Vodafone Rally de Portugal 2018

  • Viestiketjun aloittaja DC
  • Aloituspäivämäärä

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Jos mahdollisuus tulee niin miksei Huttunen voisi vaikka ensi kaudella jonkun rallin (Jyväskylä?) ajaa WRC:llä. Toki tärkeintä nyt on vaan kerätä kokemusta.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Eipä kyllä Mikkelsenkään ole varmaan tehnyt ihan sitä mitä odotettiin. Joka kisassa ollut jotenkin hukassa.
Joo Mikkelsen on kyllä ollut vaisu. Siinä missä esim. Latvala on pystynyt ajoittaisiin huippusuorituksiin kolmessa eri tiimissä niin Mikkelsenin kohtalaiset näytöt ovat toistaiseksi vain ylivoimaiselta Volkswagenilta. Yksi hyvä kisa Citikalla Saksassa, mutta otanta on niin pieni etten antaisi liikaa painoarvoa tuolle. Dani on yhden kisan vähemmän ajaneena vain yhdeksän pistettä perässä, joten ei tätä kautta voi hirveän hyvänä pitää, vaikka neljäntenä onkin MM-pisteissä. Edes mitään välähdyksiä mistään huippusuorittamisesta ei vielä ole nähty.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Toki Mikkelsenillä meni Portugali pilalle teknisten vikojen takia, mutta Argentiinassa oli rengasrikkoa ja Monten laturirikko johtui ulosajosta.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Toki Mikkelsenillä meni Portugali pilalle teknisten vikojen takia, mutta Argentiinassa oli rengasrikkoa ja Monten laturirikko johtui ulosajosta.
Ero Tänakiin on MM-taulukossa vain 18 pistettä, mutta kun katsellaan tulosten taakse niin näiden kahden välinen tasoero tuskin on niin pieni kun mitä tuosta piste-erosta voisi päätellä. Molemmat ovat olleet tiimeissään suhteellisen vähän aikaa, mutta toisella kuljettajalla on 25 ek-voittoa enemmän :rolleyes:. Mutulla sanottuna Mikkelsenillä muutenkin aika vähän top3 aikoja. Kuten Paddonin niin myös Mikkelsenin olisi odottanut suoriutuvan paremmin Ruotsissa, jossa molemmilla oli loistava lähtöpaikka. Toki on mahdollista, että Andreas kärsii siitä ettei ajanut alkukauden ralleja WRC-autolla viime vuonna. Jäljellä olevista ralleista Suomi on ainoa, jota Mikkelsen ei ajanut viime kaudella, joten mielenkiinnolla seuraan alkaako vauhti paranemaan noissa muissa kilpailuissa. Turkkihan on tietenkin kaikille uusi.

Itse asiassa Mikkelsenistä vielä sen verran, että viime vuoden lopulla vauhtia löytyi hyvin Espanjan ensimmäisenä päivänä ja Australiassa hän oli ennen ulosajoaan johtopaikalla. Sitä taustaa vasten tämän kauden mitäänsanomattomuus tuntuu vähän oudolta.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Paddonin tämän vuoden rooli on nimenomaan olla spesialisti ihan muilla alustoilla kuin assulla. Paddonilla kun sattuu olemaan nolla asvalttirallia tämän vuoden WRC-ohjelmassa. Jos Paddon ei onnistu ajamaan hyvin sorallakaan, hänen koko WRC-uran jatkuminen tulee olemaan vaakalaudalla tämän kauden jälkeen, eikä hän välttämättä pääse edes yrittämään parempia suorituksia asvaltilla. Viimeisen 1,5 vuoden aikaisten näyttöjen perusteella Paddon on lähempänä uusi-seelantilaista kortistoa kuin maailmanmestaruutta. Sen takia sitä varmuutta ja suorituskykyä pitäisi olla täsä ny.
On kyllä merkillistä, kuinka äkkiä Paddonin taso on laskenut. Vielä 2016 kauden jälkeen häntä pidettiin jopa maailmanmestarisuosikkina ja Hyundain vahvimpana lenkkinä, mutta nyt näyttää jo siltä että koko WRC-ura voi loppua tähän kauteen. Jostain syystä Hyundain WRC2017-auto ei vaan ole istunut hänen käteen ja saattoihan se törmäys katsojaan Montessa viime vuonna vaikuttaa jotain alitajuisesti pääkoppaan. Neuvillella taas kävi päinvastoin. Vanha Hyundai ei sitten millään sopinut hänelle, mutta kun siirryttiin uuteen malliin niin johan alkoi ajo kulkea.
Kris Meeke on vähän samanlainen tapaus kuin Paddon. 2016 kauden jälkeen Meekeä pidettiin Ogierin kovimpana haastajana, mutta uuden auton myötä tuli takapakkia pahasti. Romua tulee ja itseluottamus on kateissa. Citroen taisi alunperin kehittää WRC2017-autoa DS3-mallin pohjalle ja siinä vaiheessa kaikki näytti testeissä hyvälle, mutta jossain vaiheessa korimalli vaihtui C3:een. Auto osoittautuikin viime kaudella täydeksi sudeksi ja samalla myös Meeken taso romahti. Ja vaikka auto on jo hiljalleen saatu iskuun, niin Krisulla ei enää ajo kulje. Toki välillä väläyttelee hyvää vauhtia, mutta metsään lopulta päätyy.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Toyotalta melkein katastrofi kisa. Sekä Hyundai, että M-sport otti pisteissä taas lisää kaulaa. Jotain tarttis tehdä?
Tänakille olisi ollut tärkeä kisa ajaa maaliin, kun Ogier ei saanut pisteitä. Nämä tilanteet ei liian usein toistu. Seuraava ralli on aika ratkaiseva Tänakille ajaako tosissaan maailmanmestaruudesta.

M-sportilta hyvä ralli. Suninen ja Evans paikkasi hyvin Ogierin poistumisen.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Ei ole paikkoja eikä manageri halua ohjata sitä maksukuskiksi M-Sportille. Veikkaisin että ensi vuonna ajaa WRC-luokassa kun paikat menee vähän uusiksi.
Selvä homma. Vaikuttaa lupaavalta sälliltä
 
Ylös