ettelbruck
Well-known member
Surkean heikko osallustuminen ylipäänsä R2:ssa. Adamit ajoivat sitten vielä ihan omaa kisaa.Mainitaanpa myös että Taisko Lario voitti WRC3:n
Surkean heikko osallustuminen ylipäänsä R2:ssa. Adamit ajoivat sitten vielä ihan omaa kisaa.Mainitaanpa myös että Taisko Lario voitti WRC3:n
Tottakai. Metodi on kuitenkin niin ranskalainen että se hämäsi moiseen ajatusvirheeseenvai olisko kuitenkin saksalainen? mut joo, osapuilleen näin. Harmi kun video ei näytä sitä kun auto ajaa tielle, kyllähän tie pitäisi olla suljettu niin ettei tuollainen onnistu noin vaan...
Eihän Lario Franceschia(Ei Saksassa ajanut MM-pisteistä) vastaan ajanutkaan vaan Brezzolia ja Cookia... Ja niitä johti koko ajan... Toki ei olisi Franceschille pärjännyt vaikka olisi ajanut miten täysillä......vielä reissussa. Kommentteja tulee, kun ehdin kotiin.
Yksi jo tässä vaiheessa. Voittihan se Lario oman luokkansa, mutta Franceschi oli noin kahdeksan minuuttia edellä kun tasauspyörästö antautui viimeisenä päivänä. Noo, maaliin ajaneille palkinnot jaetaan.
Mitkäkönää ne "Australiat" on?Jotenkin tänävuonna Saksan ralli ei oikeen kiinnostanut seuraamisen tasolla.
Aikalailla kaikki tarpeellinen on sanottu. Suomalaisittain iso peukku. Jossei vahvaa, niin tasaista suorittamista kaikilta. Latvalaa käy kieltämättä vähän sääliksi, kun nyt vaan ei kävisi "Australioita".
Meinasin viimevuoden Ausseja jonka ulosajo veti itsetunnon nollille ja seur kisat vituiksi.Mitkäkönää ne "Australiat" on?
Mutta nyt Latvala ei ajanut ulos...Meinasin viimevuoden Ausseja jonka ulosajo veti itsetunnon nollille ja seur kisat vituiksi.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
En nyt väitä olevani juuri tämän anturialan asiantuntija, mutta jos kauppakumppanin toimituksesta n. 50% on epäkuranttia, niin yleensä teollisuudessa (tai ylipäänsä liiketoiminnassa) sellainen johtaa mittavaan reklamaatioprosessiin ja toistuessaan välittömään sopimuksen irtisanomiseen. Taitavat olla perin harvinaisia antureita sitten nämä?Kytkinakseli siitä varmaan lopulta katkesi. Hydrauliikkapumppu oli sitä ennen pysähtynyt anturivian vuoksi. Niitä antureita tulee meille repullinen kerrallaan, ja sieltä yli puolet heitetään heti roskiin. Silti nyt yksi anturi oli ylikuumentunut.
Tässä nyt kokemuksia reissusta.Saksassa ei taida ralli kiinnostaa juuri lainkaan. Todella vähän yleisöä pätkien varrella ja tuossa lopun seremonioissakaan väkeä ei kyllä pahemmin ollut paikalla.
Eikä Latvalan seuraava kisa Australian jälkeenkään huono ollut. Olihan Montessa kolmas.Mutta nyt Latvala ei ajanut ulos...
Vähän kyllä ihmetyttää tuo kommentti, että puolet heitetään roskiin. Mitähän mahtoi tarkoittaa?https://yle.fi/urheilu/3-10360074
En nyt väitä olevani juuri tämän anturialan asiantuntija, mutta jos kauppakumppanin toimituksesta n. 50% on epäkuranttia, niin yleensä teollisuudessa (tai ylipäänsä liiketoiminnassa) sellainen johtaa mittavaan reklamaatioprosessiin ja toistuessaan välittömään sopimuksen irtisanomiseen. Taitavat olla perin harvinaisia antureita sitten nämä?
Mielestäni aivan normaalia. Antureilla on mittatarkkuus-toleranssit. Mäkisen paja testaa tarkkuuden todennäköisesti itse ja heittää roskiin sellaiset, mitkä eivät täytä heidän laatuvaatimuksia. Mittatarkkuudella tarkoitan sekä fyysisiä- ja mittausominaisuuksia. Anturin valmistus ja suunnittelu ottaa aikaa ja rahaa, joten halvemmaksi, nopeammaksi ja Mäkisen mielestä luottavammaksi oli ottaa valmis sensori, joista otetaan huonoimmat yksilöt pois.Vähän kyllä ihmetyttää tuo kommentti, että puolet heitetään roskiin. Mitähän mahtoi tarkoittaa?
Juuri näin ja vielä sellainen homma että valmistajan oma valmistustoleranssi voi olla väljempi esim. toimintalämpötilan suhteen joten tarkistavat TGR:llä ne kaikki ja sellaiset jotka pelaavat heidän haluamallaan tolenranssialueella laitetaan käyttöön...Mielestäni aivan normaalia. Antureilla on mittatarkkuus-toleranssit. Mäkisen paja testaa tarkkuuden todennäköisesti itse ja heittää roskiin sellaiset, mitkä eivät täytä heidän laatuvaatimuksia. Mittatarkkuudella tarkoitan sekä fyysisiä- ja mittausominaisuuksia. Anturin valmistus ja suunnittelu ottaa aikaa ja rahaa, joten halvemmaksi, nopeammaksi ja Mäkisen mielestä luottavammaksi oli ottaa valmis sensori, joista otetaan huonoimmat yksilöt pois.
Kuulostaa silti hieman erikoiselta. Mikäli ostajalla on toimittajan standardeista poikkeavia laatuvaatimuksia (esim. tiettyjen toleranssien osalta), yleensä kustannustehokkaampi tapa olisi hoitaa laadunvalvonta ennalta määriteltyjen standardista poikkeavien speksien mukaisesti toimittajan tiloissa (tuotannon yhteydessä), jossa laadunvalvontakoneisto on jo valmiiksi olemassa.Mielestäni aivan normaalia. Antureilla on mittatarkkuus-toleranssit. Mäkisen paja testaa tarkkuuden todennäköisesti itse ja heittää roskiin sellaiset, mitkä eivät täytä heidän laatuvaatimuksia.
Kuulostaa silti hieman erikoiselta. Mikäli ostajalla on toimittajan standardeista poikkeavia laatuvaatimuksia (esim. tiettyjen toleranssien osalta), yleensä kustannustehokkaampi tapa olisi hoitaa laadunvalvonta ennalta määriteltyjen standardista poikkeavien speksien mukaisesti toimittajan tiloissa (tuotannon yhteydessä), jossa laadunvalvontakoneisto on jo valmiiksi olemassa.
Ei kai siinä valmistustavassa tarvitsisi eroa ollakaan, ainoastaan laadunvalvonnassa. Jos "normimarkkinoille" päästetään tuotteet joiden arvo X on 10-20, niin Puuppolaan toimitettavien erien kohdalla hyväksytty arvo onkin 10-15. Harvoin teollisuudessa ostaja minkään valmistajan laadunvalvontaa itselleen "ulkoistaa". No joo, oli miten oli, ehkä se nyt riittää antureistaVähän riippuu... Jos kyseessä on ns. sarjatuotanto anturi joita valmistetaan tuhansia vuodessa niin on ehkä kustannustehokkaampaa ostaa niitä hinnalla € 100kpl josta hylkyyn menee 50 kuin alkaa teettämään erikoisantureita hintaan €x100 joiden toiminta ei välttämättä eroa mitenkään niistä 50 halvemmasta anturista. Tämä siis ihan mutuilua aiheesta kun en tiedä anturin mallista tai valmistustavasta tarkemmin.
No perhana, pitääkö sitä lähteä Japaniin asti?Joidenkin huhujen mukaan Saksa putoaisi ensi vuoden MM-kalenterista Japanin tieltä, mutta voi olla myös Korsika joka tippuu
Kyl. Japani on hieno maa. Rallikulttuuri toki hieman alikehittynyt.No perhana, pitääkö sitä lähteä Japaniin asti?