Katalonian MM-ralli 2018

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Syyllinen löytyi heti. Pahuksen Evans joka kiviä kaivoi.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
3 pinnaa eroa ja Ogier auraa Australiassa. Tiedä vaikka maailmanmestaruus ratkaistaisiin power stagella.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Voi että kun Sitikka, tai sitten ihan kuka vaan, kaivaisi kupeitaan sen verran että sainaisi Lööpin ja Elenan ensi vuodelle. Tulisi silloin kaikkien aikojen rallikausi. Asetelma Ogi vs Ott vs Neuville vs Maailman Paras josta kuka vaan voisi voittaa, sitten nuorta ja vanhaa finskiä ynnä Meekeä ja muita sankareita tarjoamassa haastoja yksittäisissä kisoissa. Vielä kun Hollywood-Petter ja Bosse innostuisivat one-offeja repimään, niin aijaijai..
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Olipahan kyllä kertakaikkisen upea ralli! Ja Loeb näytti 44-vuotiaana, että ei se ikä ole ratkaisevin tekijä tässä rallissa. Hattu päästä! :alppu:

Kyllä tulee upea mestaruustaistelu viimeisessä osakilpailussa Australiassa. Tuo Evansin nousu Neuvillen edelle saattoi olla jopa hyvä asia Neuvillelle, nyt Ogier joutuu auraamaan Australiassa jossa ensimmäisenä autona ei tunnetusti ole kovin helppoa ajaa..

Latvalan tilanne ei ainakaan helpottunut tuon tämän päiväisen toilailun jälkeen. Latvala taas näytti että hänen paineensietokykynsä ei ole edelleenkään hyvällä tasolla. Tuskin Tommi tänään kauheasti päätä silittelee.. Tuo Latvalan virhe saattoi maksaa jopa tiimimestaruuden Toyotalle, luo Toyotan kuskikolmikolle Australiaan myös lisää paineita kun joutuu kokoajan ajattelemaan myös valmistajien maailmanmestaruutta.

Kallelle upea voitto WRC2-luokassa. Varsinkin lauantain ajo Kallelta oli sellaista, mitä en olisi vielä tuossa vaiheessa uraa Kallelta odottanut. Hallitsi kuitenkin liukkaan asfaltin erinomaisesti ja piti takanaan asfalttispesialisti Kopeckyn, jonka olisi noissa olosuhteissa luullut menneen Kallesta ohi. Hattua päästä myös Kallen viikonlopun suoritukselle! :alppu:
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Voi että kun Sitikka, tai sitten ihan kuka vaan, kaivaisi kupeitaan sen verran että sainaisi Lööpin ja Elenan ensi vuodelle. Tulisi silloin kaikkien aikojen rallikausi. Asetelma Ogi vs Ott vs Neuville vs Maailman Paras josta kuka vaan voisi voittaa, sitten nuorta ja vanhaa finskiä ynnä Meekeä ja muita sankareita tarjoamassa haastoja yksittäisissä kisoissa. Vielä kun Hollywood-Petter ja Bosse innostuisivat one-offeja repimään, niin aijaijai..
Todennäköisestihän Loeb tullee ensi vuonnakin ajamaan jokusen kisan todennäköisesti Citroenilla, mutta en usko että hän ajaa kuin enintään 5 kisaa. Koko kautta Loeb ei varmasti tule ajamaan.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Todennäköisestihän Loeb tullee ensi vuonnakin ajamaan jokusen kisan todennäköisesti Citroenilla, mutta en usko että hän ajaa kuin enintään 5 kisaa. Koko kautta Loeb ei varmasti tule ajamaan.
Ainakin vielä kesällä otsikot olivat luokkaa "Citroen tell Sebastien Loeb it's full-time or nothing in 2019". Toki Ogierin sopimus on voinut muuttaa asioita. Omasta mielestäni kuitenkin kaikki viittaa hiukan siihen, että Loeb saattaisi ajaa koko ensi kauden. Loeb sanoi aiemmin melko jyrkästi haastatteluissa, että koko kauden ajaminen ei kiinnosta, mutta nyt kommentit ovat luokkaa "katsotaan mitä käy, keskitytään tähän kisaan" yms.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9724
Sijainti
Helsinki
Aika tiukka ralli oli kyseessä. Neuville ja Ogier ratkaisevat tittelin Australiassa. Tänäkin mahikset menneet. Entäs Jari-Matti? Ehkä olisi järkevää pohtia lopettamista, tuo yliyrittäminen kostautuu, eikä siitä tunnu pääsevän eroon.

Ottaako Lappi riskin siirtyessään Citikalle, hänestä voi tulla siipimies 2,0. Me fanit voimme odottaa Kallea.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Mieletön kisa! Ja ylipäätään mahtava tilanne koko wrc-sarjassa.
Kataloniassa nähtiin kahden maailmanmestarin paluu, mutta valitettavasti Solbergin paluuta ei noteerattu mediassa juuri mitenkään. Omituista toimintaa WRC:ltä, kun VW:n autoja ja Solbergia ei taidettu näyttää kertaakaan all livessä, vaikka tätäkin ihan mielenkiinnolla odotettiin. Solberg ajoi kyllä hienon kisan ihan kylmiltään ja WRC2:ssa taso on yhtä kova kuin pääluokankin puolella.
Loeb ajoi kyllä uskomattoman kisan. Olemuksesta näkyi joka pätkän startissa rentous ja rauhallisuus, että hän tietää tarkkaan kuinka tämä homma tehdään. Jos jollain pätkällä tuli takkiin, hän heti maalissa tiesi mistä ne sekunnit tulivat ja luotti siihen, että seuraavalla pätkällä homma taas hoidetaan kotiin. Hieno katsella tuollaista tyyneyttä ja varmuutta. Ei pientäkään hermoilua tai epäröintiä. Olisi kyllä mahtava kausi 2019, jos Loeb olisi mukana. 4 tasavahvaa mestariehdokasta ja monta haastajaa. Vaikka tallipaikat on melkein jaettu, niin Loeb on sen tason kaveri, että se yksi auto kaivetaan hänelle kyllä Citikalta aivan varmasti, jos hän päättää lähteä mukaan. Ja hyvin näytti Ogier ja Loeb tulevan nykyään toimeen keskenään. Maalikorokkeella heitettiin läppää kansallislaulunkin aikana.
MM-taistelussa Ogier näyttää jälleen vetävän pidemmän korren. Luulen, että Neuvillella ei pää kestä Australiassa, kun reilu MM-johto on sulanut ja nyt on jo pienessä takaa-ajoasemassa. Ogier taitaa viedä kokemuksen turvin mestaruuden kotiin, lähtöpaikasta huolimatta.
Latvala löysi taas kadoksissa olleen vauhtinsa, mutta lopputulos oli valitettavasti ihan odotettavissa. Meinasin jo ennen viimeisiä pätkiä laittaa tänne kommenttia, että kohta muuten All livessä putkahtaa ruutuun kuva Latvalan kyydistä, jossa Toyota on tien sivussa etupyörä lintassa, mutta en ehtinyt. Etupyörä taas osui, tosin vain rengasrikon verran ja matka sentään jatkui. Kaikesta huolimatta JML:llä on Jyskälästä lähtien ollut ihan hyvää suorittamista kokonaisuutena.
Evans on samanlainen kuin Sordo. Kun tallipaikat on vaarassa, kumpikin pystyy puristamaan oikealla hetkellä hyvän tuloksen. Sitten kun sopimukset on kirjoiteltu, ajellaan taas vaisummin.
Mikkelsen on kyllä ihan varjo siitä, mitä hän parhaimmillaan oli Volkkarilla. Sääli, että hänellä on sopimus ensi kaudestakin Hyundain kanssa. Tuon paikan voisi kyllä antaa jollekin nopeammallekin kuljettajalle.

Ja vielä loppuun kehuja WRC:n nykytilasta:

-Kaikki 4 tallia ovat onnistuneet voittamaan tällä kaudella
-Melkein jokainen WRC-kuski on urallaan voittanut MM-rallin, eli rikkaita turistikuskeja on todella vähän. Ainoat ei-voittajat ovat Suninen, Breen ja Al-Qassimi.
-Viimeiseen kisaan lähdettäessä 3 eri kuskilla, kolmesta eri tallista on vielä mahdollisuus maailmanmestaruuteen.
-WRC2-luokka on myös todella tasaväkinen ja mielenkiintoinen.

Ja ensi kausi näyttää vielä paremmalta, varsinkin jos Loeb olisi mukana. Ja lähitulevaisuudessa Rovis WRC-autossa?, Proton R5, Skoda WRC?, Toyota R5?.........
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Jos posin kautta kattoo suomalaisittain tätä kisaa niin Rovanperä WRC2-luokassa + Sunisen ehjä kisa.

Toyota oli jotenkin vaisu. Lappi oli koko viikonlopun kuin perseeseen ammuttu karhu, Latvalan otteissa ei oo noin paljoa hetkeen näkynyt turhautumista mitä tänäviikonloppuna. Tänakin vauhti tuntui hävinneen rengasrikon myötä.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
520
Ihan oikea lopputulos, on selvää että Latvala on ihan harrastelija Loebin rinnalla. Ja moni muukin.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Jos posin kautta kattoo suomalaisittain tätä kisaa niin Rovanperä WRC2-luokassa + Sunisen ehjä kisa.

Toyota oli jotenkin vaisu. Lappi oli koko viikonlopun kuin perseeseen ammuttu karhu, Latvalan otteissa ei oo noin paljoa hetkeen näkynyt turhautumista mitä tänäviikonloppuna. Tänakin vauhti tuntui hävinneen rengasrikon myötä.
Sunisen ehjästä kisasta huolimatta en katso kyllä hänen viikonloppuaan kovinkaan positiiviseksi. Vaikka hän ei koskaan aiemmin Espanjassa WRC-autolla ajanut, niin olisi hänen kuitenkin pitänyt päästä edes lähelle tallikavereitaan Ogieria ja Evansia. Nyt hän oli todella kaukana heistä, autonkaan piikkiin ei Suninen voi laittaa kun molemmat tallikaverit Ogier ja Evans seisovat palkintopallilla. Nyt Sunisen pitää kasata itsensä ja olla Australiassa paremmalla ilmeellä mukana, mielellään taistelemassa palkintokorokesijoista, vähintään pitää pystyä haastamaan Evansia ja mielellään olla hänen edellään lopputuloksissa.

Toyotahan oli kyllä tänä viikonloppuna iskukykyinen, Tänak piti ylivertaista vauhtia rengasrikkoonsa asti. Varmasti Tänakin vauhdin putoamiseen vaikutti paljon tuo rengasrikko, vei varmasti ajamisesta parhaan fiiliksen pois kun yhtäkkiä putoat kauas kärjestä ja huomaat että maailmanmestaruuteen ei ole mahdollisuuksia. Latvala pystyi itseasiassa sen ensimmäisen rengasrikkonsa jälkeen hyvin kokoamaan itsensä ja pystyi taistelemaan senkin jälkeen vielä kisan voitosta. Tuo toinen rengasrikko olikin sitten täysin Latvalan oma virhe.

Näin ollen en sanoisi että Toyota autona olisi ollut tässä rallissa mitenkään vaisu, huono tuuri sekä Latvalan typerä virhe saavat näyttämän Toyotan lopputuloksissa siltä että tämä ralli ei olisi sopinut autolle. Totuus on se, että Toyota oli nopea ja sillä olisi voitettu ilman huonoa tuuria ja typerää virhettä.
 
Ylös