Joel Hallikainen
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5103
Gaslylle taas mitäänsanomaton viikonloppu ja Markon kenkä syyhy pikkuhiljaa hanurissa, millon kilautetaan Kvyatille tai Alonsolle...
Kvyat tuskin tuottaa tuskaa. Gasly ajelemaan Torolle viekä vuosi ja katsoa sitten onko junnuohjelmasta ketään tilalle.Verstappen tänään neljäs. Gasly sijalla 11. Kyllähän tässä alkaa oikeasti palli heilumaan Gaslyn kohdalla kohta. Ongelma Red Bullilla on kuitenkin sitten, että kuka nostettaisiin tilalle. Vaihtoehtona varmasti olisi ensisijaisesti Kvyat tai Albon. Kvyatilla olisi enemmän kokemusta, mutta toki Albon on ajanut lupaavasti. Voisiko se kuitenkin olla Albonin uran tuho nostaa näin aikaisin Red Bullille ja toisaalta ajaisiko hän parempia sijoituksia kuin Gasly? Tuskin nyt ainakaan huonommin.
Jos taas Red Bull ottaisi kuskin ulkopuolelta tyyliin Perez tai Hulkki, niin se tarkottaisi, että Red Bull joutuu luopumaan joko Gaslysta, Albonista tai Kvyatista kokonaan.
Olisi myös hyvin samankaltainen luonne kuin Ricciardo eli ei aiheuttaisi liikaa aaltoja tallissa vaikka kilpailu kuumenisikin. Eikä ala politikoida, jos "runko" tai "moottori" vuoroin ovat hieman puutteellisia.Hulkenberistä on puhuttu Red Bull mahdollisena toisnea kuskina, ei olisihuono valinta ns. varma kakkonen Verstappenin soitellessa pääviulua.
Asialla ei tosin ole mitään tekemistä Aspergerin syndrooman kanssa. Vitun huono vertaus. AS ihminen voi olla sosiaalisesti lahjakas.Eiköhän Hulkki ole hierarkiassa Oconin edellä ellei sitten joku talli jaa pisteitä nuoremmasta iästä. Renaultilla on Ocon tähtäimessä, mikäli saku vaihtaa maisemaa. Tosin Rellun asperger-tallipäällikkö oli taas mediassa kertomassa, miten tallin pitää katsella vaihtoehtoja Hülkenbergille. Kummallista, miten niin huonot sosiaaliset kyvyt omaava henkilö on päässyt tehdastallin kisatoimintojen päällysmieheksi.
No olihan McLarenin ajatus Hondan tuomisesta sarjaan suoraan ns. ykköstallin voimanlähteenä aivan käsittämätön päätös. Ei sellaista ole koskaan aiemmin nähty sen jälkeen, kun F1:stä tuli harrastelijaporukoiden sarjan sijaan vakavasti otettavaa bisnestä. Silloin turboaikakauden alussa 80-luvulla Honda harjoitteli ensin pienen Spirit-tallin sekä pahoissa moottorivaikeuksissa rypeneen Williamsin kanssa. Seuraavankin paluun yhteydessä 1990–2000-lukujen taitteessa Jordanit ajattivat ensin jotain "Mugen Hondaa" ennen kuin koneista tuli oikeita Hondia. Mercedesin paluu sarjaan tapahtui yhteistuumin uuden Sauber-tallin kanssa ja vasta vähän myöhemmin McLarenista tuli tehdastalli. Ja silti meni pari vuotta, että autot alkoivat edes selvitä luotettavasti ruutulipulle. Sen kerran kun McLaren toi puskista Peugeotin mukaan (kaudelle 1994), niin yhteistyötä kesti yhden kauden verran ja jälki oli aivan samanlaista kuin nyt Hondan kanssa. Ei mitään järkeä, ei niin mitään. Ja sitten vielä se, että Ron-setä torppasi omalla veto-oikeudellaan Hondan yritykset saada lisää kehitysapua kakkostallin kautta...Niinhän siinä kävi, Mclaren kehitti Hondan raakiletta alkuun ja antoi sen Red Bullille korjaamaan hedelmät. Tosin Gasly taitaa ajaa jollain ihan toisella myllyllä.
No eihän Verstappenilla ole mitään syytä haluta pois tallista, jos voittoja tulisi useampiakin. Ferrarilla on taas menossa pakka sekaisin ja Mersukin osoittaa tällaisia pieniä merkkejä epätäydellisyydestä, joten aina on toivoa jäljellä. Ferrarihan on mennyt jo moottoripuolella tehoissa ohi, joten miksei Hondakin voisi tulla tasoihin? Se olisi kyllä synkkää, jos RBR menettäisi Verstappeninkin, koska talli joutuisi silloin kalastelemaan uutta tekijämiestä ja äkkiä. Voisi jopa käydä niin, että siellä shoppailtaisiin Bottasia ja Hülkenbergia, tai... puistatus... Alonsoa.Menikö tässä nyt voiton myötä Verstappenin sauma siirtyä pois Red Bullilta? Väitetysti hänellä oli purkumahdollisuus, jos jää ilman voittoja ennen kesätaukoa. Olisi melko synkkä tilanne menettää Max, kun ensin itse ajoivat Ricciardon ja Sainzin pois heidän leiristä.
Ei tämä Hondan voitto ollut, vaan Red Bullin. Aivan käsittämättömän hyvin kesti renkaat. Nykyään kisat ovat yhtä rengaspeliä.Niinhän siinä kävi, Mclaren kehitti Hondan raakiletta alkuun ja antoi sen Red Bullille korjaamaan hedelmät. Tosin Gasly taitaa ajaa jollain ihan toisella myllyllä.
Joo tietenkin Red Bullin voitto pääasiassa, mutta sen mahdollisti myös Hondan parantaminen viime vuosista jolloin suoranopeudet olivat pohjasakkaa.Ei tämä Hondan voitto ollut, vaan Red Bullin. Aivan käsittämättömän hyvin kesti renkaat. Nykyään kisat ovat yhtä rengaspeliä.
Tuskin koska Verstappen ja Mclaren on nousussa, vauhdillisesti jo melkein Red Bullin tasoa. Organisaatio laitettu kuntoon ja tallissa hyvä pössis. Toki Red Bullilla on ollut aina näin (paitsi Marko ja hänen sammakot) ja muuan Adrian Newey...Jos Sainz ei olisi lähtenyt Red Bullin organisaatiosta, ajaisi hän parhaillaan Gaslyn paikalla. Mahtaako kaduttaa...?