Joo Mikkelsen on kyllä ollut vaisu. Siinä missä esim. Latvala on pystynyt ajoittaisiin huippusuorituksiin kolmessa eri tiimissä niin Mikkelsenin kohtalaiset näytöt ovat toistaiseksi vain ylivoimaiselta Volkswagenilta. Yksi hyvä kisa Citikalla Saksassa, mutta otanta on niin pieni etten antaisi liikaa painoarvoa tuolle. Dani on yhden kisan vähemmän ajaneena vain yhdeksän pistettä perässä, joten ei tätä kautta voi hirveän hyvänä pitää, vaikka neljäntenä onkin MM-pisteissä. Edes mitään välähdyksiä mistään huippusuorittamisesta ei vielä ole nähty.Eipä kyllä Mikkelsenkään ole varmaan tehnyt ihan sitä mitä odotettiin. Joka kisassa ollut jotenkin hukassa.
Ero Tänakiin on MM-taulukossa vain 18 pistettä, mutta kun katsellaan tulosten taakse niin näiden kahden välinen tasoero tuskin on niin pieni kun mitä tuosta piste-erosta voisi päätellä. Molemmat ovat olleet tiimeissään suhteellisen vähän aikaa, mutta toisella kuljettajalla on 25 ek-voittoa enemmän . Mutulla sanottuna Mikkelsenillä muutenkin aika vähän top3 aikoja. Kuten Paddonin niin myös Mikkelsenin olisi odottanut suoriutuvan paremmin Ruotsissa, jossa molemmilla oli loistava lähtöpaikka. Toki on mahdollista, että Andreas kärsii siitä ettei ajanut alkukauden ralleja WRC-autolla viime vuonna. Jäljellä olevista ralleista Suomi on ainoa, jota Mikkelsen ei ajanut viime kaudella, joten mielenkiinnolla seuraan alkaako vauhti paranemaan noissa muissa kilpailuissa. Turkkihan on tietenkin kaikille uusi.Toki Mikkelsenillä meni Portugali pilalle teknisten vikojen takia, mutta Argentiinassa oli rengasrikkoa ja Monten laturirikko johtui ulosajosta.
On kyllä merkillistä, kuinka äkkiä Paddonin taso on laskenut. Vielä 2016 kauden jälkeen häntä pidettiin jopa maailmanmestarisuosikkina ja Hyundain vahvimpana lenkkinä, mutta nyt näyttää jo siltä että koko WRC-ura voi loppua tähän kauteen. Jostain syystä Hyundain WRC2017-auto ei vaan ole istunut hänen käteen ja saattoihan se törmäys katsojaan Montessa viime vuonna vaikuttaa jotain alitajuisesti pääkoppaan. Neuvillella taas kävi päinvastoin. Vanha Hyundai ei sitten millään sopinut hänelle, mutta kun siirryttiin uuteen malliin niin johan alkoi ajo kulkea.Paddonin tämän vuoden rooli on nimenomaan olla spesialisti ihan muilla alustoilla kuin assulla. Paddonilla kun sattuu olemaan nolla asvalttirallia tämän vuoden WRC-ohjelmassa. Jos Paddon ei onnistu ajamaan hyvin sorallakaan, hänen koko WRC-uran jatkuminen tulee olemaan vaakalaudalla tämän kauden jälkeen, eikä hän välttämättä pääse edes yrittämään parempia suorituksia asvaltilla. Viimeisen 1,5 vuoden aikaisten näyttöjen perusteella Paddon on lähempänä uusi-seelantilaista kortistoa kuin maailmanmestaruutta. Sen takia sitä varmuutta ja suorituskykyä pitäisi olla täsä ny.
Selvä homma. Vaikuttaa lupaavalta sälliltäEi ole paikkoja eikä manageri halua ohjata sitä maksukuskiksi M-Sportille. Veikkaisin että ensi vuonna ajaa WRC-luokassa kun paikat menee vähän uusiksi.