Aikataulu ja tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44169
Sunnuntai 31.03
14:15-15:15 F2 kisa 2.
17:00 Ennakkotunnelmat
17:54 Kansallishymni
18:10 F1 Kilpailu (18:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Bahrain/Timetable.html
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:32:01 (58 lap), ( Kimi Kesk. Vale 2. )
Nopein kierrosaika kisassa Vale 1:33,740 M-rengas. ( Kimi 1:34,337 S )
Suurin nopeus kisassa Grosjean 340,0 km/h
Tämän hetken sääennusteet Bahrainin kilpailuun:
Pilvistä. Lämpöä n. 26 -> 25 astetta (vilenee iltaa kohden).
Sateen mahdollisuus 0 %
http://www.bahrainweather.gov.bh/
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/BAXX0016:1:BA
https://www.wunderground.com/hourly/bh/az-zallaq/IBAHRAIN2?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/place/Bahrain/Southern_Governorate/Aş_Şakhīr/hour_by_hour.html
Millä renkaalla kisaan (Top10, Kaikki S - renkaalla) :
https://www.fia.com/file/78847/download
Pirellin kommentit AikaAjoon ja 57 kierroksen kisaan :
Perinteinen yksi stoppi, nopein tapa (2 stoppia myös mahdollinen).
Kierrosmääriä eri seoksilla :
HARD C1 Grosjean 14
MEDIUM C2 Hamilton, Hulkenberg, Kvyat 20
SOFT C3 Sainz 23
Eri seoksien nopeimpia aikoja :
HARD C1 Grosjean 1m32.866s
MEDIUM C2 Bottas 1m30.124s
SOFT C3 Leclerc 1m27.866s
https://press.pirelli.com/2019-bahrain-grand-prix--qualifying/
Jäljellä olevat renkaat :
Alustava lähtöluettelo :
https://www.fia.com/file/78858/download
Mahdetaanko päästä/joutua siihen tilanteeseen että Ferrarin CEO määrää maalintulojärjestyksen. Kovasti on huhuiltu että Ferrari satsaa nyt kaikein vain yhden kuljettajan taakse eikä siihen toiseen, vaikka se toinen olis satunnaisesti se nopeampi kuski.
Ferrarin kovin haastaja on tietty Hämis ja ekassa kisassa Parta-Vale vei pisteitä Hämikseltä niin nyt olis Ferrarille tärkeätä päästä kaventamaan eroa juuri Hämikseen.
Joten Leclerciille tuskin annetaan edes sitä nopeinta kierrosta.
Onkohan tuossa yllä olevassa taas Valen iskun paikka ?
No kisa on tietty ensin ajettava. Treeneissä Mersun ja Ferrarin kisavauhdeissa oli tosi pieni ero joten saatetaan kuitenkin nähdä oikea kisa eikä mitään yhden CEOn käsikirjoitusta.
Täällä pitäis pystyä hyvin ohittamaan joten vaikka Pirelli ennakoi yhtä stoppia niin kaksi stoppiakin on mahdollinen juuri tuon ohitus mahdollisuuden tähden.
Siksipä varikko taktikoinnit saattaa tulla omaan arvoon tiukan kisan keskellä.
Keskikentällä tullaan taas näkemään todella tiukkaa kisaa. Siellä varsinkin luulis että varikkotaktiikoilla pelattais.
Alfan vauhti näytti hyvältä AAssa ja Kimin tyyli on aina ollut säätää auto pelkästään kisaan varten niin tältä pohjalta taas olis hyvä mahdollisuus ajaa hyville pisteitä.
edit.
Rengas linkki muutettu kuvaksi.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44169
Sunnuntai 31.03
14:15-15:15 F2 kisa 2.
17:00 Ennakkotunnelmat
17:54 Kansallishymni
18:10 F1 Kilpailu (18:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Bahrain/Timetable.html
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:32:01 (58 lap), ( Kimi Kesk. Vale 2. )
Nopein kierrosaika kisassa Vale 1:33,740 M-rengas. ( Kimi 1:34,337 S )
Suurin nopeus kisassa Grosjean 340,0 km/h
Tämän hetken sääennusteet Bahrainin kilpailuun:
Pilvistä. Lämpöä n. 26 -> 25 astetta (vilenee iltaa kohden).
Sateen mahdollisuus 0 %
http://www.bahrainweather.gov.bh/
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/BAXX0016:1:BA
https://www.wunderground.com/hourly/bh/az-zallaq/IBAHRAIN2?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/place/Bahrain/Southern_Governorate/Aş_Şakhīr/hour_by_hour.html
Millä renkaalla kisaan (Top10, Kaikki S - renkaalla) :
https://www.fia.com/file/78847/download
Pirellin kommentit AikaAjoon ja 57 kierroksen kisaan :
Perinteinen yksi stoppi, nopein tapa (2 stoppia myös mahdollinen).
Kierrosmääriä eri seoksilla :
HARD C1 Grosjean 14
MEDIUM C2 Hamilton, Hulkenberg, Kvyat 20
SOFT C3 Sainz 23
Eri seoksien nopeimpia aikoja :
HARD C1 Grosjean 1m32.866s
MEDIUM C2 Bottas 1m30.124s
SOFT C3 Leclerc 1m27.866s
https://press.pirelli.com/2019-bahrain-grand-prix--qualifying/
Jäljellä olevat renkaat :
Alustava lähtöluettelo :
https://www.fia.com/file/78858/download
Mahdetaanko päästä/joutua siihen tilanteeseen että Ferrarin CEO määrää maalintulojärjestyksen. Kovasti on huhuiltu että Ferrari satsaa nyt kaikein vain yhden kuljettajan taakse eikä siihen toiseen, vaikka se toinen olis satunnaisesti se nopeampi kuski.
Ferrarin kovin haastaja on tietty Hämis ja ekassa kisassa Parta-Vale vei pisteitä Hämikseltä niin nyt olis Ferrarille tärkeätä päästä kaventamaan eroa juuri Hämikseen.
Joten Leclerciille tuskin annetaan edes sitä nopeinta kierrosta.
Onkohan tuossa yllä olevassa taas Valen iskun paikka ?
No kisa on tietty ensin ajettava. Treeneissä Mersun ja Ferrarin kisavauhdeissa oli tosi pieni ero joten saatetaan kuitenkin nähdä oikea kisa eikä mitään yhden CEOn käsikirjoitusta.
Täällä pitäis pystyä hyvin ohittamaan joten vaikka Pirelli ennakoi yhtä stoppia niin kaksi stoppiakin on mahdollinen juuri tuon ohitus mahdollisuuden tähden.
Siksipä varikko taktikoinnit saattaa tulla omaan arvoon tiukan kisan keskellä.
Keskikentällä tullaan taas näkemään todella tiukkaa kisaa. Siellä varsinkin luulis että varikkotaktiikoilla pelattais.
Alfan vauhti näytti hyvältä AAssa ja Kimin tyyli on aina ollut säätää auto pelkästään kisaan varten niin tältä pohjalta taas olis hyvä mahdollisuus ajaa hyville pisteitä.
edit.
Rengas linkki muutettu kuvaksi.
Viimeksi muokattu: