Formula 1 – 2019 - 09 - Itävallan GP

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5643
Laita jatkossa yksityisviestiä, jos haluat jaella vinkkejä.

FIA:n sivut muuten ovat nurin tällä hetkellä.
Silloin kun postaa harkitsemattomasti valeuutispaskaa, niin julkinen palaute on vain kestettävä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4363
Itse en ymmärrä mitä Leclerc tilanteessa mietti. Näytti päästävän Maxin suosiolla ohi mut sit lähti puskemaan vielä rinnalle mutkan ulostulossa. Jos olis ollu järkevä niin olis joko blokannut kunnolla tai aikasin jo kääntäny katseen seuraavalla suoralle jossa olisi voinut ohittaa Maxin drs:llä. Toki fakta on se, että Leclerc oli hidas verrattuna Maxiin ja oisko sitä rimpuilua kannattanu enään jatkaa sen pidemmälle.

Minunkin mielestä Lelercin piikkiin menee, blokkaukseen olisi riittänyt että olisi sijoittanut autonsa auton leveyden verran oikealle jolloin Maxille olisi syntynyt pussipohja (jos olisi valinnut sisälinjan), nyt haki maksimaalista ulostuloa suoralle sijoittumalla aivan vasemmalta ja jätti näin oven Maxille auki.

Seuraavassa mutkassa sijoitusta on merkittävästi helpompi puolustaa ottamalla sisälinja ja suorakin ja DRS:n etu on pienempi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vasseur kävi sitten leikkaamassa Giovinazzin hiuksista pätkän ensimmäisen mm-pisteen 'kunniaksi'.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Hondalle voitto oli enemmän kuin pelkkä osakilpailuvoitto.

 

Sipsu

Well-known member
Liittynyt
27.6.2010
Viestit
232
Ihan jokainen kuski inisee/itkee/valittaa, kun toinen kaveri puskee radalta ja samoin väittävät olevansa syyttömiä, itse syyllistyessään samaan.

Ihan jokainen.
Näinhän ne tekee. Sen takia näissä tilanteissa pitäisi selkeä linja. Nykyinen tyyli ei millääntavalla nosta sarjan uskottavuutta.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9533
Sijainti
Helsinki
Penalttia Verstappenille. Max olis niin tai näin tullu DRS:n avulla ohi ennen ruutulippua. Charles’lla oli jo ns. paskat housussa ja ainoo oljenkorsi oli saada tilanne näyttämään siltä että Max puskee hänet pois radalta ajamalla väkisin ulkokautta rinnakkain mutkan ulostuloon asti ja toivoa että FIA julistaa hänet voittajaksi tai viimekädessä yleisö ”moraaliseksi voittajaksi”. En ole puolueellinen. Jos roolit olisivat toisinpäin, niin mielipiteeni ei muuttuisi.
Samaa mieltä kanssasi, Max olisi kuitenkin seuraavassa mutkassa tai viimeistään kierrosta myöhemmin mennyt ohi. Hänellähän oli oli Charlesia tuoreemmat kumit alla. Leclerc olisi voinut antaa Maxin mennä ohitse, eikä väkisin puskea. Tilannetta ei olisi tullut, jos Verstappen olisi jarruttanut aikaisemmin mutkaan.

Ainakin saimme mukavaa vaihtelua Mersujen ylivoimalle. Hopeanuolet ovat ongelmissa, kun radan lämötila nousee yli 40'C. Ottaen tämän huomioon voimme nähdä samanlaisen kisan Unkarissa, Singaporessa ja Meksikossa. Bottas ajoi säästöliekillä, kuten hän haastattelussa mainitsi. Silverstonessa taidetaa palata arkeen.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5024
De la Rosa sen sanoo hyvin twitterissä. Nykyään kun on turva-alueet asvalttia niin kuskit eivät luovuta taistelua vaan vetävät suosiolla turva-alueen ulkopuolelle jossa myös asvalttia ja sitten inisevät radioon jospa saisi lahjalla rankkua ohittajalle. Ratojen vika tälläiset tapaukset, jos olisi ollut hiekkaa tai nurtsia niin Leclerc olisi antaunut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ratojen vika tälläiset tapaukset, jos olisi ollut hiekkaa tai nurtsia niin Leclerc olisi antaunut.
Tai sitten kolissut. Nykyään ei nähdä kahden auton välisiä kolareita kovinkaan paljon, jossa molemmat autot jäävät nurmikolle. Tätä itse kaipaan, että taistelusta syntyisi edes jonkinlaista vauriota, jos menee liian kiivaaksi. Nykyään jos kolaroit, aika harvoin edes toinen joutuu keskeyttämään.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
De la Rosa sen sanoo hyvin twitterissä. Nykyään kun on turva-alueet asvalttia niin kuskit eivät luovuta taistelua vaan vetävät suosiolla turva-alueen ulkopuolelle jossa myös asvalttia ja sitten inisevät radioon jospa saisi lahjalla rankkua ohittajalle. Ratojen vika tälläiset tapaukset, jos olisi ollut hiekkaa tai nurtsia niin Leclerc olisi antaunut.
Juuri näin, ja sama hommeli Norriksen ja Ricciardo tilanteessa reilu viikko sitten. Jossa Ricciardolla oli kyllä tilaa palata radalle ja mutkan jätössä kans, jolloin Norris antoi palaa nostamatta. Puhumattakaan Vettelin ja Hamiksen tilanteesta. Rangaistuksen syy ei voi kilvanajossa olla, kun takana tuleva joutuu jarruttamaan?! :dunno:

Tosi asia kuiteski, että jos siinä olisi ollut seinä, ei Leg olis sinne puskenut. Itse asiassa ollut aika samanlainen asetelma kun Vettelillä ja Hämiltonilla :) Nyppii nuo parit 5s. perseily rankut edelleen. :D

Palatakseni tähän kilpailuun, niin Masilla taitaa olla hieman opeteltavaa. Ennen kuin on "pelisilmä Charlien tasolla?!
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3452
Rangaistuksen syy ei voi kilvanajossa olla, kun takana tuleva joutuu jarruttamaan?! :dunno:
Se juurikin on erinomainen syy rangaistukselle, että epäurheilijamaisesti pakottaa ohittajan jarruttamaan. Eikös niitä ohituksia haluttu lisää? Pidetään säännöillä ovi auki. Itse osuma oli molempien vika. Molemmat ohjasivat toisiaan päin hetki ennen törmäystä. Leclerc käänsi rattia lisää ja Verstappen löysäsi.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Se juurikin on erinomainen syy rangaistukselle, että epäurheilijamaisesti pakottaa ohittajan jarruttamaan. Eikös niitä ohituksia haluttu lisää? Pidetään säännöillä ovi auki. Itse osuma oli molempien vika. Molemmat ohjasivat toisiaan päin hetki ennen törmäystä. Leclerc käänsi rattia lisää ja Verstappen löysäsi.
Virheen seuraus ei missään nimessä pidä olla rangaistuksen mitoituksessa mikään peruste. Huomio nimenomaan pitää olla siinä virheen tekevässä kuskissa ja virheen laadussa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5643
Virheen seuraus ei missään nimessä pidä olla rangaistuksen mitoituksessa mikään peruste. Huomio nimenomaan pitää olla siinä virheen tekevässä kuskissa ja virheen laadussa.
Paskan vitut. Virheen laadun pitää olla se tärkein kriteeri rankulle mutta totta kai myös lopputulosta on arvioitava joko koventavana tai lieventävänä seikkana. Muussa tapauksessa esimerkiksi Grosjeanin aiheuttamasta joukkotuhosta Spa'ssa '12 ei olisi voinut antaa kisabannia vaikka se oli miehen muutkin kohellukset huomioiden ansaittua.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Kisa topicien muutoksia kun on nyt tehty niin mitä ajatuksia ?
Jatketaanko tällä yhden linjalla vai palataanko vanhaan ?

Viikonlopulla kun teen taas pohjat valmiiksi pariin seuraavan kisaan niin olis etukäteen kiva tietää tunnelmat.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kisa topicien muutoksia kun on nyt tehty niin mitä ajatuksia ?
Jatketaanko tällä yhden linjalla vai palataanko vanhaan ?

Viikonlopulla kun teen taas pohjat valmiiksi pariin seuraavan kisaan niin olis etukäteen kiva tietää tunnelmat.
Kaikki käy, paitsi pienet kengät. Itse tykkäsin vanhasta enämpi, kun toikin alussa oli tiedot. Nyt niitä joutuu sitten muokkaamaan ja osan poistamaankin.

Mutta en ole asemassa missä voisin asiaan vaikuttaa muuta kuin toivomalla.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3452
Virheen seuraus ei missään nimessä pidä olla rangaistuksen mitoituksessa mikään peruste. Huomio nimenomaan pitää olla siinä virheen tekevässä kuskissa ja virheen laadussa.
Mielestäni nykyinen linja on ihan hyvä. Rangaistus tulee suhteessa saavutettuun hyötyyn ja aiheutettuun vahinkoon. Reilu meininki.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Kisa topicien muutoksia kun on nyt tehty niin mitä ajatuksia ?
Jatketaanko tällä yhden linjalla vai palataanko vanhaan ?

Viikonlopulla kun teen taas pohjat valmiiksi pariin seuraavan kisaan niin olis etukäteen kiva tietää tunnelmat.
Kaksi ketjua olisi parempi kuin yksi, eli toiseen ketjuun itse kisan liveseuranta jälkihöyryineen ja toiseen ketjuun kisaviikonlopun ennakko, harjoitukset ja aika-ajot.

Kahdessa viimeisessä kisassa kummassakin kisan liveseuranta on ollut tyystin kuollutta ja sellaisena se tulee pysymään jatkossakin mikäli kisan liveseurannalle ei ole omaa ketjua.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5643
Vitunko takia tuota pitää edes kysyä, kun jo palautepuolella on käsitelty homma, että ainoastaan Hartsa inttää useiden ketjujen puolesta ja kaikki muut haluavat yhden ketjun. Jos sitä monen ketjun paskaa yritetään tyrkyttää, niin alan itse perustaa viralliset ketjut ja vain yhden per kisa. Voitte sitten kaksistaan postailla niihin muihin toikkeihin. Ei täällä ole kellään auktoriteettia sanella ketjujen perustamisesta, joten tehkää mitä haluatte ja muutkin voivat tehdä mitä haluavat.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös