Ymmärsit väärin. Kyse on epäonnistumisesta silloin, kun on mahdollisuus ottaa tallikaveriin verrattuna enemmän pisteitä.Mites monta ulosajoa se Bottas suorittaa kisoissa tai aika-ajoissa vuosittain?
Ymmärsit väärin. Kyse on epäonnistumisesta silloin, kun on mahdollisuus ottaa tallikaveriin verrattuna enemmän pisteitä.Mites monta ulosajoa se Bottas suorittaa kisoissa tai aika-ajoissa vuosittain?
Ei ollenkaan, tämä on vain pohdiskelua.Millä tavalla Emilia haittaa Bottalaista? Olemalla olemassa?
Saattaa olla etuakin, jos on kotihommat kunnossa.Ei ollenkaan, tämä on vain pohdiskelua.
Lopeta nyt. Emiliasta saa vaikutelman että on ihana ja empaattinen ihminen.Bottasin ja Latvalan välillä on yhtäläisyyksiä. Molemmat ovat lahjakkaita kuskeja, jotka mokaavat paineen alla. Etenkin, kun on mahdollisuus tuloksen tekemiseen. Onko Valellakin häiriötekijöitä radan ulkopuolella, tässä tapauksessa vaimo Emilia.
Poistin viestin, jotta vältytään kinastelulta. Heitin ilmoille teorian, jonka mukaan Bottasilla ja Latvalalla on yhteisiä kuskin piirteitä. Molemmat ovat hyviä kuskeja, mutta sortuvat paineiden alla epäonnistumisiin. Bottas ei epäonnistumisen pelossa, ehkä uskalla riskeerata, vaikka tänään häntä siihen suostuteltiin. Ottaen huomioon kelin, olisi ollut MM-pisteiden takia järkevämpää ottaa pisteet.Lopeta nyt. Emiliasta saa vaikutelman että on ihana ja empaattinen ihminen.
Ennen keskeytystä oli Hamiltonin edellä, ja käytännössä Hamilton teki saman virheen johon sitten Bottaksen kilpailu päättyi.Mielestäni Bottas ajoi kuitenkin ihan hyvin keskeytykseensä asti. Vältti virheet ja Hamiltonia vastaan harva pärjäisi sateella.
No nyt taisi livetä ekaa kertaa laitteet paineen alla. En näe mitään yhtäläisyyttä Latvalan kanssa.Ymmärsit väärin. Kyse on epäonnistumisesta silloin, kun on mahdollisuus ottaa tallikaveriin verrattuna enemmän pisteitä.
Bottas kämmäs ihan itse. Ei tätä sen enempää tarvi spekuloida. Helppoja pisteitä oli otettavissa. Huonoa tuuria myöskin, vaikkakin itse sanoi vetäneensä liian rajoilla yrittäessään ohitusta.. joka toisaalla kuulostaa typerältä mestaruustaistelua ajatellen. Joka taas kuulostaa, että oli liikaa suorituspaineita.Voisiko olla se että tiimi on täysin Hamiltonin takana ja Bottas ei saa samanlaista tukea kuten Rosberg sai talliltansa tukea?
Ainakin osa syy voi olla.
Uudet ponttoonit ja jäähdytysjärjestelmä...Toinen sija olisi pitänyt pystyä ottamaan, mutta ei vaan pystynyt venymään haastavissa olosuhteissa. Jotain ihmeellistä Mersun setupissa oli, kun molemmat oli niin hitaita normisuoritukseen verrattuna?
Polttoaineen kulutus on säännelty tiukasti. Voisiko olla niin, että Mercedekset olivat käyttäneet muita enemmän polttoainetta ja joutuivat ajamaan "laihemmalla" kisan loppuvaiheessa? Yleisestikin olisi mukava saada dataa autojen polttoaineenkulutuksesta kilpailujen aikana, kun säästäminen on nykysääntökirjan johdosta oleellinen elementti.Toinen sija olisi pitänyt pystyä ottamaan, mutta ei vaan pystynyt venymään haastavissa olosuhteissa. Jotain ihmeellistä Mersun setupissa oli, kun molemmat oli niin hitaita normisuoritukseen verrattuna?
Käytännössä mestaruustaisto oli siinä, joskaan koskaan ei saa luovuttaa. Tallipaikkaan, en usko kovinkaan paljon vaikuttavan. Edelleenkään siellä ei ole "vapaana" yhtään parempaa kuskia. Bottaksen vaihtaminen Oconiin olisi aika riskisiirto, eikä mitään takeita, että pääsisi edes lähelle Vatterin tasoa (Gasly II). Tosin kuka tietää, mutta olisko Toto valmis ottamaan sellaisen riskin, tuskinpa. Näyttäisi jopa aika typerältä jos vaikka RedBull sitten värväisi Valtterin. Heilläkään kun ei tunnu oleva kovinkaan paljon omasta kuskiakatemiasta valmiita kuskeja.
Eiköhän siellä ole palkkaneuvottelut meneillään ja siihen tuo kisa kyllä voi vaikuttaa paljonkin?
Ei formuloissa ole säästelty poltto-ainetta enää kahden viimeisimmän kauden aikana, hyötysuhteet on sillä tasolla ettei tähän enää ole tarvetta.Polttoaineen kulutus on säännelty tiukasti. Voisiko olla niin, että Mercedekset olivat käyttäneet muita enemmän polttoainetta ja joutuivat ajamaan "laihemmalla" kisan loppuvaiheessa? Yleisestikin olisi mukava saada dataa autojen polttoaineenkulutuksesta kilpailujen aikana, kun säästäminen on nykysääntökirjan johdosta oleellinen elementti.
Bottaksen suoritus oli huono, mutta olen samaa mieltä tallipaikan osalta.
Ja höpsis pöpsis. Koko ajan joutuvat säästämään polttoainetta kisassa ja coastaamaan.Ei formuloissa ole säästelty poltto-ainetta enää kahden viimeisimmän kauden aikana, hyötysuhteet on sillä tasolla ettei tähän enää ole tarvetta.
Kanada 2018Lopussa taisto meni tiukaksi. Hollantilainen oli kymmenen kierrosta ennen maalia viiden sekunnin päässä Bottaksesta, mutta viime hetkillä ero kutistui jo alle sekuntiin. Maalissa se oli sekunti.
– Jouduin lopussa hieman ongelmiin, kun polttoaine oli loppua. Siksi Max pääsi niin lähelle, Bottas selvitti kärkikolmikon haastattelussa.
Bottas tarkensi bensansäästötalkoita C Morelle myöhemmin.
– Lopussa jouduin säästämään todella paljon bensaa. Hyvä, että pääsin edes maaliviivan yli. Mielestäni tankkiin jäi 0,00 litraa loppujen lopuksi, niin aika tiukoilla oltiin, Bottas kuvaili höyryillä ajamista.
Oli siis selvästi hitaampi kuin Hamilton eikä kyennyt antamaan minkäälaista uhkaa. Ilman kolaria Bottaksen suoritus olisi ollut tasaisen harmaa seiska puolikas. Mielipidekysymyksiä, mutta ilman kriittisyyttä jää jäljelle vain selittelyä.Eihän Bottas ollut juurikaan hitaampi kuin Lewis, mikä oli tässä kisassa ehkä tärkeintä. Hamiltonia kun pidetään sadekelin kunkkunakin.
Alussa toki jäi joitain sekunteja. Kierroksella 17 ero oli noin 5s ja kierroksella 25 8,5s. Eroon vaikutti myös se, että Bottas joutu ajamaan rajua puolustustaistelua Verstappenia vastaan. Sen jälkeen Hamilton ei kyllä hyökkäillyt Bottasta vastaan vaikka ajoivat peräkkäinkin.
Eli ilman kolaria ei suoritus olisi ollut häpeällinen.