Ei voi sanoa muuta, kuin että onpas taas ennakolta jännä ja ainakin jossain määrin vaikeasti ennustettava kisa tulossa. Latvalan ultimaattinen do or die sen kun jatkuu. Nyt alkaa olla jo pakko voittaa. Podium on aivan ehdoton minimi. Ja mikäli laitteet vaan kestää, niin Tänak ja Lappi ajavat myös molemmat voitosta. Fordillakin on nyt erinomaiset lähtöasetelmat; Ogier ei joudu starttaamaan ensimmäisenä, ja takaa loistavilta lähtöpaikoilta hyökkäävät Evans ja Suninen, jotka Portugalin formin säilyttäessään ovat myös kärkisijoilla. Hyundaille ennustan haastavaa rallia, Neuville lähtee auraamaan tietä muille, Mikkelsenin tuloskunto ei vakuuta, ja Paddonin henkinen lukko purkautunee taas jossain vaiheessa kisaa koheltamisena. Citikasta ei uskalla sanoa oikein mitään. Breen ja Östberg eivät ehdi ihan kärkeen, ja Meeken osalta ei taida olla muuta jännitettävää, kuin että millä pätkällä tällä kertaa kolahtaa.
Viime vuoden Sardinian perjantai oli henkilökohtaisesti yksi kauden sekä hienoimmista että karmeimmista päivistä. Suursuosikkini Hänninen oli aluksi loistavassa vauhdissa, mutta harmittava lipsahdus päivän vikalla ek:lla oli pilata kaiken. Yaris tuli pätkän maaliin sen näköisenä, että Colin Clark arveli homman jäävän kesken (siirtymää huoltoon oli useampi kymmenen kilometriä). Sen jälkeen perjantai-ilta kuluikin seuraamalla auton #11 siirtymätaivalta Live Mapsista. Onneksi oli siinä muutama maltainen juoma helpottamassa katselukokemusta. Mutta siinä oli yhdessä siirtymässä enemmän jännitettävää, kuin joissain MM-ralleissa konsanaan.