AnttiL
Reittinörtti
Minkäslainen toi Vuorisalon tilanne oli?
Mitäs siellä Tunturissa oli ollut?Hokkala viittaa Tunturin tapahtumiin enempi, jonka johdosta myös sääntömuutos tullut jo.Alunperin kirjoittanut Fiesta
Voi morjens!
Mikäköhän tää SOS kyltti sekoilu oli? Sen verran sähellystä pätkällä oli tuosta Vuorisalon ulosajosta että olisi kiva tietää mitä siellä oikein tapahtui? Viestipisteellä oli ainakin ruuhkaa ja siitä johtuen Kasin ulosajo.
Näytä liitetiedosto 26302Minkäslainen toi Vuorisalon tilanne oli?
Rytkönen ajoi ulos Pösöllä ja siihen sumaan jäi SM3 luokan kärki. Ja kun toisen kilpailijan aiheuttamasta aikatappiosta ei ole oikeutettu saamaan hyvitystä muuten kuin siinä tapauksessa jos paikalle tarvitaan lääkinnällistä tai muuta pelastushenkilöstöä jonka tarve osoitetaan SOS-kyltillä. Aikahyvityksen myöntää kilpailunjohtaja... Ko. tapauksessa ilmeisesti oli jonkun toimesta näytetty SOS-kylttiä ns. tarpeettomasti eli pelastushenkilöstölle ei ollut tarvetta. Ainoa onglema oli tiellä ollut auto vaikkakin ilmeisen isosta kaadosta oli kyse, eli aikahyvitystä ei paikkaan pysähtyneet saaneet. Nyt AKK sitten tarkensi tuota sääntöä niin että aiheettomasta SOS-kyltin näyttämisestä seuraa hylkäys tai muita sanktioita... Näin ymmärsin ja jos joku tarkemmin tietävä on perillä paremmin niin korjatkoon...Mitäs siellä Tunturissa oli ollut?
Nopealla osuudella (yli 150km/h) jäljistä päätellen ässämutkasta yhden sisämutkan penkan yli ja vastapuolelle puihin. Raju veto ja ruma jälki.Minkäslainen toi Vuorisalon tilanne oli?
Oli painettu SOS-nappia, jota ei ennen rinnastettu SOS-kylttiin. Siitä ei ole tietoa että oliko se nappi toiminut, mutta kun ei säännöt antaneet mahdollisuutta hyvittää niin...Rytkönen ajoi ulos Pösöllä ja siihen sumaan jäi SM3 luokan kärki. Ja kun toisen kilpailijan aiheuttamasta aikatappiosta ei ole oikeutettu saamaan hyvitystä muuten kuin siinä tapauksessa jos paikalle tarvitaan lääkinnällistä tai muuta pelastushenkilöstöä jonka tarve osoitetaan SOS-kyltillä. Aikahyvityksen myöntää kilpailunjohtaja... Ko. tapauksessa ilmeisesti oli jonkun toimesta näytetty SOS-kylttiä ns. tarpeettomasti eli pelastushenkilöstölle ei ollut tarvetta. Ainoa onglema oli tiellä ollut auto vaikkakin ilmeisen isosta kaadosta oli kyse, eli aikahyvitystä ei paikkaan pysähtyneet saaneet. Nyt AKK sitten tarkensi tuota sääntöä niin että aiheettomasta SOS-kyltin näyttämisestä seuraa hylkäys tai muita sanktioita... Näin ymmärsin ja jos joku tarkemmin tietävä on perillä paremmin niin korjatkoon...
Ok... Nyt selkeni mullekin...Oli painettu SOS-nappia, jota ei ennen rinnastettu SOS-kylttiin. Siitä ei ole tietoa että oliko se nappi toiminut, mutta kun ei säännöt antaneet mahdollisuutta hyvittää niin...
Nuo sanktiot aiheettomasta käytöstä on jo liki kymmenen vuotta olleet säännöissä.
Ihan miehekkäästi Jyrkiäinen painoi menemään ekassa rallissaan. Siitä se lähtee. :thumbup:Viikonloppu meni kuumeflunssaa potiessa, joten penkkapellenä olo jäi vain haaveeksi. Porvoon Autopalvelu rallin tulosluettelossa herättää mielenkiintoa kaksi kilpailijaparia:
- Teemu Tahko - Riku Tahko R2-Twingolla
- Suvi Jyrkiäinen - Jore Laakso Trophy-Pololla
Mahtavaa!
Ei unohdeta RX-academyn voittajaa ja juuri Oldsbergs MSE tallin kanssa sopimuksen RX2 luokkaan tehnyttä, ensimmäistä rallia ajanutta Jesse Kalliota. Luokkavoitto napsahti isommassa F-luokassa ja vielä välikopalla.Viikonloppu meni kuumeflunssaa potiessa, joten penkkapellenä olo jäi vain haaveeksi. Porvoon Autopalvelu rallin tulosluettelossa herättää mielenkiintoa kaksi kilpailijaparia:
- Teemu Tahko - Riku Tahko R2-Twingolla
- Suvi Jyrkiäinen - Jore Laakso Trophy-Pololla
Mahtavaa!
Oli kyllä. Tuli jälkikasvun kanssa patsasteltua kakkosen "assuristeyksessä" ja tienvarsiparkissa oli autoja kuin Jyskälässä konsanaan. Hienoa, että ralli vetää porukkaa. Hatunnosto myöskin järjestäjille, että kisa saatiin vedettyä haastavissa keliolosuhteissa kunnialla läpi. Ja vanhan Hankiksen pätkän käytöstä (ek3) toki vielä extraplussaa.Porukkaa oli penkalla hillittömästi.