AnttiL
Reittinörtti
Pietarinen jatkaa luokkajohdossa myös kakkospätkällä. Janssonilla hajosi kypäräpuhelin ykkösellä.
EDIT: Ei ollutkaan Pietariselle pohjat
EDIT: Ei ollutkaan Pietariselle pohjat
Viimeksi muokattu:
On saattanut vähän hatuttaa. Toisaalta, sai ajaa lähes koko rallin ja lopuksi tuli ikimuistoinen tilanne?Asunmaa viimeisellä pätkällä pihalle. Hupsista.
Hyvät huomiot ja hyvin pitkälti samaa mieltä. Nikaran ero pistää nyt silmään lähinnä siksi että nyt oli mukana yksi kuski(Pietarinen) joka ajoi R5:lla niin kuin sillä kuuluu. Skodan ja Subarun nopeusero on tiestä riippuen kuitenkin sen 1-1,5sek/km Skodan hyväksi... Eli ihan ongelmattomallakin ajolla Jarkko olisi ajanut max. sijoista 3-5 mutta sen korkeammalle ei Subarulla enää ehdi... Se miksi pääsi viimevuonna johtui taas kilpailun tasosta. Tänä vuonna taso ihan kärjessä on kovempi... Mutta hieno olisi nähdä Jarkko R5:lla myös SM-sarjassa... Salosta samaa mieltä. Alkaako vanhuus jo haitata vai mikä mutta ei tuo ero pelkästä autosta johtunut...Pettymysten joukkoon voikin sitten laskea Nikaran ja Salon. Nikara kolisteli puun kylkeä Mäntyvaaran yleisö EK:lla ja muutakin ohjelmaa riitti...
Joo, Nikaran vauhti oli kyllä pieni pettymys. Varsinkin valoisalla ajettavissa pätkissä olisi odottanut vähän kovempaa menoa. Pimeällä ajettavissa pätkissä varmasti kartturin tietynlainen kokemattomuus vielä näkyy.. Ruotsissa mielenkiintoista nähdä, mihin vauhti riittää kun alla on R5 Ford. Varmasti tavoite on ainakin olla molempien Japanilaisten (Katsuta, Arai) edellä.Hyvät huomiot ja hyvin pitkälti samaa mieltä. Nikaran ero pistää nyt silmään lähinnä siksi että nyt oli mukana yksi kuski(Pietarinen) joka ajoi R5:lla niin kuin sillä kuuluu. Skodan ja Subarun nopeusero on tiestä riippuen kuitenkin sen 1-1,5sek/km Skodan hyväksi... Eli ihan ongelmattomallakin ajolla Jarkko olisi ajanut max. sijoista 3-5 mutta sen korkeammalle ei Subarulla enää ehdi... Se miksi pääsi viimevuonna johtui taas kilpailun tasosta. Tänä vuonna taso ihan kärjessä on kovempi... Mutta hieno olisi nähdä Jarkko R5:lla myös SM-sarjassa... Salosta samaa mieltä. Alkaako vanhuus jo haitata vai mikä mutta ei tuo ero pelkästä autosta johtunut...
Itse viikonlopusta vielä sen verran että iso plussa ralli-radiolle. Toimii loistavasti myös SM-ralliessa tuo ja ei haitannut yhtään vaikka studio olikin Jyväskylässä...
Jep. Jos Jarkko saa hyvät testit alle ja nuotti sekä kalusto toimii, niin luulen Jarkon olevan selvästi japanilaisia ja muita suomalaisia R5 kuskeja nopeampi. Onneksi saa tuon mahdollisuuden, niin nähdään mihin se vauhti riittääNikaran vauhti Ruotsissa on todella mielenkiintoista seurattavaa.
Jaekon pitäisi kyllä Japanilaiset voittaa. Jännä nähdä, millainen kamppailu syntyy Nikara-Nordgren-Huttunen akselille. Nordgrenilla pitäisi olla kovin auto tuosta kolmikosta, Skoda on tällä hetkellä käsittääkseni Fordia ja Hyundaita edellä. Huttusen panos mielenkiintoista nähdä, auton toimiessa ja sen ollessa iskukykyinen tulee taistelemaan jopa koko WRC2-luokan voitosta Ruotsissa.Jep. Jos Jarkko saa hyvät testit alle ja nuotti sekä kalusto toimii, niin luulen Jarkon olevan selvästi japanilaisia ja muita suomalaisia R5 kuskeja nopeampi. Onneksi saa tuon mahdollisuuden, niin nähdään mihin se vauhti riittää
Nordgren ei kyllä ole Ruotsissa mukana, Skodalta kehissä Tidemand ja Veiby.Jännä nähdä, millainen kamppailu syntyy Nikara-Nordgren-Huttunen akselille. Nordgrenilla pitäisi olla kovin auto tuosta kolmikosta, Skoda on tällä hetkellä käsittääkseni Fordia ja Hyundaita edellä.
Nikaran ura ajoittui aikaan, jolloin tallipaikkoja ei yksinkertaisesti ollut. Virheitäkin on tullut toki, mutta kyllä mahdollisuudet johonkin pysyvämpään 2010-luvun ensimmäisellä puoliskolla olivat kaikille pienet.Nikaran vauhti Ruotsissa on todella mielenkiintoista seurattavaa.
Olen sitä mieltä, että japanilaiset "tallikaverit" menevät kovempaa. Molemmilla on enemmän kokemusta uusista ulkomaan ralleista. Jos, ja voi melkein sanoa, kun Nikara yrittää pistää kampoihin niin penkka kutsuu... Toivoisin olevani väärässä.
Vaikka ei Nikaralla käsittääkseni ole muuta tulevaisuutta rallin parissa kuin testihommat. Tallipaikkajuna meni jo monta vuotta sitten, omien virheiden vuoksi.
Tuolta löytyy tielistaus: http://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/poliisiwwwstructure/67574_TiensulkupaatoskuulutusItaralli2018.pdf?38a8348baa68d588Tervehdys. Huomasin, jotta kuukauden päästä olisi Joensuussa rallia tarjolla. Ainut mitä löysin oli, jotta liput 10€/erikoiskoe, mutten Itärallin sivuilta löytänyt mitään karttoja, jotta missä niitä on. Lähtö/maalipaikka ilmoitettiin, mutta se ei nyt paljoa kerro, että missä ne muut päälle 300km ajellaan.
Kiitos. Tuttuja tien nimiä, mutta luulin nyt vähän katsojaystävällisempää tiedotusta olevan, kun ei tuonne nyt enää pitkä aika ole.Tuolta löytyy tielistaus: http://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embeds/poliisiwwwstructure/67574_TiensulkupaatoskuulutusItaralli2018.pdf?38a8348baa68d588
Myöhemmin varmaankin kartta tulee esille ralli sm sovellukseen.
Sehän riippuu ihan rallinjärjestäjästä haluaako ne ilmoittaa reitin ennakkoon vai ei. Mikkelin UA ilmoittaa kartan jo ajoissa Vaakunaan mutta esim. Kouvolaan ei ilmoiteta reittiä ennakkoon. Ei edes Poliisin/kuntien sivuilla.Kiitos. Tuttuja tien nimiä, mutta luulin nyt vähän katsojaystävällisempää tiedotusta olevan, kun ei tuonne nyt enää pitkä aika ole.