WRC-kausi 2018

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mikä on Citroenin/Abu Dhabin motivaatio, jos ensi vuosikin on samanlaista rämpimistä? Uusia tiimejäkään tuskin on tulossa ennen vuotta 2020.
Jotenkin vaikuttaa olevan motivaatio jo ensikaudelle hukassa. Olisi ollut tarjolla hyviä kuljettajia, mutta nyt vaikuttaa ettei kuskirintamalle saada mitään muutosta. Haikailtiin vain Ogierin perään.
Saas nähdä miten heidän uusi r5 auto onnistuu.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jotenkin vaikuttaa olevan motivaatio jo ensikaudelle hukassa. Olisi ollut tarjolla hyviä kuljettajia, mutta nyt vaikuttaa ettei kuskirintamalle saada mitään muutosta. Haikailtiin vain Ogierin perään.
Saas nähdä miten heidän uusi r5 auto onnistuu.
Ranskalaisessa tallissa pitää olla ranskalainen kuljettaja - harmi vain Sitruunan kannalta, että se ainoa varteenotettava ranskalainen hinnoitteli itsensä niin korkealle, ettei PSA-yhtymällä riittäneet paukut. M-Sportilla ilmeisesti Red Bull ja Ford kuittaavat Ogierin liksan ja M-Sportin osalle jää auton kehittäminen ja ajattaminen. Merkillepantavaa on ollut kuinka 2017 kaudella M-sportin kolme autoa olivat kaikki eri väreissä. Evansin ajamiset kustansi DMack, Ogierin Red Bull ja M-Sportille jäi sit Titanak, jonka autossa ei mitään ulkopuolista pääsponsoria ollut.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16146
Sijainti
Tampereen lenkki
Evansin ajamiset kustansi DMack, Ogierin Red Bull ja M-Sportille jäi sit Titanak, jonka autossa ei mitään ulkopuolista pääsponsoria ollut.
Kyllä se Wilson joutui "rikkomaan säästöpossun" saadakseen Ogierin talliin täksi vuodeksi. Tänak taas kuulemma sai ensimmäistä kertaa palkkaa ajamisesta tänä vuonna. Evansillahan on myös Red Bullin värit kypärässä. Jonkin lähteen mukaan DMack hoiti kulut M-Sportin suuntaan ja Red Bullin rahat oli Evansin "palkka".

Ensi vuodeksi vissiin sitten Red Bullin ja Ford Europen / Performancen avustamana. Saa nähdä onko taas eri sponsoreita Evansin autossa, mutta Red Bull hänellekin sopisi.

Yksi teoria siitä, miksi Ogier ei mennyt Citroenille, oli nimenomaan tuo Red Bull -sponssi, joka olisi ollut ristiriidassa Abu Dhabin ison panoksen kanssa, eikä energiajuomat ole kovassa huudossa Arabiemiraateissa.

EDIT: Colin Clark kehuu muuten Sunista ja ehdottaa tätä M-Sportin kolmoskuskiksi ensi kaudelle https://www.youtube.com/watch?v=vdBQXdjhIqc
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5656
Sijainti
Suonionkatu 1 C

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5656
Sijainti
Suonionkatu 1 C
PH Sport tarjoaa nyt C3 WRC:tä vuokralle.
Kunhan tämä nyt ei vaan tarkottaisi sitä, mistä on ollut jotain huhuja liikkeellä, että siellä on ensi vuonna ainoastaan kaksi Citikan tehdasautoa, ja kolmas olisi sitten tämä PH Sportin vuokra-auto...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16146
Sijainti
Tampereen lenkki
Kunhan tämä nyt ei vaan tarkottaisi sitä, mistä on ollut jotain huhuja liikkeellä, että siellä on ensi vuonna ainoastaan kaksi Citikan tehdasautoa, ja kolmas olisi sitten tämä PH Sportin vuokra-auto...
Minusta tämä vähän kuin vahvistaa niitä huhuja...kaksi autoa ja aika monta kuskia jakamaan niitä. Meeke varmaan ajaa täyden kauden, Breen ja Loeb vuorottelee sen verran mitä nyt Loeb aikoo ajaa, Lefebvre ajaa C3 R5:lla, Al-Qassimi kolmosautoa sitten jos ajaa?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Östberg olisi luonnollinen valinta tuohon.
Rahaa löytyy, eikä mikään täysin kädetön turisti. Eri asia sopiiko auto Östbergin ajotyyliin.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5656
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Minusta tämä vähän kuin vahvistaa niitä huhuja...kaksi autoa ja aika monta kuskia jakamaan niitä. Meeke varmaan ajaa täyden kauden, Breen ja Loeb vuorottelee sen verran mitä nyt Loeb aikoo ajaa, Lefebvre ajaa C3 R5:lla, Al-Qassimi kolmosautoa sitten jos ajaa?
Jep, samaa mieltä tuosta. Mielestäni Matton meni jossain jo möläyttämäänkin, että Meeke on ainoa, joka ajaa ensi vuonna täyden sarjan. Mutta onhan tuo tilanne aivan karmea, jos Citikan sitoutuminen on tätä luokkaa. Kertonee siitä, että hirveästi ei ole suunnitelmia WRC:n suhteen ensi kauden jälkeen. Käytännössähän tämä skenaario (2 tehdasautoa + 1 vuokra-auto) tarkoittaa sitä, ettei merkkimestaruutta edes yritetä voittaa.

Mutta joo, varmaan se menee sitten niin, että Meeke ajaa kaikki kisat, Loeb kaikki ne mitä jaksaa/haluaa ja sitten Breen ja Lefebvre vuorottelevat jämäpaikoilla. Breenillehän tuo paikka kuuluisi, mutta jos muutenkin vedetään läskiksi, niin en yhtään ihmettele, jos siellä raahataan Lefebvreä mukana vielä ensi vuonnakin.

Tosin, täytyy Breenistä sanoa, että kaverin itseluottamus tuntuu olevan tällä hetkellä täysin hukassa. Missä on se loistava Breen, joka ajoi ilmiömäisesti kolmanneksi Jyväskylässä 2016?
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16146
Sijainti
Tampereen lenkki
Kyllä Breen vielä Australiassa pätkän maalissa itki kuinka hienosti auto kulkee. Ilman ulosajoa olisi ollut kolmas. Kauden aikana monesti valitti että auto on kaamea, mutta myös kehui silloin kun se kulkee ja reagoi "kuin playstation". Voittovauhtia Breeniltä puuttuu mutta toisaalta ajovirheetkin on vähissä, aivan kuten Sordolla.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Citikan ihmeellisesti pomppiva auto näytti varsinkin alkukauden kisoissa niin vaikealta ajaa että on varmaan omiaan syömään kuljettajien itseluottamusta kun ei pysty ikinä luottamaan minne auto mistäkin pompusta sinkoaa. Ja ei varmaan tuo Citroenin sekava kuljettajapolitiikkakaan yhtään auttanut tilannetta, ainakin Meeken pasmat onnistuttiin sotkemaan vielä pahemmin tuolla hyllytyksellä ja muutenkin tuntuu että kuljettajarulettia oli liikaa.

Eikä kyllä ensi kausikaan kovin lupaavalta vaikuta jos Meeke ainoana ajaa täyden sarjan ja Breenille jää Loebin "jämät". Toivottavasti saisivat nyt edes nuo ajettavuusongelmat lopullisesti kuntoon niin jos Meeke saisi päänsä vähän paremmin kasaan. Vauhtia kun löytyi tälläkin kaudella vaikka mestaruudesta ajamiseen silloin kun auto pysyi tiellä (pl. Jyväskylä jossa Meeke oli aivan pihalla tuon hyllytyksen jälkimainingeissa)
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Hyundai, Toyota ja kenties Fordkin pelaa tällä hetkellä niin kovilla panoksilla, että en oikein jaksa uskoa Citroenin kengännauha budjetille vaikuttavan yrityksen kantavan alkukautta pidemmälle.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5656
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kyllä Breen vielä Australiassa pätkän maalissa itki kuinka hienosti auto kulkee. Ilman ulosajoa olisi ollut kolmas. Kauden a
ikana monesti valitti että auto on kaamea, mutta myös kehui silloin kun se kulkee ja reagoi "kuin playstation". Voittovauhtia Breeniltä puuttuu mutta toisaalta ajovirheetkin on vähissä, aivan kuten Sordolla.
No jaa, samoin voisi todeta, että ilman Latvalan, Meeken ja Mikkelsenin ulosajoja Breen olisi ollut kuudes. On pettymys, jos Breen jää "Sordoksi". Kehitys vuoden 2016 aikana antoi odottaa enemmän. Nyt kauden parhaaksi sijoitukseksi jäi viides (Breen oli hämmästyttävästi peräti kuusi kertaa viides) ja vuosi päättyi kahteen ulosajoon Walesissä ja Australiassa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7582
Hienoa. Näillä eväillä luulisi Fiestan pysyvän kilpailukykyisenä jatkossakin.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2603
http://www.marca.com/motor/rallies/2017/12/08/5a2a6ece22601d72108b45a1.html

Sordon ohjelmassa Monte, Meksiko, Korsika, Argentiina, Portugali, Saksa ja Katalonia, loput varmaan Paddonille.
Tiimin kannalta varmasti paras mahdollinen jako pisteitä ajatellen. Tosin Paddonille aika nihkeä ohjelma luvassa, jos ei näissä mainituissa ralleissa pääse ajamaan ollenkaan. Mutta eipä auta muu kuin käyttää näytönpaikat hyväksi ja osoittaa että ansaitsee täyden kauden vuodeksi 2019. Jos liikaa kämmäilee vielä, niin sieltä alkaa jo Huttunen ja kumppanit kärkkyä paikkaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16146
Sijainti
Tampereen lenkki
Carlos Del Barrio palaa myös jälleen Sordon kartturiksi.

Vähän epätasainenhan tuo jako on sikäli että kesätaukoon mennessä Paddon saa ajaa vain Ruotsin ja Sardinian, ja vastaavasti loppukaudesta Sordo ajaa vain Saksan ja Katalonian.
 
Ylös