Tuolla logiikalla Renaultin moottoririkot vähenisi kolmasosaan, jos sillä ei olisi asiakastalleja moottoreiden osalta.
Kyse ei ole samasta asiasta. Hondalla oli ongelmia saada istumaan moottoria McLarenin runkoon, että se moottori kävi kierrostakaan. Sen jälkeen kun moottorit ovat kiinni, lisäkapasiteetista on tietysti hyötyä. Jos Hondalla olisi ollut 2 tallia lisää, olisi pelkästä moottorien kiinnittämisestä tullut iso työ, jonka jälkeen perustestityö olisi voinut kärsiä. Kyllä siinä taustalla on ollut tietoa, miksi McLaren ei sallinut toista tiimiä. Hölmön hommaan, jos testidata ei kiinnosta joltain kakkostason tiimistä.
Hondalla kun tuntui menevän kaikki energia ihan perusjuttujen tekemiseen. Veikkaanpa vain, että McLaren näki, ettei Honda kykene toimittamaan kahdelle tiimille moottoreita ilman, että he kärsisivät rajusti.
Kyllähän Hondan motista on tällä kaudellakin tehoa saatu jo irtikin, mutta onpa noita rangaistuksiakin tullut ihan kiitettävästi. Mielenkiintoinen paljastus muuten Renaultin johdolta, että Red Bull on keskeyttänyt tällä kaudella vain kahdesti, mikä on johtunut heidän syystään. Eli RB-tekniikka on hajoavaa sorttia eli jatkunee Hondan tultua kuvioihin, mahdollisesti vieläpä tuplasti kovemmin.