WRC-kausi 2018

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Ogier:

eli ei se nyt vielä kotiin ole valmis jäämään
Hyvin pitkälti Ogier on jo tehnyt sopimuksen Citroënin kanssa mutta sitä ei tietenkään voida julkistaa ennen kauden päättymistä, koska se veisi kaiken huomion pois Fordin mestaruudelta. Wilsonille on tärkeää saada kaikki pr tästä irti ja Ogier ja Citroën kunnioittavat sitä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Ylläolevassa jutussahan sanotaan että Ogierin neuvottelut M-Sportin kanssa etenee, mutta toki niin brittilehdistö väitti Tänakistakin
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Kun miettii Citroenin tilannetta, niin herää kysymys onko tarkoitus ajaa toinen kokeilu/opettelu kausi, vai pitäisikö jo yrittää saavuttaa jotakin?
Nykyinen kuljettaja kolmikko on aika heppoinen. Lefebvre oli lupaava 2016 vuoden Monte Carlossa. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa. Breenistä on paha sanoa viimekauden jälkeen mitään. Meeke on hyvä, mutta ailahteleva.
Mitäs jos Ogieria ei saadakkaan? Loebin ajelut ei vielä tee kesää.

Itse laittaisin Lefebvren kasvamaan. Tarjolla olisi Sunista ja Tidemandia, tai vaikka Hännistä ajamaan testiä ja muutamaa rallia.
Tietysti voin olla taas väärässä (pidinhän Hyundaitakin ylivoimaisena merkkimestarina tällä kaudella) ja nykyinen kolmikko pieksee muut ensi kaudella.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Periaatteessa Matton sanoi että vain Ogier kiinnostaa, ei kukaan muu. Jos Ogierin saisivat niin sitten tiimi olisi ihan toimiva, olisi Ogierin lisäksi toisinaan voittoihin yltävä Meeke ja melko varmasti auton maaliin tuova Breen. Lefebvrelle jossain huhuiltiin jo paikkaa C3 R5:n ratissa ensi kaudeksi, sinne mies minusta kuuluisikin. Meni vähän liian nopeasti vuoden sisään etuvetoisista WRC-autoon, vaikka R5:n kanssakin olisi ollut vielä tekemistä.

Toivottavasti Citroen tajuaa tarjolla olevien lahjakkaiden kuskien potentiaalin. Olisihan se Camillikin varmasti parempi "pakollinen ranskalaiskuski" kuin Lefebvre, loppukaudesta tuli jo oikein hyviä otteita ja ajoi tällä kaudella melkein kaikki rallit joten kokemusta on.

https://parcferme.no/nyheter/rally-ostberg-utelukker-a-prove-rallycross/

Tässä haastattelussa muuten Østberg kertoo ettei kiinnosta enää jatkaa toista kautta kokonaan yksityistallina, ei vaan toimi uusien autojen kanssa. Lisäksi sanoo että olisi mahdollista kokeilla rallicrossia, mutta WRC on silti vielä ykköstavoite. Voisikohan jatkaa ensi kauden M-Sportin kuskina OneBetin sponsoroimana?
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kun ottaa huomioon, kuinka kovat kuskit Hyundailla ja Toyotalla on ensi vuodeksi niin Citroenille on elintärkeää saada Ogier. Jos Ogier jatkaa M-Sportilla ja Evans saa Michelinit alle, niin Citikalle voi melkein suoraan veikata valmistajien neljättä sijaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Huhujahan nämä, mutta jaetaan kun on herkullista matskua motorsportforumilta: Ogier on sanonut Wilsonille että viis miljoonaa pöytään tai lopettaa rallin ajamisen. Ja kuulemma Red Bullin suunnalta haetaan pelastusta, Australian ralliin mennessä pitäisi homma olla selvää.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Huhujahan nämä, mutta jaetaan kun on herkullista matskua motorsportforumilta: Ogier on sanonut Wilsonille että viis miljoonaa pöytään tai lopettaa rallin ajamisen. Ja kuulemma Red Bullin suunnalta haetaan pelastusta, Australian ralliin mennessä pitäisi homma olla selvää.
Jos näin todella on, niin eiköhän se ole Ogierin ralliura sitten siinä. Tuo 5 miljoonaa yhdestä kaudesta on kyllä niin iso summa, että tuskin Wilson siihen suostuu. Wilsonin tavoite täyttyi jo tällä kaudella, kun tuli sekä kuljettajien,- että tiimimestaruus. Jatkossakin M-Sportin päätavoite on voittaa tiimimestaruus, ja Wilsonilla on kyllä varmasti hyviä kuskeja sinne M-Sportille jatkossakin pienemmällä rahalla ajamaan, mm. Evans, Suninen...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos näin todella on, niin eiköhän se ole Ogierin ralliura sitten siinä. Tuo 5 miljoonaa yhdestä kaudesta on kyllä niin iso summa, että tuskin Wilson siihen suostuu. Wilsonin tavoite täyttyi jo tällä kaudella, kun tuli sekä kuljettajien,- että tiimimestaruus. Jatkossakin M-Sportin päätavoite on voittaa tiimimestaruus, ja Wilsonilla on kyllä varmasti hyviä kuskeja sinne M-Sportille jatkossakin pienemmällä rahalla ajamaan, mm. Evans, Suninen...
MM-rallissa ei liiku samanlaisia rahoja kuin F1:ssa tai NASCARissa joten vaikea on nähdä Ogierin kuittaavaan tuollaisia rahoja. Änärissä joukkueidensa parhaat avainpelaajat voivat kuitata tuollaisia (tai vähän suurempia) summia...
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Väitetysti tota 5M luokkaa se Ogierin palkka oli tänäkin vuonna ja parina viimeisenä VW-vuotena. Eiköhän VW-palkka tullut vielä tänäkin vuonna.

Jos nyt uppoutuu noihin palkkaspekulointeihin niin sillon ennen VW sopimusta Ogier haki n. 3M Citroenilta, johon eivät suostuneet. VW:n kanssa ensimmäinen sopimus oli 10M/3vuotta, josta siis ensimmäinen vuosi oli testausta ja skodakisoja.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16080
Sijainti
Tampereen lenkki
Uusimmissa huhuissa Sordoa viedään M-Sportille.

Mietin myös sitä että jos Suninen ajaa Fiestalla 6 kisaa niin onko se sitten "nelosauto", ja Evans varmaan Michelineillä eli joku muu ajaa DMackilla, olisiko se sitten Tidemand? Jos siis oletetaan että Ogier jatkaa tai tulee korvatuksi Sordolla.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Sordo Ruotsissa ja Suomessa ihan nolla niin miten tuollaista ollaan viemässä M-sportille.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Nykyisellä tallipistetsydeemillä tuo olisi hyvä veto M-Sportilta juuri tuon Sordon tasaisuuden vuoksi. Sordollahan on isot sponsorit Santanderin ja Innjoon muodossa. Vähänkin enemmän WRC:tä seuraavan luulisi tajuavan ettei Sordo aja mestaruudesta, jolloin ei ole hirveästi väliä jos jokin yksittäinen kilpailu menee heikommin. Hyundaikin oli kokonaisuudessaan ihan paska Suomessa, mutta ei ne mestaruudet siihen kaatunut. Jotain Ruotsia Dani tuskin tulee voittamaan, mutta siinä kilpailussa ulosajoja tulee yleensä suhteellisen paljon, joten isollakin aikatappiolla voi olla yllättävän hyvällä sijoituksella. Tänä vuonna Dani oli siellä neljäs. Hitaimmissa röykkysissä soraralleissahan Sordo on mainettaan parempi kuljettaja. Toisaalta taas Sordon asvalttispesialisti-status on jokseenkin yliarvostettu ottaen huomioon, että hän on voittanut ainoastaan kerran ja lisäksi nykyään lähes kaikki kuljettajat pystyvät ajamaan hyvällä tasolla kaikilla pinnoilla jotain Paddonia ja Østbergiä lukuun ottamatta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Poistettu.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Sordiino kuitenkin varma suorittaja. Pisteitä tulee jos teknik kestää.
Realistina on silti todettava, että rahalla se Sordo ajaa. Miehellä ei riitä vauhti edes satunnaisesti haastamaan kärkikuljettajia. Mikäli lasketaan kärkikuljettajiksi joukko Ogier, Neuville, Tänak, Latvala, Meeke, niin tästä porukasta Sordo on tällä kaudella voittanut kerran Latvalan (Ranska) ja kerran Tänakin (Portugali), kun huomioidaan vain ne tulokset, jotka eivät selity teknisellä vialla tai ulosajolla. Ja nopeasti tilastoja katsomalla Sordo on ilmeisesti räpeltänyt ihan riittävästi itsekin, sillä hän on keskimäärin joka toisessa kisassa sijoittunut kärkikymmenikön häntäpäähän. En jaksa tutkia kisaraportteja, mutta eihän noin heikosti voi WRC-kalustolla sijoittua puhtaassa kisassa?
 
Ylös