Kauden 2017 autojen julkaisutoikki

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tänne voi laittaa kuvia uusista autoista ja kommentoida niitä. Ahkerat voivat myös perustaa uusia toikkeja talleille erikseen.

Uusien F1-autojen julkistukset:

Pvm Talli Paikka
ma 20.2. Sauber nettisivut
ti 21.2. Renault Lontoo
ke 22.2. Force India Silverstone
to 23.2. Mercedes Silverstone
pe 24.2. Ferrari Fiorano/internet
pe 24.2. McLaren Woking
la 25.2. Williams paikka kerrotaan myöhemmin
su 26.2. Toro Rosso Barcelona
su 26.2. Red Bull paikka kerrotaan myöhemmin
su 26.2. Haas nettisivut
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Ei oo Sauberista muuta tietoa kuin päivämäärä? Yritin kaivaa mutten löytänyt kellonaikaa. Vähän jo kutittelisi päästä kommentoimaan kuinka hitaalta näyttää.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Tässä vielä vertailukohteeksi viime kauden kulkine.



Huomaa hyvin kuinka paljon akseliväli on kasvanut. Ei auto edes näytä kovin leveältä, kun on niin pitkä.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2506
Eikö näitä haineviä voisi vain jo kieltää :doubtful: Väritys on ainakin viimevuotista parempi, joskin sponsoreita näyttää puuttuvan...
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Tässä vielä vertailukohteeksi viime kauden kulkine.

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/2/f1-sauber-unveil-2016-car-c35-ferrari/_jcr_content/image16x9.img.1024.medium.jpg[/IMG]

Huomaa hyvin kuinka paljon akseliväli on kasvanut. Ei auto edes näytä kovin leveältä, kun on niin pitkä.
Samaa ihmettelen itse, mitenköhän Sauber taittuu Casinon neulansilmään...

Yleisestikin suuntaus tuntuu olevan pidemmän akselivälin suuntaan, vaikka varikkopuheiden mukaan autot ovat jo liian pitkiä nykyradoille. Onkohan syynä sitten 8-pykäläinen vaihdelaatikko ja iso bensatankki, sillä nykyiset turbokoneet ovat käsittääkseni V8-myllyjä lyhempiä?

(Ferrarinhan on huhuttu kasvattavan akseliväliä B-malliinsa liki 20 cm, voi olla että Kimi ajaa mielummin A-mallilla koko kauden. :wink:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Eikö näitä haineviä voisi vain jo kieltää :doubtful: Väritys on ainakin viimevuotista parempi, joskin sponsoreita näyttää puuttuvan...
Itse ihmettelen miksi jättivät sen mustaksi. Olisivat maalanneet siniseksi ja laittaneet tuon 25v formuloissa tekstin siihen. Valkoista vähän ihmettelen, kun ei oikein kuulu joukkoon. Joku tuolla ulkomaan foorumilla jo mainitsikin, että siitä tulee vähän sellainen LAITA MAINOKSESI TÄHÄN TYHJÄÄN TILAAN viba
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Samaa ihmettelen itse, mitenköhän Sauber taittuu Casinon neulansilmään...

Yleisestikin suuntaus tuntuu olevan pidemmän akselivälin suuntaan, vaikka varikkopuheiden mukaan autot ovat jo liian pitkiä nykyradoille. Onkohan syynä sitten 8-pykäläinen vaihdelaatikko ja iso bensatankki, sillä nykyiset turbokoneet ovat käsittääkseni V8-myllyjä lyhempiä?

(Ferrarinhan on huhuttu kasvattavan akseliväliä B-malliinsa liki 20 cm, voi olla että Kimi ajaa mielummin A-mallilla koko kauden. :wink:)

Bensatankki varmasti vaikuttaa vähän ja samaten kasvanut diffuusorin pituus, mutta saa nyt nähdä onko jokainen auto tuollainen pitkän mallin hiace vai onko muilla ollut eri ajatuksia. Ainakin RB:stä on huhuttu että hekin siirtyvät pitkään autoon ja mersu luultavasti sellaisella jatkaa.

Edit: Ja nyt jos en väärin muista taisi siitä olla joku aerodynaaminen hyötykin. Jos oikein muistan liittyi eturenkaiden aiheuttamaan likaiseen ilmaan tjsp
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5629
Itse ihmettelen miksi jättivät sen mustaksi. Olisivat maalanneet siniseksi ja laittaneet tuon 25v formuloissa tekstin siihen. Valkoista vähän ihmettelen, kun ei oikein kuulu joukkoon. Joku tuolla ulkomaan foorumilla jo mainitsikin, että siitä tulee vähän sellainen LAITA MAINOKSESI TÄHÄN TYHJÄÄN TILAAN viba
Silloinhan valkoiset laikut ovat tehneet tehtävänsä. Ne harhauttavat sinua etkä huomaa, ettei autossa ole muuallakaan mainoksia. Takasiivestä löytyy jonkin sveitsiläisen firman tarra ja loput autosta on koristeltu lähinnä pienin Silanna-tekstein.

Itse annan pisteet Sauberille toimivasta värityksestä. Kyllä tässä on tallin paras leiska vuosikymmeneen.
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Bensatankki varmasti vaikuttaa vähän ja samaten kasvanut diffuusorin pituus, mutta saa nyt nähdä onko jokainen auto tuollainen pitkän mallin hiace vai onko muilla ollut eri ajatuksia. Ainakin RB:stä on huhuttu että hekin siirtyvät pitkään autoon ja mersu luultavasti sellaisella jatkaa.

Edit: Ja nyt jos en väärin muista taisi siitä olla joku aerodynaaminen hyötykin. Jos oikein muistan liittyi eturenkaiden aiheuttamaan likaiseen ilmaan tjsp
Mersussa ja RB:ssä pitkä akseliväli toimiikin varmaan hyvin etupään erinomaisen mekaanisen pidon takia, ja kyllähän pitkä akseliväli vakauttaa autoa nopeissa mutkissa. Haittapuolena painonsiirtymät ovat sitten hieman hitaampia, mutta tätähän on Mersussa kompensoitu äärimmäisen pehmeällä alustalla.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Mersussa ja RB:ssä pitkä akseliväli toimiikin varmaan hyvin etupään erinomaisen mekaanisen pidon takia, ja kyllähän pitkä akseliväli vakauttaa autoa nopeissa mutkissa. Haittapuolena painonsiirtymät ovat sitten hieman hitaampia, mutta tätähän on Mersussa kompensoitu äärimmäisen pehmeällä alustalla.
Tälläistä tietoa myöskin löytyi :

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/218300/red-bull-racing-rb13-met-zeer-lange-wielbas

Englanninkielinen käännös :

Not the new Mercedes car, but the Red Bull Racing RB13 will get an extremely long wheelbase. This story comes from Auto Motor und Sport. Earlier, the German magazine had disclosed that one of the teams will drive with a longer wheelbase than the others in 2017. Back then the rumour was that this concerned Mercedes, but it seems to be about Red Bull Racing.
A longer wheelbase has been an earlier trick of Adrian Newey to put their competitors on the backfoot. McLaren lengthened the wheelbase with 5.5cm for 1998, which resulted in the cars of the British team suddenly being 10cm longer than those of Ferrari, Williams and Jordan, their competitors (TN: or rival, competitors at the same level) at that time.
Newey used the extra room that he created between the wheels and the sidepod to bring the airflow that was disturbed by the front tyres under control. That seems to be what he is planning for 2017 again. The wheelbase of the new Red Bull car will be 20cm longer than the average of the other teams, according to the stories.
Red Bull will lengthen the car at the front as well as at the rear. At the front because of the aerodynamics, at the rear because of the weight distribution.
The rumour that Red Bull Racing has chosen for this approach created a fuss with other teams. The other teams are afraid to take the wrong approach at this stage of the preparation.
Mercedes has also instilled fear into their competitors. GPS-data has shown that the German team has succeeded in giving their car a significantly higher top speed. Mercedes is rumoured to have found a way to lower the rear axle on the straights, which results in the diffuser sucking (TN: air, you pervs) less and the top speed increasing. That effect is rumoured to be even bigger in 2017, because the aerodynamics play a bigger role and this trick neutralises drag.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Kun vertaa uuden ja vanhan sivuprofiileja, niin ero on kärjistetysti kuin hävittäjällä ja matkustajalentokoneella. Kuinka hyvältä nämä näyttävätkään radalla... :cool:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5629
Huomaa hyvin kuinka paljon akseliväli on kasvanut. Ei auto edes näytä kovin leveältä, kun on niin pitkä.
Löin kuvat vanhasta ja uudesta autosta päällekäin kuvankäsittelyohjelmassa ja näyttää siltä, että auto on itse asiassa lyhentynyt akseliväliltään. Kuvakulmat voivat tietysti valehdella pikkuisen mutta ainakaan suuresta heitosta ei voi olla kyse. (Referenssipisteenä käytetty eturenkaiden mutteria.)


 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Joku voisi pistää etuviistosta otetun kuvan vaalealle taustalle. Renkaat ja samalla auton leveys katoavat tumman taustan takia.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Huomaa hyvin kuinka paljon akseliväli on kasvanut. Ei auto edes näytä kovin leveältä, kun on niin pitkä.
Itseasiassa tuo takasiipi tekee huomattavan paljon tähän vaikutelmaan.
Takasiipi on kallistettuna taakseppäin pidemmälä ja vielä kun siipi on matalampi niin takasiivestä katsottaessa näyttää auton pituus/korkeus suhde suuremmalta ja näin ollen pidemmältä.
Ainut asia mikä tässä julkaisussa pistää silmään on tuo evän paluu, sen yläreuna on korkeammalla kuin takasiiven yläreuna, pieni detalijee joka osuu silmiin ärsyttävästi.
Muuten auto näyttää aivan törkeän hyvältä, aivan oikeaan suuntaan. Toivottavasti vain renkaat on tällä kaudella kestävemmät ja tasaisemmat.
 
Ylös