilu 21 kilsaa jos Tanak joutuu sen ajamaan 2:lla pytyllä niin niin ...
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Nyt seuraavaksi lähtevät kiipeämään legendaarisen Turinin huipun läpi Peïra Cavaan, kestääköhän Tänakin Fordissa kone nousun..
 
Ylös