henkka_ok
penkkapelle
Lindholm-Nikara-Katsuta-Arai ainakin listalla. 11 ärvitskaa.Pietarinenkin menee Rally Estoniaan, ketäs Autoglymiin nyt sitten jää...Rovanperästä ei taida olla tietoa?
Lindholm-Nikara-Katsuta-Arai ainakin listalla. 11 ärvitskaa.Pietarinenkin menee Rally Estoniaan, ketäs Autoglymiin nyt sitten jää...Rovanperästä ei taida olla tietoa?
Tämä on käytännössä se ikuinen ongelma, että meillä ei oikein ole riittävästi "pieniä" yhden auton mentäviä asfalttiteitä. Eli pääsääntöisesti asfalttitiet ovat liian jouhevia. Eikä sprinttiä voi ruutukaava-alueellekaan viedä. Alppimaissa, joissa hillclimb on löyhästi rallisprintin vastine, se ylämäkeen ajo pitää jonkin verran vauhtia kurissa vaikka tie olisi leveämpikin.Suomessa järjestettävät asvalttisprintitkin ovat kokolailla kaukana ralli-erikoiskokeista jo luonteensakin puolesta. Ei ralleissa ajeta sellaisia tynnyrinkiertoja jossain teollisuushallin pihoilla kuten suomalaisissa sprinteissä. Assusprintitkin pitäisi saada edes vähän luonnollisemille reiteille.
Tämä. Kyllä niitä pikkuteitäkin on asvaltoitu, mutta monesti ne eivät oikein sovellu rallisprinttiin kun ei ole mahdollista (ainakaan helposti) rakentaa mitään parin kilometrin lenkkiä. Ralli-EK:si voisi soveltua paremmin kun ajettaisiin vain pisteestä A pisteeseen B ja jatkettaisiin matkaa.Tämä on käytännössä se ikuinen ongelma, että meillä ei oikein ole riittävästi "pieniä" yhden auton mentäviä asfalttiteitä. Eli pääsääntöisesti asfalttitiet ovat liian jouhevia. Eikä sprinttiä voi ruutukaava-alueellekaan viedä. Alppimaissa, joissa hillclimb on löyhästi rallisprintin vastine, se ylämäkeen ajo pitää jonkin verran vauhtia kurissa vaikka tie olisi leveämpikin.
Mainitsemasi asfalttiralli oli itseasiassa tarkoitus järjestää Laitilassa joka on Varsinais-Suomessa.Jostain VM:stä luin, että Laihian (?) suunnalla, tai ainakin Etelä-Pohjanmaalla oli tarkoitus pitää asfalttiralli, mutta ei ollu tarpeeksi osanottajia. Tiedä sitten oliko huono päivä kyseiselle rallille laitettu kun helatorstaina olisi pitänyt olla.
Totta. Ranskalaisella mustalla ja sileällä (lue hiljaisella) pinnoitteella ei ole juuri mitään yhteistä sen kotimaisen louhesoralla blandatun, nastojen syömän asfaltin kanssa.Asvalttiakin on sitten hyvin erilaisina eri maissa. Aivan kuten Keski-Suomen nopeat soratiet eroavat Kreikan autonromutuskivikoista.
Näinhän on, mutta ne erikoiskokeet ajetaan ihan toisenlaisella asfaltilla. Se ei ole sileää, eikä usein edes mustaa.Totta. Ranskalaisella mustalla ja sileällä (lue hiljaisella) pinnoitteella ei ole juuri mitään yhteistä sen kotimaisen louhesoralla blandatun, nastojen syömän asfaltin kanssa.
Voi olla että ymmärsin jotain väärin, mutta eikös tuo ole normaali harjakallistus? Vain yhden auton mentävälle tielle tehtynä. En usko, että siellä sipulipeltojen välissä nyt niin sofistikoitunutta sadeveden käsittelyä on että litteällä baanalla pärjättäisiin.Belgiassa vielä osa pätkistä oli kummallisen kuperia, keskikohta korkeammalla. Oli aika kinkkistä joissakin jarrutuksissa kun auto tempoi arvaamattomasti.
Hyviä pomppuja! Reitille on rakennettu myös n. 80 keinotekoista hyppyriä. Pari autoa on joutunut keskeyttämäänkin niiden takia. Yksi keskeyttäneistä, virolaiskuski Egon Kaur Ford Fiestalla kirosi niitä, kun testipätkille hyppyreitä ei oltu rakennettu kuulemma yhtään.kys rallista SS2:lta parit makeat hypyt:
https://www.youtube.com/watch?v=iRjbgt6PBhk