AnttiL
Reittinörtti
Mites sun mielestä vaikka Lancia 037?Nämä autot vaan ei välillä näytä ollenkaan ralliautoille vaan jollekkin rata-autoille.
Mites sun mielestä vaikka Lancia 037?Nämä autot vaan ei välillä näytä ollenkaan ralliautoille vaan jollekkin rata-autoille.
Kun katselee yleisön sijoittumista mm. tässä niin Suomessa tää pätkä olis peruttu jo kättelyssä. Likimain joka ikinen katsoja on alueella joka Suomessa liputettaisiin kielletyksiToivotaan, että yleisö pysyy ruodussa.
Eihän sillä nelivedon ja muun jälkeen pärjännykään enää, kuin Asfaltilla. S4 oli sentään ralliauton näköinen.Mites sun mielestä vaikka Lancia 037?
Odotin Hänniseltä aikoinaan paljon enemmän. Parilla ekalla IRC-kaudella esitti vähän samanlaisia otteita kuin Tänäk nyt Montessa, mutta sitten tätsi hävis ja ajamisesta tuli aika tahkoamista. Liekö sortunut väärään (punttisali)harjoitteluun, kun ote noin kirposi. Nyt on kolmas ja viimeinen mahdollisuus saada tuntuma takaisin ja näyttää nopeus, muuten ei jatkoa enää tule.Hännisen historian muistaminen nyt olisi muutamassa rallissa oikeasti näytettävä varmuus, Viimeksi kausi päättyi keskeytykseen ja nyt samalailla alkoi. Ruotsissa maaliin. Paineita varmaan on vaikka Toytan puolesta maalintuominen on mitä odoitetaan.
Latvala, Mikkelsen, Lappi olisivat kenties olleet optimaalisin kolmikko kuljettajiksi, mutta VW:n rallitoiminnan päättymistä ei kukaan voinut tietää ennalta. Hänninen teki Toyotalle valtavan testityön kehittäessään WRC-Yarista, joten ansaitsi sopimuksen ja paikan näyttää. Juhosta itsestään kiinni tulevaisuus, vauhtiaan hän väläytti Montessa, mutta ladulla on pysyttävä.Hännisen ura WRC-autossa tähän mennessä:
2013
Monte: Keskeytys ulosajoon
Ruotsi: Kuudes sija, menetti minuutin penkassa Hagfors sprintillä
Suomi: Ajovirhe perjantaina, superrallilla loppuun
2014:
Ruotsi: Jousitus hajosi (ajovirhe?), superrallilla loppuun
Portugali: Ajovirhe, tekniikkaongelmia ja rengasrikkoja
Sardinia: Keskeytti kaatoon perjantaina
Puola: Ohjaustehostinongelma lauantaina, lopulta kuudes sija
Suomi: Kaato perjantaina, pystyi jatkamaan ilman superrallisääntöä, lopulta kuudes
Wales: Ulosajo perjantaina, superrallilla loppuun
2015:
Suomi Kuudes sija, ei ongelmia
2017:
Monte: Ulosajo perjantaina, superrallilla loppuun.
Kisoja ei vyöllä ole paljon, mutta tapahtumia sitäkin enemmän.
Viralliset tulokset eivät kai ole vielä julkistettu.Pakko kysyä, että mistä oikein näkyy mm-tilanteen kuskien ja tallien osalta? WRC:n sivuilta ei ainkaan löytynyt eikä maikkarinkaan.
Turinin yli/läpi on ajettu kisaa kaikilla kuudella mahdollisella kombinaatiolla, eteläisen ja läntisen lähtö/maalipaikan vielä vaihdellessa. Sikäli tuo nykytapa on selkeämpi, varsinkin kun kaikissa Turinille johtavissa teissä on eroja.LA BOLLENE VESUBIE - PEIRA CAVA 2 (PS) ....... oliko se Turini vai miten se meni aikoinaaan..
Hyvä huomio Ei noilla korjausyrityksillä tod.näk. saanu kuitenkaan mitään kohennusta käyntiin. Mutta olishan ne voinu hyvällä tuurilla onnistuakkin. No Latvalan onni et kävi näin, vaikka Ott olis kakkossijan todella ansainnu.Sen verran tuli mieleeni, jos Tänak ei olisi yrittänyt korjata autoa ollenkaan niin hän olisi ollut toinen.
Täältä iso peukku Tänakille myös:thumbup: Viimeisen pätkän suoritus konevikaisella autolla oli huima, Vetomies!Tänak :thumbup:
Huikeaa menoa ja soundit kohdallaan.
Hänninen tuli ek:t 2-4 aivan loistavasti, mutta toki MM-rallit yleensä kestävät vähän yli sen neljä erikoiskoetta. Vauhtia on, se tuli nytkin nähdyksi, mutta tiellä on pysyttävä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Varmasti Hänninen on itse itselleen luonut myös melkoiset paineet, vaikkei sitä ulospäin sanokaan. Kaikki - Juho itse mukaanlukien - tietävät, ettei vauhtia ole toistaiseksi saatu WRC-uralla realisoitua hyväksi tulokseksi kertaakaan. 2014 mukana oli tosin myös huonoa tuuria (Ruotsissa kivi urassa, Puolassa tekniset viat pudottivat kärjestä, Suomessa rengasrikosta johtunut ulosajo), mutta mitä enemmän kisoja tulee, sitä suuremmaksi tulee paine ja tarve näyttää kykynsä myös lopputuloksissa. Hännistä varmaan helpottaisi paljon, jos/kun sieltä tulisi yksi virheetön suoritus ja vaikkapa top4-siijoitus. Se varmasti veisi paljon ylimääräistä puristusta pois ja tekisi tuloksentekemisen jatkossa helpommaksi.Latvala, Mikkelsen, Lappi olisivat kenties olleet optimaalisin kolmikko kuljettajiksi, mutta VW:n rallitoiminnan päättymistä ei kukaan voinut tietää ennalta. Hänninen teki Toyotalle valtavan testityön kehittäessään WRC-Yarista, joten ansaitsi sopimuksen ja paikan näyttää. Juhosta itsestään kiinni tulevaisuus, vauhtiaan hän väläytti Montessa, mutta ladulla on pysyttävä.
Ei se kateutta kyllä ole ollut. Kritiikkiin on ollut aihetta.Latvalalla oli runsaasti arvostelijoita kauden alla. Kurjaa toimintaa sellainen kateus.
Kyllä on lyöty täysin urheilun ulkopuolisilla asioilla. Erittäin rumasti.Ei se kateutta kyllä ole ollut. Kritiikkiin on ollut aihetta.
Niin ja kyllä se tallinvaihto Latvalalle on senkin takia hyvä juttu. Ei tuu heti turpaan tallin sisällä. Tuskin kenellekkään kuljettajalle on helppo paikka olla Ogierin tasoisen kuskin tallikaveri. Onhan se nyt henkisesti pirun rankkaa kun vuodesta toiseen tuleen turpaan. Tästä Latvala voi saada uutta virtaa ja nopeutta kun tämä asetelma on paremmalla mallilla, en kuitenkaan usko Hännisen ja Lapin vauhdin riittävän Latvalan kukistamiseen.Latvalalla oli runsaasti arvostelijoita kauden alla. Kurjaa toimintaa sellainen kateus. Positiivinen kuva jäi Jari-Matin olemuksesta. Mäkinen taitaa osata olla oikealla lailla tallipäällikkö, sopii Latvalan tyyliin.
Toyota sai haluamansa startin rallikauteen. Vaikkakin Mäkisen Tommi totesi toisaalta muiden kilpailijoiden vaikeuksien auttaneen tuloksen tekemisessä. Tyytyväisiä ei Toyotalla olla, ennenkuin taistellaan voitoista kovilla nopeuksilla ajettavissa ralleissa.