AnttiL
Reittinörtti
ja WRC-tv:ssä huhuilivat että Suninen olisi M-Sportin kolmas kuljettaja ensi vuonna
Montako kymmentä autoa se Hyundai meinaa oikein ajattaa?WRC-radiossa huhuilevat että Ogier menisi Hyundaille, siinä vasta olisi tiimi
Hyvin paljon mahdollista jos vaan rahoitus järjestyy. Kun Ford mitä ilmeisimmin ei palaa tehdastallina ja M-sportin säästöpossun pohjalla ei ole montaakaan ropoa, niin Wilson joutuu kasaamaan huomattavasti halvemman tiimin kuin tänä vuonna. Ogier lähtee 99% varmuudella ja en ihmettelisi vaikka Titanak vaihtaisi myös maisemaa. Tällöin Evans, Camilli ja Suninen ajaisivat M-Sportin väreissä ensi vuonna.ja WRC-tv:ssä huhuilivat että Suninen olisi M-Sportin kolmas kuljettaja ensi vuonna
ja luultavasti ei enää kauaa pelkkiä huhuja
Ilta-Sanomien tietojen mukaan Suniselle rakennetaan kisaohjelmaa M-Sportin WRC-Fordilla. Jokelalainen ajoi sillä jo erittäin hienosti viime kesänä Puolan ja Suomen MM-ralleissa.
Sunisen manageri Timo Jouhki yrittää neuvotella suojatilleen kilpailuohjelman, joka sisältäisi ensi kauden kaikki MM-rallit WRC-autolla.
– Se on tavoitteena, mutta vajaasta MM-ohjelmastakin on aiemmin keskusteltu, Jouhki sanoi IS:lle.
M-Sportin WRC-tallissa vapautuu yksi tai kaksi kuljettajapaikkaa, ja tallin johtaja Malcolm Wilson haluaa Sunisen.
– Siitä lähdetään, että Teemu saadaan ajamaan WRC-autolla ensi kaudella. WRC2-puolelta on ollut tarjouksia jo pidempään, mutta sen ei pitäisi olla Teemun luokka enää tämän kauden jälkeen, Jouhki sanoi.
Tänak voi jatkaakin, mutta Okieeriin en usko. Ensinnäkin on kallispalkkainen kuski ja toisekseen on jo ilmoittanut että edellyttää että tallilla on kauden aikana varaa panostaa autonkehitykseen. Wilsonin oli jo tälle kaudelle otettava taloudellisia riskejä (omien sanojensa mukaan rikottava säästöpossu) saadakseen Okieerin talliin. Jos nämä riskit ns. ampuvat takaisin, niin voi olla ettei Titanakkikaan jatka tallissa vaan ensi kaudella ajellaan kolmikolla Camilli, Evans, Suninen joista yhden rahoittaa DMackOma veikkaus; Ogier ja Tänak jatkaa m-sportilla. Jostain se wilsson repäisee rahaa. Tehokas kaksikko tuomaan tallille mainetta ja pisteitä.
Loeb tuskin ajaa kuin muutaman kisan Citroenilla, montessakin ehkä vain näytös mielessä.. Koska varsinaisena rallinahan Monte on melko arpapeliä... Kyllä tallin focus on kuitenkin tämänpäivän kuskeissa, Meeke suorittaa hyvin silloin _KUN_ pysyy tiellä ja ei ole tekniikka murheita.. Vauhti ihan riittävää kärkisijoille..
Veikkaan siis että lopullisesti kuski muutoksia ei tule kovinkaan paljoa. Suninen pääsee varmaankin ajamaan muutamia kisoja WRC:llä ja rovanperä ajelee testejä.
Hänninen on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Vauhti ollut hyvää loppu kautta kohti. Liekö paras suomalainen viimeiseen 5 kisaan (?) Toki ei voittoja mutta varmoja pistesijoja.. Jännä nähä :thumbup:
Voi se olla että tuossa on myös Ogier itse kaivellut jonkinlaisen poteron. Käsittääkseni kohtalaisen vaativa kaveri kuitenkin kyseessä, vaikka toki niille vaatimuksille jonkinlaista selkänojaakin on kun katsoo menestystä viime vuosilta. Mutta jos rahaa ei ole, ja toisaalta muilla talleilla on omasta mielestään hyvät tiimit kasassa eivätkä halua niitä lähteä rikkomaan, niin näinkin voi käydä että mestari hinnoittelee itsensä ulos.Ymmärränkö nyt oikein, ettei sarjan ylivoimaisesti parhaalle kuskille löydy tallipaikkaa ensi kaudeksi? Ralli kaivaa kyllä omaa kuoppaansa jos näin on :thumbdown
Sanoisin, että toisinpäin. Tänak ulos, maksukuski tilalle ja niillä rahoilla kaikki satsaus Ogieriin.Tänak voi jatkaakin, mutta Okieeriin en usko.
Juuri näin. Mikäli aiemmat puheet pitävät edelleen kutinsa, niin Ogierin jatkon yksi suuri perusedellytys on että Wilsonilla on Fordin rahallinen tuki touhuilleen ja että auton kehitystyöhön satsataan riittävä määrä. Okieerilla ei ole mitään mielenkiintoa rämpiä yksityistallin autolla ynnä muiden joukossa.Sanoisin, että toisinpäin. Tänak ulos, maksukuski tilalle ja niillä rahoilla kaikki satsaus Ogieriin.
Ogierin osalta tilanne on tuntunut koko ajan "mahdottomalta". M-Sportilla ei oo rahaa, Toyotalla ei natsaa kemiat yhteen, Hyundailla on jo riittävästi kuskeja ja Citroenin auto ei ole riittävän hyvä. Laskenut liikaa Fordin paluun varaan, tai siihen että voi mennä mihin talliin haluaa? Parempi lopettaa kuin ajaa autolla jolla ei ole mahdollisuuksia?
Mads will not compete in Australia and will use the rest of the year to finalise his plans for 2018. There is more than one alternative, but nothing is decided yet
-It really means that I have nothing that I want to go public with at this stage. We may go for a similar solution as this year with a privately entered team, or maybe I will have a more “official” status in a team, Mads Østberg says.
https://rallysportmag.com/interview-malcolm-wilson-ponders-m-sports-wrc-title-prospects/Without a continued obligation to Ott it means we could put all our available financial resources in Seb, that’s the target.
eli ei se nyt vielä kotiin ole valmis jäämäänyes, this sport still gives me strong emotion. Right now I have no announcement, maybe soon. I’m sure some of you here have made the right guess or the right bet, but I’m not 100 per cent sure, I’m still thinking and still analysing. There is one offer from my wife and she’s pushing pretty hard to keep me home, but I know I still need some adrenalin, let’s see.
Samanlainen ohjelma kuin Veibyllä tänä vuonna olisi kova juttu, eli Aasian-Tyynenmeren sarja ja valikoituja WRC2-ralleja.Walesin kisan myötä Nordgrenin kausi 2017 pistettiin pakettiin, mutta ainakin hän antoi vakuuttavat näytöt Skodan tiimille osaamisestaan.
– Tämä oli tosiaan vuoden viimeinen kisa meille, mutta eiköhän tässä loppuvuodesta ole vielä toivottavasti jotain tiedotettavaa, Nordgren vinkkaa.