Nykyään säännöissä kielletty kaiken tiedon lähettäminen pätkällä kulkevaan autoon...Eikös näissä tilanteissa normi rallietiketin mukaan ole aina tiimi lähettänyt tiedon kartturille kun toinen auto on riittävän lähellä?
Nykyään säännöissä kielletty kaiken tiedon lähettäminen pätkällä kulkevaan autoon...Eikös näissä tilanteissa normi rallietiketin mukaan ole aina tiimi lähettänyt tiedon kartturille kun toinen auto on riittävän lähellä?
On haluttu rajoittaa tiedon lähettäminen ainoastaan hätätapauksiin ja niistä ilmoittaa järjestäjä, ei talli. Mutta nyt näemmä aika korjattu samaksi kun Tänakilla joten siltä osin paluu normaaliin tilanteeseen...Paitsi eikö ole seurantalaitteet käytössä juuri tätä varten, samoin kuin onnettomuuksia ja kaikkia pysähdyksiä, joissa pitää painaa ok-nappia?
Ööh? :nope:On haluttu rajoittaa tiedon lähettäminen ainoastaan hätätapauksiin ja niistä ilmoittaa järjestäjä, ei talli.
No onko sulla parempaa tietoa?? Punainen/keltainenlippu autoon tulee nimenomaan organisaation puolesta eikä talleilla ole siihen osaa eikä arpaa... Tallit ei saa pätkille lähettää mitään tietoa koska väliajat...Ööh? :nope:
Väittäisin kyllä, että näissä ohitustilanteissa saa viestiä. Eihän se ole väliaikojen kertomista vaan enemmän turvallisuuden ylläpitoa. Katsokaa vaikka Portugali 2017. Neuville ajaa ensin kaataneen Latvalan perässä, myöhemmin taas Latvala ajaa renkaan rikkoneen Østbergin perässä, mutta Østberg ei yksityistallin kuskina käytä samaa järjestelmää kuin tehdastallit, eikä Latvala pääse ohi.No onko sulla parempaa tietoa?? Punainen/keltainenlippu autoon tulee nimenomaan organisaation puolesta eikä talleilla ole siihen osaa eikä arpaa... Tallit ei saa pätkille lähettää mitään tietoa koska väliajat...
E: Tossa vielä kohta FIA:n säännöistä jos on epäselvää...
TRANSMISSION OF DATA / COMMUNICATION
65.5.1 Transmission of data or information regarding performance and/or timing between a team and a
competing vehicle by radio, telephone or any other means whether displayed within or outside the view of
the crew, is forbidden when the car is running on special stages.
65.5.2 All information or communication from or to the crews will be monitored and recorded and may
be used as evidence for a possible penalty such as exclusion from the Championship.
Mikä WhatsApp? Onko se sama kuin Netscape Navigator?AnttiL sanoi:Lisäksi viime vuoden Turkin rallissa Breenin kartturi viestitteli tiimille WhatsAppin kautta kännykällä kun auto savusi alla...ilmeisesti tätä ei ole kielletty
Ei nyt puhuta punaisesta eikä keltaisesta lipusta, vaan tallin ja auton välisestä liikenteestä.No onko sulla parempaa tietoa?? Punainen/keltainenlippu autoon tulee nimenomaan organisaation puolesta eikä talleilla ole siihen osaa eikä arpaa... Tallit ei saa pätkille lähettää mitään tietoa koska väliajat...
M-Sport sanoi:The first stage of the day is now live and @TeemuSuninenRac has just got underway. Under strict instruction to finish the rally and get the experience, our young Finn still has the monkey on his shoulder #WRCLive
Tätä mietin kanssa. Jos autossa vikaa niin patska homma mutta oma vauhti on aika jees jos pysyy tuon tallikaverin tahdissa.Citikoihin ei näytä löytyneen mitään merkittävää parannusta. Lappi ajaa kuitenkin hyvin kun vertaa Ogieriin.
Suomalaiset jäätäneen Seb -kauden hiljalleen sulaessa kaksi maailmanmestaruuksia voittavaa rallimaailman kiintotähteä on syttynyt. Sitten sitten joskus...sähköautolla joku suomalainenkin. Mutta ensin pitää olla Arto Nybergissä!Kovaa menee Tänak ja Evans.