Täytyy vieläkin hehkuttaa näitä mahtavia muutoksia kaudelle 2017. Kyllä nämä uudet autot on todellakin ilo silmälle ja korvalle:thumbup:
Montessa tuli suuret erot lopputuloksissa, mutta se johtui lähinnä sääolosuhteista. Kun päästään Ruotsiin, luulen että taistelu on äärettömän tasaväkistä ja teoriassa melkein kaikki kuskit voi ajaa samoilla sekunneilla. Sitten kun saadaan kauden aikana vielä lisää autoja mukaan, mm. Lappi, Östberg, Prokop, Suninen muutamaan kisaan ja hyvällä tuurilla vielä se yksityis-VW/ Mikkelsen. On tämä yhtä juhlaa. Miettikää Neste Rallia: Latvala, Hänninen, Lappi, Suninen WRC2017-autojen puikoissa jne.. :thumbup:
Monten perusteella jäi sellainen vaikutelma Ogierista, ettei hän ihan riemusta kiljuen heitellyt patonkeja ilmaan ja ylistänyt Fordiaan. Mielumminkin suhtautui vähän varovaisesti, että auto on ihan ok, mutta katsoo seuraavissa kisoissa kuinka kulkee. Hyundain vauhti oli kyllä lupaavaa ja Neuvillen lisäksi Paddon tulee olemaan varmasti kova luu tulevissa kisoissa. Sordo on mielestäni ollut jo vuosia sellainen kuski, että vauhti ei riitä mihinkään, mutta juuri kun kaikilla alkaa tulla mitta täyteen, hän onnistuu repimään itsestään parhaansa irti ja saa lopulta taas jatkosopimuksen.
Olin jo tuomitsemassa Evansin perjantain ajopäivän jälkeen, mutta kyllä nyt täytyy vetää tuomio takaisin. Kuivalla kelillä veti kyllä kovia aikoja. Ja Toyotan touhuista ei voi olla muuta kuin innoissaan. Latvalan kakkossija oli kyllä huippusuoritus uudella autolla ja nöyrä hatunnosto J-M:lle kypsästä ja maltilla ajetusta kisasta. Nyt osasi tärkeässä paikassa ajaa todella viisaasti. Hännisen vauhti oli myös todella positiivinen yllätys. Käsi ylös, kuinka moni uskoi Neste Ralli 2015:n jälkeen, että Juho vielä palaa tehdaskuljettajaksi ja taistelee tosissaan kärkisijoista? Itse olin ainakin aika varma tuolloin, että tuo Nesteen sponsoroima Ford-kisa jää ainakin WRC-uran viimeiseksi. Onneksi olin väärässä. Ruotsissa voi muuten sekä J-M että Juho vetää todella kovaa. Vahva kisa suomalaisille muutenkin, Toyotan debyyttikisan jännitys ja paineet jo pois niskasta ja lisäksi Toyotan talvitestit vaikutti siltä, että säädöt ovat kohdallaan. Ja suomessa rakennettu auto, niin pitäis ainakin lähtee talvisessa ruotsissa käyntiin. Eiköhän Tommi&kumppanit ole Yariksiin asentanut webastot ym.
Kyllä nämä täällä pohjolassa tiedetään...