AnttiL
Reittinörtti
Latvalalle pohjat, Toyotan kolmoisjohto pitää. Ogier ohitti Neuvillen. Seuraava pätkä on 37-kilsainen Amarante, kenellä on renkaita jäljellä, kenen auto ja kunto kestää kuumuudessa?
Ihan hyvä vaan että Ogier saa välillä maistaa omaa lääkettään.Millä ihmeellä tuo Hyundai on saanut vapaasti asettaa sekä Loebin että Sordon lähtöjärjestykseen tuloksissa peräkkäin olevien Ogierin ja Neuvillen väliin? Ralli osoittaa taas sen puolensa, miksi tätä paskalajia ei kukaan katso. Sentään tässä on nyt niin, että Ogier ajaa porukasta ensimmäisenä eli mitään kirjaimellista kiusaa eivät saa aikaan, mutta onko niin että Ogier auraa tuolla sitten kahden Hyundain edestä omaan piikkiinsä?
No en muista näistä tallimääräyksistä kun lähinnä sellaisia tapauksia, että talli on suosinut omaa ykköskuljettajaansa järjestelmällä tämän tuloslistalla korkeammalle b-autojen aikasakkojen tai muiden "ongelmien" kautta. Nythän tässä näyttää minun silmääni käyneen niin, että Hyundai on jotenkin siirtänyt lähtövuorossa Ogierin edellä olleet kuljettajansa tämän taakse ja vieläpä niin, että Ogierin perään starttaava Neuville pitää kuitenkin oman vuoronsa. Ei riitä minun tuntemukseni ymmärtämään, miten tämä on edes mahdollista.Ihan hyvä vaan että Ogier saa välillä maistaa omaa lääkettään.
Montakohan menee tänä viikonloppuna??Veibyn Polo tulessa?
Sori, offtopic. Sveitsissäkin palanu yks...Eikös ne molemmat jo palaneet?
Kun koko järjestelmä on suunniteltu Ogierin pitämiseksi pakan pohjimmaisena, niin rohkenen sanoa, että tuo on paskapuhetta. Citikkakaan tuskin on Ogieria vielä kerennyt jelppiä, kun tuo Esa-Pekka kyntää paskaa hyvissä ajoin ja edellisen stinttinsä aikana Ogier oli itse Löpökän apupoika.Ogier on ainakin siirrellyt itseään mihin haluaa, ja Citikka muitakin autojaan, tosin saattoi olla Loebin aikana tämä.
Voihan sitä sanoa mitä huvittaa, ei se totuutta muuta.Kun koko järjestelmä on suunniteltu Ogierin pitämiseksi pakan pohjimmaisena, niin rohkenen sanoa, että tuo on paskapuhetta.
Ogier teki samankaltaista kikkailua viime kaudella.No en muista näistä tallimääräyksistä kun lähinnä sellaisia tapauksia, että talli on suosinut omaa ykköskuljettajaansa järjestelmällä tämän tuloslistalla korkeammalle b-autojen aikasakkojen tai muiden "ongelmien" kautta. Nythän tässä näyttää minun silmääni käyneen niin, että Hyundai on jotenkin siirtänyt lähtövuorossa Ogierin edellä olleet kuljettajansa tämän taakse ja vieläpä niin, että Ogierin perään starttaava Neuville pitää kuitenkin oman vuoronsa. Ei riitä minun tuntemukseni ymmärtämään, miten tämä on edes mahdollista.
Se R2-sääntöhän on helppo korjata sillä, että lätkäistään viisiminuuttisen sijaan 10, 15 tai vaikka 30 minuuttia. Tai voidaan vaikka muodollisesti diskata jokainen keskeyttänyt mutta mikäli maaliin ajaa vähemmän kuin 10 ns. normaalia autoa, niin R2:n perusteella mukana olevat kuskit saavat sitten pisteitä keskinäisen järjestyksensä mukaisesti. (Viimeisenä pihalle ajanut ensin jne.) Tällöin loppuu myös osa haista paska -kikkailuista kisan loppuosalla.Ogier teki samankaltaista kikkailua viime kaudella.
Sordo ja Loeb ovat siis tulleet myöhässä AT-asemalle tahallaan. Siitä seuraa myöhäisempi lähtöpaikka ja aikasakko. Tätä on vaikea kieltää säännöillä. Ehkä siten, että Rally2-autot starttaisivat taas muiden jälkeen, mutta se taas on väärin niitä kohtaan, jotka ovat reitillä pysyneet.
Aivan, hyvä pointti. Mutta viime vuonna tässä olisi ollut vielä eroa, kun Rally2-kuskit olisi startanneet muiden WRC-kuskien jälkeen.Tässä on myös huomattava, että Loeb ja Sordo eivät ole rallikakkosessa. Nykytilanteen osalta se tosin on melko merkityksetöntä.